Branża ITRynek

8 mln zł zainwestowali Tim Schumacher i Warsaw Equity Group w Piwik PRO

Spółka ta obecna od 3 lat w sektorze IT jest jednym z liderów rozwiązań on-premises na światowym rynku narzędzi dla marketingu. Firma co roku zwiększa przychody średnio o 85%, a z jej produktów korzystają największe koncerny z Europy i USA.

8 mln zł zainwestowali Tim Schumacher i Warsaw Equity Group w Piwik PRO

Rzadko się zdarza, aby polskie firmy uzyskiwały tak wysokie wsparcie ze strony funduszy inwestycyjnych. Według statystyk raportu Lewiatan Business Angels średnia wartość inwestycji kapitałowej w polskie startupy wynosi 3 mln zł. Piwik PRO przekonał inwestorów dotychczasowymi osiągnięciami i perspektywą dynamicznego wzrostu światowego rynku
Web & Mobile Analytics. Dokapitalizowanie na poziomie 8 mln zł oraz zapewniony dostęp do know-how na światowym poziomie jest gwarancją dalszego rozwoju. Spółka będzie mogła korzystać z doświadczenia m.in. Tima Schumachera, międzynarodowego przedsiębiorcy i jednego z najbardziej uznanych europejskich ekspertów w dziedzinie on-line marketingu” – można przeczytać w komunikacie prasowym.

Piwik PRO na globalnym rynku

Firma Piwik PRO operuje głównie na rynku europejskim i amerykańskim, dostarczając zaawansowane rozwiązania IT z obszaru narzędzi dla marketingu, w szczególności: Web Analytics i Tag Management. Z usług polskiej firmy korzysta obecnie kilkuset klientów, w tym około 80 globalnych koncernów w szczególności z sektora bankowego i telekomunikacji. Produkty spółki wykorzystywane są m.in. do gromadzenia, systematyzowania, analizowania i przetwarzania danych ze stron i aplikacji, podobnie jak konkurencyjne Google Analytics. Pozyskane od inwestorów środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę, udoskonalanie produktów spółki oraz rozwój kanałów sprzedaży. Nowe rozwiązania pozwolą m.in. wykorzystywać zgromadzone  i przetworzone dane w celu personalizacji treści wyświetlanych użytkownikom.

Od dłuższego czasu widzieliśmy potencjał rozwoju rynku narzędzi dla działów marketingu, w szczególności Web Analytics. Zdawaliśmy sobie jednak sprawę, że duże przedsiębiorstwa, podlegające zarówno wytycznym działów compilance, jak i regulatorów zewnętrznych, są zobowiązane do bezpiecznego przechowywania danych – najlepiej na własnej infrastrukturze, a nie w publicznej chmurze.  Dlatego skoncentrowaliśmy się na rozwiązaniu typu on- premises, którego zalety zauważyli nie tylko klienci, ale również inwestorzy”  – podkreśla Maciej Zawadziński, CEO w Piwik PRO. Firma oferuje nie tylko gotowe rozwiązania technologiczne, ale też pełne wsparcie na każdym etapie współpracy. Dzięki temu spółka zdobyła zaufanie m.in. Komisji Europejskiej, rządów Kanady i Holandii, czy światowych firm, takich  jak Hewlett-Packard, Accenture oraz największych amerykańskich banków inwestycyjnych.

Rynek Web & Mobile Analytics w 2020 roku warty 7 mld USD

Stale rosnąca ilość danych marketingowych generowanych przez sieć i aplikacje mobilne powoduje, że przedsiębiorstwa coraz bardziej doceniają korzyści ze stosowania specjalistycznych narzędzi analitycznych. Inwestorzy badając potencjał biznesowy Piwik PRO, zwrócili uwagę na prognozy szybkiego wzrostu globalnego rynku Web & Mobile Analytics. Jego wartość w ciągu 4 lat ma się podwoić,  osiągając w 2020 roku wartość ponad 7 mld USD.

“Kluczowymi czynnikami wzrostu są korzyści wynikające z zastosowania narzędzi analitycznych w strategiach marketingowych przedsiębiorstw, wzrost ilości generowanych danych przez użytkowników internetu i aplikacji mobilnych oraz rosnąca popularność smartfonów” –  podkreśla Michał Kołata, manager inwestycyjny funduszu Warsaw Equity Group, który dokapitalizował Piwik PRO kwotą 5,5 mln zł.

Dodatkowo w 2018 roku wchodzi w życie regulacja Komisji Europejskiej GDPR (General Data Protection Regulation), która wprowadza zmiany w sposobie zarządzania danymi osobowymi w celu ujednolicenia poziomu ich ochrony na terenie całej Unii Europejskiej. “Rynek będzie potrzebował coraz więcej narzędzi analitycznych i marketingowych zapewniających bezpieczeństwo danych.  Piwik PRO idealnie wpisuje się w te wymagania. To świetna firma z bardzo doświadczonym zespołem” –  zaznacza Tim Schumacher, biznesmen i inwestor, współzałożyciel Sedo.com, największej platformy obrotu domenami internetowymi na świecie. Od momentu sprzedaży jej udziałów zaangażowany w rozwój wielu start-upów, współtwórca sukcesu takich firm jak Eyeo (twórcy Adblock Plus), Ecosia, Stuffle, BasicThinking, Aklamio, Miomente, Home, Convida, Joblift, Apptopia.

Piwik PRO to polska spółka produktowa wrocławskiej firmy Clearcode powołana do życia w 2013 roku przez specjalistów branży AdTech i MarTech. Oferuje kompleksowe rozwiązania dla marketingu dedykowane globalnym przedsiębiorstwom, rządom oraz instytucjom międzynarodowym i pozarządowym. W portfelu ma obecnie ponad 430 klientów na całym świecie. Piwik PRO  posiada biura we Wrocławiu, Kolonii i Nowym Jorku. Wartość aktywnych kontraktów spółki przekroczyła 10 mln zł. W ostatnich dwóch latach firma każdego roku zwiększała swoje przychody o 80-90%.

Z kolei Warsaw Equity Group to prywatna firma inwestycyjna realizująca inwestycje typu venture capital/private equity, tworzona przez przedsiębiorców, którzy od ponad 20 lat wspierają przedsięwzięcia biznesowe poprzez inwestowanie własnego kapitału, jak również dostarczając bieżące wsparcie operacyjne i strategiczne dla realizowanych projektów inwestycyjnych. Warsaw Equity Group zainwestował m.in. w takie spółki, jak: Artifex Mundi – producentem gier, VIGO System – producentem  niechłodzonych detektorów podczerwieni, czy ZMorph – producentem drukarek 3D.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *