MENU

Bizlynq – nowa, polska platforma integracyjna

20 maja 2014CIO, Polecane tematy, Rynek

Czy aplikacje można integrować poprzez chmurę? Można. Dowodem jest rozwijana przez polską firmę platforma Bizlynq. Unikalną cechą tego środowiska jest fakt, że pozwala ono na tworzenie integracji w oparciu o model cloud computing i z poziomu urządzeń mobilnych. Bizlynq bazuje na autorskich rozwiązaniach aplikacyjnych i własnej infrastrukturze.

app_designer
Platforma Bizlynq ma pełnić rolę prostego we wdrożeniu, przystępnego cenowo i elastycznego narzędzia integracyjnego, które będzie w zagwarantować mniejszym firmom dostęp do korzyści typowych dla korporacyjnych platform integracyjnych. O skali projektu wiele mówi fakt, że na prace programistyczne przeznaczono ponad milion złotych. Dodatkowe środki pochłonęło zbudowanie własnej infrastruktury oraz zespołu konsultantów.

Baza konektorów obejmuje zarówno interfejsy dedykowane dla konkretnych aplikacji – w tym systemów SAP, czy Salesforce, jak również mechanizmy przeznaczone bo obsługi dowolnych obiektów lub usług. Technologicznie Bizlynq bazuje w całości na środowisku Java.

Platforma Bizlynq, jako narzędzie pozwalające integrować oprogramowanie biznesowe ma konkurować przede wszystkim z rozwiązaniami firm takich jak Tibco, Dell, czy SnapLogic. Przewagą polskiego rozwiązania ma być łatwość obsługi oraz niskie bariery wejścia. „Platformy integracyjne dysponujące sporymi możliwościami są zwykle trudne w użytkowaniu i wymagają szerokich kompetencji lub zaangażowania deweloperów. Bizlynq jest alternatywą tańszą, bardziej rozbudowaną funkcjonalnie, a jednocześnie działającą na urządzeniach mobilnych. Cały proces integracyjny możemy dosłownie wyklikać na ekranie telefonu! Takich możliwości nie daje żadne inne rozwiązanie integracyjne oferowane na świecie” – twierdzi Sebastian Stolarczyk, prezes firmy Bizlynq Systems. Według niego za stworzeniem platformy Bizlynq przemawiało przede wszystkim nadmierne skomplikowanie istniejących, popularnych rozwiązań konkurencyjnych. „W oparciu o nasze doświadczenia z kilkoma korporacyjnymi rozwiązaniami integracyjnymi zauważyliśmy pewną niszę rynkową i potrzebę stworzenia kompleksowego, ale prostego w obsłudze rozwiązania stanowiącego alternatywę dla istniejących technologii integracyjnych. Uznaliśmy, że potrzeba czegoś prostszego, bardziej elastycznego i dostosowanego do faktycznych potrzeb organizacji korzystających z coraz większej ilości stosunkowo prostych, połączonych aplikacji” – mówi Sebastian Stolarczyk.

„Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań pozwalających na proste łączenie dwóch punktów. Nie nazwałbym ich jednak rozwiązaniami integracyjnymi” – uważa Sebastian Stolarczyk, prezes Bizlynq Systems.

Za wykorzystaniem platformy Bizlynq przemawiać mogą też rosnące potrzeby integracyjne widoczne w większych przedsiębiorstwach. W czasach, kiedy powszechne stają się aplikacje mobilne oraz dedykowane, punktowe i często dostarczane w formie usługi narzędzia biznesowe coraz trudniej jest wskazać firmę, która korzysta z jednego, natywnie zintegrowanego pakietu rozwiązań biznesowych. Zdaniem przedstawicieli producenta funkcjonalność platformy Bizlynq sprawdzi się zarówno w procesach integracji w ramach jednego, firmowego środowiska IT, jak i w integracji B2B. „Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań pozwalających na proste łączenie dwóch punktów. Nie nazwałbym ich jednak rozwiązaniami integracyjnymi. Typowych, kompleksowych narzędzi integracyjnych jest generalnie niewiele, a już tym bardziej narzędzi integracyjnych w całości opartych na chmurze” – dodaje Sebastian Stolarczyk.

