CIORynek

Alior Bank rozszerza współpracę z Apple i IBM w zakresie usług bankowych dla klientów

Porozumienie ogłoszono podczas targów Mobile World Congress 2016 w Barcelonie. Alior Bank ogłosił dzisiaj, że wdroży trzy kolejne aplikacje IBM klasy MobileFirst na iOS. Bank zakupi także dla swoich pracowników ponad 1300 urządzeń Apple’a jak iPhone’y, iPady i MacBooki.

Alior Bank rozszerza współpracę z Apple i IBM w zakresie usług bankowych dla klientów

Alior Bank będzie pierwszym bankiem na świecie, który  skorzysta z portfolio czterech aplikacji IBM MobileFirst na iOS. Zapewnią one doradcom bankowym szybki wgląd do danych i możliwość zarządzania portfolio klientów z urządzeń Apple. Co ważne, pracownicy banku uzyskają dostęp do nowych usług również poza oddziałami Banku. Zwiększy to znacznie możliwość dotarcia do klientów.

Jesteśmy pod wrażeniem niezwykłego tempa i efektywności naszej współpracy z Apple i IBM, zarówno przy projektowaniu jak i tworzeniu aplikacji dedykowanej segmentowi Private Banking. Znajomość specyfiki naszej działalności przez naszych partnerów pozwoliła szybko zamienić ambitne pomysły w funkcjonalne rozwiązania. To ułatwiło podjęcie decyzji o rozszerzeniu naszej współpracy” – mówi Andrzej Rosłaniec, Dyrektor Departamentu Private Banking Alior Banku.

Dzięki aplikacjom IBM MobileFirst na iOS na nowych urządzeniach Apple, doradcy Alior Banku w bezpieczny i szybki sposób zapewnią klientom spersonalizowane usługi wykorzystujące możliwości analityki predykcyjnej. Aplikacje także automatyzują i  ułatwią generowanie raportów sprzedażowych z poszczególnych regionów, zapewniając kadrze menedżerskiej stały dostęp do aktualnych i spójnych informacji. Trzy nowo wdrażane przez Alior Bank aplikacje:

  • zapewnią nowym klientom unikalne możliwości interakcji i szybkość podczas korzystania z usług Alior Banku,
  • pomogą doradcom klienta przygotować się na każdy dzień pracy, w tym przejrzeć plan spotkań z klientami,
  • wspomogą dyrektorów regionów i oddziałów w motywowaniu pracowników sprzedaży i zapewnią dodatkową pomoc podczas spotkań z klientami.

Ogłoszone na MWT 2016 rozszerzenie współpracy to kolejny krok – po decyzji Alior Banku z września 2015 roku – o wyborze aplikacji IBM MobileFirst na iOS Trusted Advice, dzięki której doradcy klienta bankowości prywatnej uzyskali wgląd do danych i możliwość zarządzania portfolio klientów z iPada. “Aplikacje MobileFirst na iOS zapewnią zarówno naszym pracownikom jak i klientom natychmiastowy dostęp do danych i ofert, jednocześnie zoptymalizują procesy bankowe i sprawią, że będą one bardziej wydajne kosztowo. Wierzymy, że wprowadzenie MobileFirst na iOS znacząco wpłynie na jakość obsługi klienta. Pomysł implementacji aplikacji zrodził się i rozwinął w Alior Bank Innovation Lab” – powiedział Tomasz Motyl, Chief Innovation Officer Alior Banku.

W trakcie IBM InterConnect 2016 mieliśmy okazję spędzić dłuższą chwilę z aplikacjami mobilnymi stworzonymi na urządzenia Apple w oparciu o narzędzia IBM MobileFirst for iOS. W lipcu 2014 r. obie firmy zawarły strategiczne partnerstwo na rzecz rozwiązań mobilnych dla biznesu. W ciągu 1,5 roku powstało ponad 100 aplikacji dla sektora bankowego i finansowego, chemicznego, branży automotive, elektronicznej, energetycznej, sprzedawców detalicznych, operatorów telekomunikacyjnych, firm transportowych, a także rozwiązania dla administracji rządowej i ośrodków medycznych. Aplikacje te pozwalają na wykorzystanie iPadów, iPhone’ów, a także zegarków Apple Watch w pracy poszczególnych branż.

Zadaniem tworzonych aplikacji jest uproszczenie wszystkich procesów, dostarczenie pracownikom w jak najprzystępniejszy sposób wszystkich niezbędnych informacji, szybka analiza, możliwość wglądu do bazy danych za pomocą urządzeń mobilnych. W Las Vegas zobaczyliśmy działanie aplikacji dla serwisantów telewizji kablowych/internetu. Pracownik na ekranie tabletu ma podgląd klientów, których ma w danym dniu obsłużyć, w aplikacji zapisane są dane adresowe z możliwością szybkiej nawigacji do klienta (wraz z rozliczeniem np. kilometrówki), a także opis problemu wraz z dodatkowymi notatkami z Call Center. Na miejscu, pracownik może w aplikacji zapoznać się z instrukcjami obsługi sprzętu występującego u klienta (np. routera), zobaczyć filmy instruktażowe z wymiany danego podzespołu, czy opcję szybkiego skontaktowania się z ekspertami jeśli problem okaże się zbyt poważny. Po zakończeniu pracy, sporządzany jest w aplikacji protokół wraz z możliwością stworzenia dokumentacji zdjęciowej. Raport z naprawy – podpisem na urządzeniu – potwierdza klient, który może także od razu wypełnić ankietę i ocenić pracownika.

Na IBM InterConnect zobaczyliśmy też jedną z kilku aplikacji bankowych. Za jej pośrednictwem pracownicy otrzymują wygodny wgląd w dane klienta wraz z dokładną analizą ich sytuacji. W ramach aplikacji mają też przygotowane scenariusze działania zmierzające do tego, aby zaproponować klientom odpowiednie produkty. W przykładowej aplikacji – w szybki i prosty sposób – można przejść przez cały proces zaciągnięcia kredytu.

To kolejny krok w konsekwentnej realizacji naszej strategii opartej na technologiach mobilnych w oparciu o analitykę oraz najwyższe standardy bezpieczeństwa. W IBM Studio w Warszawie pracujemy nad rozwiązaniami, które zmieniają rynek. Wykorzystując IBM Design Thinking jesteśmy w stanie opracować rozwiązania, które są bardzo doceniane przez naszych klientów w różnych sektorach rynku” – podsumowuje Paweł Filipowicz, dyrektor działu IBM Global Business Services

Więcej o IBM MobileFirst na iOS na stronach IBM.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *