MENU
Advertisement

Atos łączy się z AMG.net w Polsce

7 maja 2015Branża, Rynek

Atos ogłosił nową strategię funkcjonowania na polskim rynku. Nowy Atos, po połączeniu sił z Bull Polska i AMG.net, zatrudnia dziś w Polsce blisko 4000 osób.

Atos: gebouw Utrecht

Od stycznia 2015 r. spółki rozpoczęły funkcjonowanie pod wspólną nazwą – Atos. Pierwsza połowa roku poświęcona jest głównie fuzji formalnej i operacyjnej. Połączenie Atos i AMG.net daje możliwość pełnego wykorzystania wiedzy AMG.net pod szyldem Atos, podczas gdy wszystkie procesy związane z obsługą klientów globalnych są w dalszym ciągu dostarczane z Global Delivery Center Atos w Bydgoszczy i Wrocławiu.

Co roku w jednostkach Global Delivery w Polsce tworzą się kolejne centra kompetencyjne dla obszarów będących przyszłością światowego IT.

W lutym br. roku Atos otworzył nową siedzibę we Wrocławiu. Mieści się tam Consulting & System Integration Global Delivery Center Europe (C&SI GDC EUR). To wynik dynamicznego rozwoju grupy Atos w Polsce. W ramach C&SI GDC EUR pracuje dziś ponad 500 osób, z czego blisko 300 w nowej siedzibie we Wrocławiu. Obecnie zespół zatrudnia specjalistów w technologiach takich jak Java, SAP, Microsoft, Oracle czy Business Intelligence. Rozbudowuje również zespoły kompetencyjne z obszaru Project Managementu. Zespół C&SI GDC EUR odpowiada za koordynację pracy zespołów nie tylko w Polsce, ale również na Słowacji, w Czechach, Rumunii, Chorwacji i Bułgarii. Co roku w jednostkach Global Delivery w Polsce tworzą się kolejne centra kompetencyjne dla obszarów będących przyszłością światowego IT. Dlatego dynamiczny rozwój GDC na szeroką skalę to również trwający na bieżąco intensywny proces rekrutacji. 
 
„Strategia nowego podmiotu skupi się przede wszystkim na dostarczaniu aplikacji biznesowych wraz z partnerami, takimi jak Microsoft, SAP, Oracle oraz marką Bull. Rozwiązania Atos obecne są w sektorach: telekomunikacyjnym, finansowym, energetycznym, publicznym czy produkcyjno-handlowym” – mówi Krzysztof Łukaszuk, prezes zarządu AMG.net, a teraz również CEO Atos w Polsce. Po połączeniu z Grupą Bull w 2015 roku, pod wspólną marką Atos funkcjonują dwie jednostki biznesowe: spółka odpowiedzialna za działania na rynku polskim (będąc jednocześnie kontynuatorem działań firmy AMG.net) oraz  spółka odpowiedzialna za usługi Global Delivery Center, jako część dużej struktury obsługujących klientów Atos  w ramach kontraktów globalnych.

Obecnie w obydwu jednostkach biznesowych zatrudnionych jest blisko 4000 pracowników, pracujących w siedzibach firmy w Bydgoszczy, Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku, Łodzi i Toruniu, z czego ponad 1500 dołączyło do Atos na przestrzeni ostatnich 2 lat. „Utworzenie jednej marki zapewnia pełne połączenie zdobytych doświadczeń i posiadanej wiedzy. Oczekuje się, że AMG.net będzie odgrywało kluczową rolę w procesie rozbudowy firmy Atos w Polsce” – dodaje Krzysztof Łukaszuk. „Cieszymy się, że możemy wzmocnić pozycję w Polsce, dzięki doświadczeniu i  wiedzy specjalistów z AMG.net. To wyjątkowa okazja do wykorzystania nowych obszarów działalności, uzyskanych dzięki utworzeniu nowej, jeszcze większej organizacji w Polsce” – komentuje Dariusz Baran, CEO i Country Manager Global Delivery Center Atos w Polsce.
  
Przypomnijmy, Atos w sierpniu 2014 przejął 84,25% akcji firmy Bull oraz 18,5% znajdujących się w obiegu obligacji zamiennych spółki. To wynik ogłoszonego w czerwcu ubiegłego roku wezwania na zakup akcji i obligacji firmy Bull. Atos przejmując firmę Bull stał się drugim w Europie Zachodniej największym dostawcą usług chmurowych. W Polsce firma przejęła też AMG.net, która stała się częścią Grupy Bull w roku 2006. Z kolei w grudniu 2014 roku Atos zdecydował się przejąć biznes outsourcingowy IT (ITO) firmy Xerox, niemal potrajając dzięki temu swoje przychody w Stanach Zjednoczonych z 0,6 mld euro do 1,7 mld euro. Atos stanie się też jednym z głównych dostawców usług IT dla firmy Xerox, przejmie także obsługę klientów Xeroxa z obszaru Business Process Outsourcing (BPO) oraz Document Outsourcing.

The following two tabs change content below.
Adam Jadczak

Adam Jadczak

O IT w biznesie pisze od 23 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rynkiem IT oraz informatyką w zastosowaniach biznesowych. Od września 2013 roku redaktor naczelny serwisu ITwiz.pl, od kwietnia 2014 roku redaktor naczelny magazynu ITwiz. Pomysłodawca raportu ITwiz Best 100 „Dwa oblicza IT”, wydanego w czerwcu 2015 roku.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »

Zapisz się na nasz newsletter - otrzymasz 2 raporty

Ponad 50-cio stronicowe wydania w wersji PDF:

1. "Biznes In-memory"
2. "Cloud Computing:
      Aplikacje i Infrastruktura"

Wyślemy do Ciebie maksymalnie 4 wiadomości w miesiącu.

Dziękujemy

Na podany e-mail wysłaliśmy link z prośbą o weryfikację
adresu. Po kliknięciu w link otrzymasz dostęp do raportów.