Definiowanie procesu integracyjnego odbywa się za pomocą prostego, graficznego interfejsu obsługi.

Platforma Bizlynq może działać w jednym z dwóch modeli – instalowanym lokalnie lub dostępnym z chmury. W przypadku modelu usługowego całość komunikacji odbywa się w ramach bezpiecznego połączenia IP bezpośrednio z serwerem Bizlynq. Obsługiwane są m.in. standardy VPN oraz IPSec. W przypadku rozwiązania instalowanego lokalnie całość procesu integracji jest realizowana w ramach infrastruktury firmy. Wspólny dla obu modeli korzystania z mechanizmów Bizlynq jest interfejs dostępny za pośrednictwem przeglądarki internetowej. To za jego pośrednictwem odbywa się proces definiowania zakresu i sposobu połączenia aplikacji. Co ciekawe, interfejs ten może być z powodzeniem obsługiwany z poziomu urządzeń mobilnych.

Platforma obsługuje szeroki zakres transformacji danych w ramach procesu integracyjnego, zaś wdrożenie środowiska integracyjnego nie wymaga zaangażowania konsultantów. Definiowanie procesu integracyjnego odbywa się za pomocą prostego, graficznego interfejsu obsługi. W przypadku bardziej rozbudowanych integracji istnieje możliwość skorzystania z pomocy konsultanta bezpośrednio z poziomu aplikacji użytkownika.

Platforma Bizlynq dostępna jest też w ramach jednego, bezpłatnego planu cenowego. Pozwala on m.in. na zbudowanie dwukierunkowej integracji między dwiema aplikacjami.

Rozwiązanie jest oferowane wraz z bogatym zestawem predefiniowanych narzędzi pozwalających łatwo integrować różne systemy. Baza konektorów obejmuje zarówno interfejsy dedykowane dla konkretnych aplikacji – w tym systemów SAP, czy Salesforce, jak również mechanizmy przeznaczone bo obsługi dowolnych obiektów lub usług. Technologicznie Bizlynq bazuje w całości na środowisku Java. „Nasze oprogramowanie stworzyliśmy całkowicie od podstaw. Zdecydowaliśmy, że aby zapewnić pełną przejrzystość, stabilność i elastyczność nie będziemy wykorzystywać żadnych gotowych komponentów Java” – podkreśla Sebastian Stolarczyk. Prace programistyczne trwały niemal półtora roku.

Mocno zoptymalizowana warstwa aplikacyjna ma przekładać się też na konkurencyjność kosztów użytkowania platformy integracyjnej. Opłaty za korzystanie z mechanizmów Bizlynq zaczynają się od 199 USD miesięcznie. Główne różnice pomiędzy poszczególnymi planami cenowymi dotyczą liczby obsługiwanych konektorów i punktów integracji. „W naszym modelu opłaty są niezależne od ilości integrowanych aplikacji, procesów, czy użytkowników łączonych systemów. Wysokość opłat jest bezpośrednio zależna od ilości konektorów, a więc prosta do skalkulowania” – zapewnia Sebastian Stolarczyk. Platforma Bizlynq dostępna jest też w ramach jednego, bezpłatnego planu cenowego. Pozwala on m.in. na zbudowanie dwukierunkowej integracji między dwiema aplikacjami.

„Uważamy, że z racji bardzo przystępnej formy podania, naszym rozwiązaniem powinna zainteresować się praktycznie każda organizacja, która dostrzega potrzebę wdrożenia platformy integracyjnej, która wyeliminuje konieczność budowania kolejnych, punktowych rozwiązań na potrzeby każdej pary łączonych aplikacji” – mówi Sebastian Stolarczyk. Dodaje przy tym, że w wielu firmach, zwłaszcza tych, zaliczanych do sektora MSP, świadomość korzyści płynących z wdrożenia mechanizmów integracyjnych jest ciągle na niskim poziomie.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »