MENU

Action zainteresowany przejęciem sieci 450 sklepów Avans

16 maja 2014Polecane tematy, Rynek

W środę (14 maja) Sąd Rejonowy w Tarnobrzegu ogłosił upadłość likwidacyjną firmy Domex, właściciela marki Avans. Do syndyka zgłosił się już pierwszy chętny na kupno bankrutującej firmy. Zainteresowanym jest firma Action.

Piotr Bieliński, prezes zarządu, założyciel i największy akcjonariusz Action

W komunikacie opublikowanym przez firmę można przeczytać, że jej kierownictwo chce przystąpić do „wstępnych uzgodnień dotyczących możliwości nabycia aktywów grupy kapitałowej Domex – w postaci przedsiębiorstwa w całości bądź jego zorganizowanych części – a także wydzierżawienia przedsiębiorstwa w całości lub w zorganizowanej części z prawem pierwokupu”.

Likwidowana sieć Avans ma 250 własnych sklepów i 200 lokali franczyzowych. Z kolei Action jest jednym z największych dystrybutorów elektroniki, w tym rozwiązań IT w Polsce z takimi, własnymi markami, jak: komputery i serwery Actina oraz Actis (tusze i tonery) i ActiveJet (tusze, tonery, żarówki i świetlówki, zasilacze, akcesoria elektroniczne).

Skonsolidowane przychody Action ze sprzedaży wyniosły 4,75 mld zł, a zysk netto 61,61 mln zł. Prognozy na ten rok mówią o przychodach na poziomie 5,45-5,65 mld zł. Za 2 lata ma to być między 6,0 mld zł a 6,78 mld zł. Większe przychody uwzględniają dodatkową emisję akcji. Być może przeznaczoną właśnie na przejęcie sieci Avans, bo o bankructwie właściciela tej sieci z elektroniką i AGD mówi się już od dłuższego czasu.

 

wyniki_action

 

Prognoza wyników Action na rok 2014 i 2015 z początku kwietnia zawiera właśnie dwa warianty, z uwzględnieniem środków pozyskanych z planowanej emisji akcji i bez. Opublikowana prognoza podkreśla zdynamizowanie tempa rozwoju Grupy Action. Przy założeniu realizacji emisji akcji, w 2015 roku prognozowane przychody ze sprzedaży Grupy będą wyższe od przychodów uzyskanych w roku 2013 o 42,76%. W wariancie bez emisji, wzrost będzie widocznie niższy, bo na poziomie 26,23%.

Po raz pierwszy podajemy prognozę na dwuletni okres. Dzisiaj spółki bardzo rzadko projektują na aż tak długą perspektywę. My chcemy w ten sposób pokazać naszym inwestorom, jak pozytywnie wpłynie na rozwój Action emisja akcji. Mam nadzieje, że to pomoże rynkowi lepiej zrozumieć jej cel. Chcemy również pokazać, że znamy nasz biznes, branżę i jesteśmy przewidywalni na bardzo zmiennym rynku” – komentuje Piotr Bieliński, prezes zarządu Action.

Mimo tego konserwatyzmu, jasno widać, że przy wykorzystaniu środków z emisji, nasza dynamika sprzedaży na rok 2015 w ujęciu rok do roku będzie miała 20%, czyli 10% więcej niż bez emisji. Ta zauważalna różnica 785 mln zł wynika po pierwsze z bezpośredniego zaangażowania dodatkowego kapitału z emisji w Action Europe, ale również z handlu nowymi produktami. Dywersyfikację oferty i wchodzenie w nowe branże, ułatwi również nowy magazyn” – dodaje Piotr Bieliński.

Action Europe powstała w wyniki przejęcia – także na początku kwietnia – 100% udziałów w Devil GmbH. „Podjęte działania wpisują się w strategię Action, której jednym z głównych celów jest dynamiczny rozwój grupy kapitałowej poprzez zbudowanie silnego dystrybutora w Niemczech” – można przeczytać w oficjalnym komunikacie.

Wiemy, że mamy szansę w niedługim okresie zbudować w Niemczech podmiot porównywalny do Action. Widzimy, że będziemy bliżej realizacji tego celu funkcjonując jako Action Europe. Zmiana nazwy ma symboliczny charakter – podkreśla przejście spółki w zupełnie nowy etap. Budujemy podmiot, który ma wyróżniać się na tle konkurencji ponadprzeciętną elastycznością i szybkością reagowania na potrzeby klientów. Naszym celem będzie dostarczanie najnowszych technologii, wskazywanie nowych obszarów rozwoju biznesu, a także wzmacnianie partnerów poprzez wspólne działania marketingowe, szkolenia” – komentuje Piotr Bieliński.

 

The following two tabs change content below.
Adam Jadczak

Adam Jadczak

O IT w biznesie pisze od 23 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rynkiem IT oraz informatyką w zastosowaniach biznesowych. Od września 2013 roku redaktor naczelny serwisu ITwiz.pl, od kwietnia 2014 roku redaktor naczelny magazynu ITwiz. Pomysłodawca raportu ITwiz Best 100 „Dwa oblicza IT”, wydanego w czerwcu 2015 roku.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »