MENU

Google i Salesforce strategicznymi partnerami

9 listopada 2017Branża, Rynek

Przedstawiciele obu firm poinformowali o zacieśnieniu współpracy. Strategiczne partnerstwo polegać ma m.in. na bliższej integracji oprogramowania biznesowego Google z oferowanymi przez Salesforce rozwiązaniami do zarządzania sprzedażą. Firma Salesforce zyska też prawo do wykorzystywania centrów danych Google zlokalizowanych poza Stanami Zjednoczonymi.

Zawarta umowa zakłada, że użytkownicy pakietu aplikacji Google G Suite będą mogli wygodniej niż do tej pory korzystać z aplikacji i usług oferowanych przez Salesforce. Warto podkreślić, że rozwiązania aplikacyjne obu firm już wcześniej potrafiły ze sobą współpracować. Teraz jednak ich integracja ma zostać wyniesiona na wyższy poziom, co – według zapowiedzi – będzie źródłem istotnych ułatwień dla użytkowników, a także korzyści biznesowych dla organizacji. Wśród nowych możliwości i funkcji warto wymienić łatwe przenoszenie danych sprzedażowych agregowanych przez rozwiązania Salesforce do usług analitycznych Google Analytics. Aby zachęcić użytkowników do skorzystania z nowych opcji, dotychczasowi klienci Salesforce otrzymają dodatkowo rok bezpłatnego dostępu do Google G Suite.

Firma Salesforce będzie mogła korzystać ze zlokalizowanych poza Stanami Zjednoczonymi centrów danych Google na potrzeby ekspansji rynkowej. Obie firmy mają również wzajemnie promować swoje rozwiązania.

Ryan Aytay, wiceprezes Salesforce odpowiedzialny za rozwijanie usług i relacji biznesowych, podkreśla, że ze wspólnej oferty obu firm korzysta bardzo zbliżona grupa użytkowników – dlatego też w interesie obu dostawców jest zapewnienie im możliwości jak najbardziej wygodnego i efektywnego korzystania z produktów Google i Salesforce.

Na mocy zawartego porozumienia koncern Google stał się też preferowanym partnerem chmurowym Salesforce. Ten sam status ma obecnie Amazon Web Services. Umowa przewiduje też, że firma Salesforce będzie mogła korzystać ze zlokalizowanych poza Stanami Zjednoczonymi centrów danych Google na potrzeby ekspansji rynkowej. Obie firmy mają również wzajemnie promować swoje rozwiązania.

Partnerstwo obu firm nie jest wielkim zaskoczeniem, bo co najmniej od kilku miesięcy nieoficjalnie mówiło się, że Google i Salesforce planują wspólne działania. Wśród rozważnych scenariuszy było także przejęcie Salesforce przez Google. Analitycy zwracają wręcz uwagę, że firmy Google i Salesforce podpisały podobną umowę już przed dekadą. Wtedy była ona dla Google częścią strategii promowania wprowadzanego właśnie na rynek pakietu Dokumenty Google. Dziś koncern ma nieco inne priorytety. Zdaniem ekspertów z perspektywy kierownictwa Google zacieśnienie współpracy z Salesforce ma na celu przede wszystkim umocnienie pozycji na rynku usług chmurowych.

Warto wspomnieć, że zaledwie kilka tygodni temu Google podpisał dość podobną w charakterze umowę z firmą Cisco. Zakłada ona m.in. ułatwienia w zakresie wdrażania oprogramowania Google w modelu chmurowym oraz w ramach fizycznej infrastruktury lokalnej. W obu przypadkach celem Google wydaje się wzmocnienie dotarcia do klientów biznesowych, którzy dzięki bliskiej integracji oprogramowania wykorzystywanego na co dzień z produktami Google mogliby z czasem rozważyć migrację do Google Cloud i innych chmurowych usług firmy.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »