MENU

Grupa Unity wprowadza markę Intratic i wychodzi za granicę

10 czerwca 2014Polecane tematy, Rynek

Nowo powstała marka – Intratic – specjalizująca się w Digital Workplace, będzie wdrażać rozwiązania usprawniające wewnętrzne procesy w firmach zarówno w kraju, jak i za granicą.

Grupa Unity, specjalizująca się w projektach e-commerce, wydziela ze swojej oferty kompetencje oparte o technologie Microsoft SharePoint. Zajmować się będzie tym zespół 40-50 osobowy, w tym 10 osób w konsultingu i 30-40 programistów. W całej Grupie Unity pracuje ok. 200 osób. Szefem Intratic został Daniel Majchrzak, a kierownikiem działu konsultingu tej marki Maciej Pondel.

Rynek rozwiązań Digital Workplace

Rynek dla systemów cyfrowego środowiska pracy w Polsce i na świecie stale rośnie. Nasza przewaga nad konkurencją to podejście, które uwzględnia zarówno badania UX, analizę systemową, wdrożenie, jak i utrzymanie systemu” – przekonuje Grzegorz Rudno-Rudziński, odpowiedzialny za nową markę z ramienia zarządu Prezes Grupy Unity. „Intratic to zespół ludzi z unikalnym doświadczeniem, nie tylko w obszarze technologii Digital Workplace, ale i integracji systemów przy użyciu .NET. Nasza oferta wychodzi dziś zatem daleko poza granice świata rozwiązań dla e-commerce i multichannel commerce” – dodaje.

Grzegorz Rudno-Rudziński, prezes Grupy Unity

W ofercie Intratic znajdują się przede wszystkim usługi wdrożeniowe oparte o podejście User Centric Design, w tym wdrożenia systemów workflow oraz document management z wykorzystaniem technologii SharePoint oraz Nintex, projekty omnichannel, a także aplikacje dedykowane oparte o technologię .NET.

Można mówić o pewnych cechach organizacji, które powodują, że opłaca się jej automatyzować procesy. Chcąc sprawić, żeby bilans inwestycji w jakiś proces był korzystny, musi on mieć skalę obrotu liczoną np. w liczbie ludzi, zadaniach czy częstotliwości aktualizacji danych. Można też automatyzować proces, by uniezależnić się od czynnika błędu ludzkiego oraz gromadzić know how firmy w systemie, co zmniejsza skutki rotacji pracowników. Jak widać klientami na takie usługi są firmy posiadające raczej powyżej 100 pracowników” – wyjaśnia Grzegorz Rudno-Rudziński. „Oczywiście są też narzędzia digital workplace dostępne dla mniejszych firm – chociażby Office 365. To jednak rozwiązania pudełkowe, gotowe do wdrożenia i użytku w konkretnej formie. My stawiamy na technologie user-centric, czyli narzędzia dopasowane do potrzeb użytkowników, skrojone na ich procesy i automatyzujące działania w wymaganym zakresie” – dodaje.

Metodyka wdrożenia systemów Intratic jest zawsze dostosowywana do wymagań klienta, oczekiwanych rezultatów oraz kontekstu projektu. Firma dysponuje Project Managerami posiadającymi certyfikację PMP (Project Management Professional) oraz certyfikowanymi Scrum Masterami z certyfikacją PSM (Professional Scrum Master).

Rozwój cyfrowego środowiska pracy

Z punku widzenia departamentów IT, wszystko zaczęło się 15 lat temu, od systemów zarządzania treścią, do których potem doszły tzw. workflow, czyli systemy przepływu pracy. Z kolei z działów komunikacji wyrastały w tym czasie pierwsze intranety, które w początkowej wersji były zwykłymi stronami www z brakiem możliwości interakcji.

Ta opcja pojawiła się dopiero w momencie wprowadzenia forum, na którym pracownicy mogli zadawać pytania i liczyć na uzyskanie odpowiedzi zwrotnej, pojawiły się pierwsze elementy komunikacji dwukierunkowej. Pierwotny problem polegał na tym, że w przypadku stron www, najpierw należało stworzyć treść w jednym narzędziu, a następnie poświęcić czas na jej publikację na co odpowiedzią były systemy web CMS, niezależnie czy był to dokument w formie pliku czy treści HTML. Kolejnym poziomem rozwoju systemów cyfrowego środowiska pracy było zatem zwrócenie uwagi na potrzebę gromadzenia wiedzy i dokumentów w miejscu i procesie ich tworzenia, nie jako przy okazji. Do tego doszła potrzeba wyszukiwarki, tak by w masie plików łatwo
i szybko odnaleźć informacje.

Wraz z uelastycznieniem struktur organizacyjnych, w tendencjach outsourcingu i zdalnej pracy zatarł się podział na systemy zewnętrzne i wewnętrzne. Rozmyła się granica między tym, kto jest biznesowym partnerem, a kto pracownikiem. Na to nałożyły się jeszcze elementy społecznościowe, wymuszone przez powstanie portali typu Facebook, LinkedIn czy Nasza Klasa. Dynamika zmian zatem jeszcze bardziej komplikuje dziś sztywne podziały.

intratic_logo_small

Wejście na rynki zagraniczne

Obecnie specjaliści Intratic wspierają Swiss Re – drugie pod względem wielkości towarzystwo reasekuracyjne na świecie – w stworzeniu dla pracowników firmy nowoczesnego środowiska dzielenia się informacjami, automatyzacji wybranych procesów biznesowych oraz zarządzania dokumentami w zespołach i projektach. Jak mówi Grzegorz Rudno-Rudziński, nie jest to pierwszy projekt zagraniczny Grupy Unity w zakresie Digital Workplace.

Specjaliści Intratic tworzą systemy cyfrowego środowiska pracy (Digital Workplace), w tym wdrożenia wspierające komunikację, pracę grupową, zarządzanie obiegiem dokumentów i wiedzą już od 10 lat. Wśród klientów firmy są takie marki jak Skoda, Allianz, Carrefour, Mostostal, EFL, BZ WBK czy Volkswagen Bank Leasing.

The following two tabs change content below.
Adam Jadczak

Adam Jadczak

O IT w biznesie pisze od 23 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rynkiem IT oraz informatyką w zastosowaniach biznesowych. Od września 2013 roku redaktor naczelny serwisu ITwiz.pl, od kwietnia 2014 roku redaktor naczelny magazynu ITwiz. Pomysłodawca raportu ITwiz Best 100 „Dwa oblicza IT”, wydanego w czerwcu 2015 roku.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »