Branża ITRynekPolecane tematy

Genesys przejmuje Interactive Intelligence, cel lider rynku contact center

Nowa firma ma być liderem koncentrującym się wyłącznie na rozwiązaniach w zakresie interakcji z klientem. Genesys zobowiązała się do dokonania istotnych inwestycji w badania i rozwój, aby wspierać nieprzerwaną innowację w ramach połączonej oferty produktów. Wartość transakcji to 1,4 mld USD.

Genesys przejmuje Interactive Intelligence, cel lider rynku contact center

Genesys zamierza sfinansować transakcję dzięki połączeniu istniejących środków w kasie oraz finansowania długiem. Transakcja nie jest uzależniona od finansowania. Jednocześnie finansowanie długu zapewnią Bank of America Merrill Lynch, Citigroup Global Markets, Goldman Sachs oraz RBC Capital Markets. Zamknięcie transakcji jest przewidziane na koniec 2016 roku, zgodnie ze zwyczajowymi warunkami zamknięcia, co obejmować będzie zatwierdzenie przez organy regulacyjne oraz przez udziałowców Interactive Intelligence. Jak dotąd transakcja ta została zatwierdzona jednogłośnie przez zarząd Interactive Intelligence oraz komisję operacyjną Genesys. Dr Don Brown, dyrektor generalny Interactive Intelligence -posiadacz ok. 17% udziałów w tej firmie – wyraził zgodę na oddanie głosu za dokonaniem tej transakcji.

Genesys, jeden z liderów na rynku rozwiązań w zakresie wielokanałowej interakcji z klientem i centrów obsługi klientów, oraz Interactive Intelligence Group, jeden z liderów branży rozwiązań lokalnych w zakresie angażowania, komunikacji i współpracy z klientem, ogłosiły dziś, że zawarły ostateczną umową w oparciu o którą Genesys przejmie Interactive Intelligence. Zgodnie z warunkami tej umowy, udziałowcy Interactive Intelligence otrzymają 60,50 USD w gotówce za każdy z posiadanych udziałów, co będzie stanowiło zwiększenie ich wartości od 36% względem ceny wyjściowej akcji Interactive Intelligence w momencie zamknięcia notowań z dnia 28 lipca 2016 r., czyli dnia poprzedzającego doniesienia mediów, że Interactive Intelligence rozważa strategiczne alternatywy oraz zwiększenie ich wartości o 42% względem średniej ceny zamknięcia z ostatnich 30 dni kalendarzowych poprzedzających wyjściową cenę zamknięcia z 28 lipca 2016 r.

Zarówno Genesys, jak i Interactive Intelligence opracowały najlepsze w swojej klasie zdolności, dla których uznanie wyraził Gartner oraz inni wiodący analitycy branży, a ponadto mają mocno uzupełniające się oferty produktów dla zbliżonych segmentów rynku. Połączone spółki zapewnią najszerszy zakres rozwiązań w dziedzinie interakcji z klientami dla dowolnego rozmiaru organizacji na całym świecie, wspierających miliardy kontaktów z klientami, do których dochodzi każdego roku w szerokiej gamie branż” – przekonują przedstawiciele obu firm.

Genesys obiecuje przyspieszyć innowacje na rynku interakcji z klientem przy przychodach przewyższających 1,3 mld USD oraz corocznych wydatkach na badania i rozwój wynoszących niemal 200 mln USD. Oferta produktów zarówno w chmurze jak i lokalnych będzie nadal wspierana i udostępniona na rynku i czynione zostaną znaczne inwestycje w badania i rozwój dotyczące całej oferty produktów.

Dokonamy znacznych inwestycji w obrębie całej oferty produktów Interactive Intelligence aby wesprzeć dalszy rozwój produktów PureCloud, Cloud Communications-as-a-Service oraz Customer Interaction Center, które rozszerzą bogatą ofertę produktów udostępnianą dziś przez Genesys – mówi Paul Segre, dyrektor generalny Genesys.

To przełomowa transakcja, dzięki której mogą zostać połączone wiodąca w branży wiedza fachowa, możliwości tworzenia trwałych relacji z klientami, przyspieszenie innowacji i napędzanie rozwoju. Połączenie naszych ofert produktów zapewni najszerszy zestaw transformacyjnych rozwiązań w dziedzinie interakcji z klientami, zoptymalizowanych pod kątem klientów każdej wielkości i na różnych poziomach złożoności, dostępnych zarówno w chmurze, jak i lokalnie u klienta” – przekonuje Paul Segre, dyrektor generalny Genesys. „Dokonamy znacznych inwestycji w obrębie całej oferty produktów Interactive Intelligence aby wesprzeć dalszy rozwój produktów PureCloud, Cloud Communications-as-a-Service oraz Customer Interaction Center, które rozszerzą bogatą ofertę produktów udostępnianą dziś przez Genesys” – dodaje.

Jestem pewien, że nasze porozumienie z Genesys, będące wynikiem ostrożnej oceny strategicznych alternatyw, zapewni udziałowcom Interactive Intelligence natychmiastowy i znaczny wzrost wartości ich udziałów, a ponadto zapewni istotne korzyści klientom, partnerom i pracownikom. Połączenie Genesys i Interactive Intelligence poskutkuje powstaniem kompletnej oferty dla wszystkich segmentów rynku. Czekam z ekscytacją na dalszy wzrost naszych połączonych firm oraz zaspokojenie potrzeb różnych organizacji na całym świecie” – komentuje dr  Don Brown, prezes, przewodniczący i dyrektor generalny Interactive Intelligence.

Genesys oferuje platforma interakcji z klientem za pośrednictwem wielu kanałów interakcji. Firma ma już ponad 4700 klientów w 120 krajach i organizuje ona dla nich co roku ponad 25 mld interakcji w centrach obsługi klienta, zarówno w chmurze, jak i lokalnie. Interactive Intelligence jest liderem w dziedzinie usług – oferowanych lokalnie i w chmurze – służących do zwiększania zaangażowania klienta oraz komunikacji i współpracy z nim. Firma zrealizowała już ponad 6000 wdrożeń.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *