RynekPolecane tematy

Budżet Wiedźmina 3 “Dziki Gon” wyniósł 306 mln zł!

Przez pierwsze 6 tygodni (od premiery do końca czerwca) CD Projekt RED sprzedał 6 mln sztuk Wiedźmina 3: Dziki Gon. Efekt, 512,6 mln zł przychodów i 236,3 mln zł zysku netto w I półroczu 2015 r. Największy wpływ na zanotowany na poziomie Grupy wynik miała zakończona produkcja i globalna premiera gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Przychód segmentu produkcji gier w pierwszym półroczu 2015 r. wyniósł 458,6 mln zł, zysk netto tego segmentu prawie 250 mln zł.

Budżet Wiedźmina 3 “Dziki Gon” wyniósł 306 mln zł!
Zarząd CD Projekt RED

Sukces artystyczny i komercyjny Wiedźmina to efekt przemyślanej i od lat konsekwentnie realizowanej strategii. Jej istotą jest angażowanie się wyłącznie w projekty najwyższej klasy, budowanie trwałej relacji z graczami, przemyślana promocja oraz przejęcie na siebie roli wydawcy, co pozwala na zachowanie niezależności oraz pełnej kontroli nad projektem i procesem wydawniczym” – wyjaśnia Adam Kiciński prezes zarządu CD PROJEKT.

Całkowity budżet projektu realizowanego przez studio CD PROJEKT RED wyniósł 306 mln zł. Prace prowadzone były przez 3,5 roku przez 240 osobowy zespół. W sumie w projekt zaangażowanych było w ponad 1500 osób z całego świata. Za dystrybucję Wiedźmina 3 odpowiadało 38 partnerów. Tytuł w wersji cyfrowej dostępny jest na wszystkich rynkach świata, natomiast pudełko z grą trafiło na półki sklepów w 109 krajach.

Dzięki premierze trzeciej części Wiedźmina przychody segmentu produkcji gier w kwartale premiery były ponad 7,5 razy wyższe od przychodów w okresie premiery Wiedźmina 2. Tegoroczna rentowność netto segmentu produkcji gier wyniosła 54% co czyni najnowszą odsłonę Wiedźmina nie tylko największym, ale również najbardziej rentownym projektem w historii CD PROJEKT” -powiedział Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu CD PROJEKT. “Sześć milionów Wiedźmina 3, które sprzedaliśmy w ciągu pierwszych sześciu tygodni sprzedaży to dobry wynik, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Zaplanowaliśmy dla tego tytułu długie wsparcie, które wraz z rosnącą bazą użytkowników konsol powinno nam zapewnić dobrą sprzedaż jeszcze długo po debiucie. Warto dodać, że gry fabularne mają bardzo długi cykl sprzedaży czego dowodzi ciągła sprzedaż pierwszej i drugiej części Wiedźmina” – dodaje Adam Kiciński.

W najbliższej przyszłości zadebiutują dwa duże, płatne dodatki do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon – „Serca z Kamienia” oraz „Krew i Wino”. Premiera pierwszego planowana jest na październik 2015 roku, a drugiego na rok 2016.

Rekordowe wyniki w drugim kwartale zanotował również segment globalnej cyfrowej dystrybucji gier i platforma GOG.com. Przychody segmentu ze sprzedaży do zewnętrznych klientów za okres od stycznia do czerwca 2015 r. wyniosły 63,9 mln zł wobec 31 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o 108%.

GOG.com w maju 2015 roku udostępnił platformę GOG Galaxy w wersji beta. Technologia ta pozwoli na poszerzenie oferty o nowe gry, w tym tytuły wymagające obsługi funkcji sieciowych. Za pomocą GOG Galaxy instalację wybranej gry można dokonać „jednym kliknięciem”, a aktualizacje dla całej biblioteki ponad 1100 tytułów GOG.com dokonują się automatycznie. Wiedźmin 3 w wersji PC jest pierwszym dużym tytułem zawierającym GOG Galaxy zarówno w wydaniu pudełkowym jak i cyfrowym oferowanym na GOG.com. Łącznie 1 mln graczy aktywowało oba wydania gry na platformie GOG.com.

CD PROJEKT pracuje nad aktualizacją strategii Grupy na kolejne lata, której ogłoszenie zaplanowane jest na marzec 2016 r.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *