BiznesPolecane tematy

Badanie: handel detaliczny planuje inwestycje w nowe technologie

Niemal 70 proc. osób decyzyjnych w branży retail jest gotowe na przeprowadzanie zmian potrzebnych do wykorzystania koncepcji Internetu Rzeczy w celu usprawnienia procesów związanych ze sprzedażą i obsługą klienta. Wykorzystanie infrastruktury IoT ma umożliwić m.in. lepszą personalizację propozycji sprzedażowych, wprowadzenie nowych usług, a także pozyskanie większej ilości danych o nabywcach.

Badanie: handel detaliczny planuje inwestycje w nowe technologie

Inwestycje w nowe technologie, na czele z technologiami opartymi na infrastrukturze Internetu Rzeczy mają być odpowiedzią sektora handlu detalicznego na nowe potrzeby klientów oraz chęć zwiększenia ich lojalności w oparciu o zapewnienie jak najlepszego poziomu obsługi. Z analiz firmy Zebra Technologie wynika ponadto, że w ciągu najbliższych 4 lat nowe, oparte na nowych technologiach usługi związane z dostawą zakupionego towaru planuje wprowadzić dwie trzecie (65 proc.) detalistów. Podobny odsetek decydentów reprezentujących firmy z sektora handlu detalicznego zamierza w do 2021 roku wdrożyć rozwiązania z zakresu automatyzacji procesów związanych m.in. z zarządzeniem zapasami. Zdaniem autorów badania „2017 Retail Vision Study” w perspektywie najbliższych 5 lat nowe, inteligentne technologie zapewnią kupującym nowy poziom personalizacji, szybkości i wygody zakupów. Inwestycje w takie rozwiązania staną się elementem walki konkurencyjnej. „Zmienia się każdy aspekt handlu detalicznego, od korytarzy w magazynie po półki w sklepie, a detaliści wprowadzają te zmiany, żeby lepiej służyć klientom. Badanie „2017 Retail Vision Study” pokazuje, że sprzedawcy detaliczni planują spełniać i wyprzedzać oczekiwania klientów dzięki nowemu poziomowi personalizacji, szybkości i wygody” – podkreśla Peter Friedel, dyrektor działu rozwiązań dla handlu detalicznego w regionie DACH i Europy Wschodniej w firmie Zebra Technologies.

Wdrożenie do 2021 roku rozwiązań analityki predykcyjnej w obszarze optymalizacji cen, optymalizacji łańcucha dostaw i zapobiegania stratom planuje co najmniej 75 proc. uczestników badania.

Większość, bo niemal 80 proc. ankietowanych przedstawicieli firm planuje do 2021 roku realizację inwestycji w rozwiązania, które pozwolą na identyfikację konkretnych klientów odwiedzających placówki handlowe. Ma to pozwolić na personalizację wizyt w salonach sprzedaży. Niewiele mniejszy odsetek (73 proc.) respondentów twierdzi wręcz, że gromadzenie i zarządzanie dużymi zbiorami danych na temat klientów ma istotne lub kluczowe znaczenie dla ich działalności. Wdrożenie do 2021 roku rozwiązań analityki predykcyjnej w obszarze optymalizacji cen, optymalizacji łańcucha dostaw i zapobiegania stratom planuje co najmniej 75 proc. uczestników badania Zebra Technologies. Wykorzystanie automatyzacji, rozwiązań Internetu Rzeczy oraz analizy danych w czasie rzeczywistym ma również pozwolić na przemodelowanie łańcuchów dostaw w sektorze retail. Planowane są też inwestycje w analitykę wideo. Warto dodać, że obecnie już 36 proc. europejskich detalistów dysponuje informacją o tym, że konkretny klient przebywa w danym momencie w poszczególnych placówkach sprzedażowych.

36 proc. europejskich detalistów dysponuje informacją o tym, że konkretny klient przebywa w danym momencie w poszczególnych placówkach sprzedażowych.

Niemal 90 proc. badanych planuje również wdrożenie rozwiązań mobilnych pozwalających na przyspieszenie obsługi klienta w sklepach. Zakup mobilnych urządzeń kasowych planuje, przykładowo, 87 proc. ankietowanych przedstawicieli sektora retail. Zapowiadana jest też integracja tradycyjnych kanałów sprzedażowych z usługami sprzedaży online. Plany takie ma 78 proc. ankietowanych. Inwestycje w tym obszarze mają pozwolić na zapewnienie jednolitego poziomu obsługi klienta niezależnie od wybranego kanału sprzedaży. Nowe technologie mają usprawnić też działania związane z wysyłką zamówień, czy kontrolą zapasów.

W badaniu Zebra Technologie wzięło udział niemal 1,7 tys. osób decyzyjnych z firm działających w sektorze handlu detalicznego. Respondenci reprezentowali szeroką gamę segmentów handlu detalicznego z Ameryki Północnej, Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, Europy oraz Bliskiego Wschodu. Badanie zostało przeprowadzone w 2016 roku w formie wywiadu online przez firmy Research Now i Qualtrics.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *