MENU

Huawei Enterprise: 100% wzrostu w Polsce w roku 2014

21 lutego 2014Polecane tematy, Rynek

W 2013 Huawei Enterprise, strategiczna grupa biznesowa spółki Huawei, odnotowała 50 proc. wzrost przychodów. W tym roku firma planuje rozwijać się dwukrotnie szybciej.

Huawei Polska istnieje na polskim rynku od 2005 roku, grupa Enterprise dołączyła w 2011 roku. To trzeci dział obok grupy Telco skoncentrowanej na operatorach i dziale terminali mobilnych przeznaczonych dla osób indywidualnych. Enterprise skupia się na sprzedaży rozwiązań sieciowych, IT (serwery i pamięci masowe) oraz Unified Communications, w tym m.in. urządzeń do prowadzenia wideokonferencji i telepresence.

Szybki wzrost, także kanału sprzedaży

W roku 2014 w samej tylko Polsce, w dziale Enterprise znaleźć ma zatrudnienie dodatkowych 15 osób (wzrost o 33%). Natomiast plan wzrostu przychodów na ten rok to 100% (w porównaniu do 50% w roku 2013). „Tak szybki wzrost ma związek m.in. z widocznym ożywieniem w polskiej gospodarce” – mówi Piotr Głaska, Senior Product Manager, dział Enterprise, Huawei Polska.

Zapewne wpływ na to miała rozbudowa kanału partnerskiego w roku 2013. W połowie zeszłego roku nowym, trzecim już dystrybutorem rozwiązań Huawei Enterprise w Polsce została ABC Data. Z kolei firma S4E rozszerzyła portfolio o rozwiązania sieciowe. Dotychczas sprzedawała serwery i pamięci masowe. Trzecim dystrybutorem Huawei jest Sequence. Podwojona została również ilość partnerów firmy, z 34 do prawie 70 w ciągu całego roku.

Współpraca z partnerami biznesowymi oraz dystrybutorami jest dla nas priorytetowa. Zeszły rok pod tym względem był szalenie pracowity, ale dzięki temu udało nam się znacząco poszerzyć kanał dystrybucji. Rok zamknęliśmy dużym wydarzeniem – HUAWEI Enterprise Channel Congress – na które przybyło prawie 500 zaproszonych partnerów biznesowych. Pokazaliśmy tam również premierowe rozwiązania z trzech kluczowych grup produktowych” – mówi Anna Siwiarek, marketing manager działu Enterprise w Huawei Polska.

Jednolite portfolio produktów

Dużym wyróżnikiem Huawei jest fakt, że całe nasze portfolio produktów jest jednolite. Nie powstało przez zakupy kolejnych firm, lecz w naszych centrach R&D, w których zatrudnionych jest 40% wszystkich pracowników. W 2013 roku na badania i rozwój przeznaczono 5 mld USD, czyli 14% przychodów Huawei. Przykładowo pod względem liczby standardów IETF i RFC jesteśmy na 2. miejscu za Cisco, a przed takimi firmami, jak Juniper i HP” – mówi Piotr Głaska. „Wszystkie nasze urządzenia sieciowe mają jeden system operacyjny. Mamy też jeden system do zarządzania całym prortfolio produktów od urządzeń sieciowych, poprzez rozwiązania do bezpieczeństwa, pamięci masowe, aż po telefonię IP. Przyznam, że nie znam innego dostawcy, który mógłby zarządzać wszystkim za pomocą jednej konsoli” – dodaje. Jak zapewniają przedstawiciele Huawei, za pomocą tej samej konsoli można zarządzać też rozwiązaniami firm konkurencyjnych, np. urządzeniami sieciowymi Cisco.

Huawei Polska konkuruje z firmami o ugruntowanej pozycji takimi, jak Cisco, HP, czy Juniper Networks. „Po dwóch latach widać jednak, że i my zaczęliśmy być bardziej rozpoznawani. Mamy też już konkretne sukcesy w dużych firmach – PKO BP i PKP – i instytucjach Zakład Ubezpieczeń Społecznych oraz Ministerstwo Sprawiedliwości. Warto zauważyć, że infrastruktura przygotowana pod Igrzyska Olimpijskie w Soczi też została oparta o rozwiązania Huawei” – mówi Piotr Głaska. „W przypadku ZUS nasze rozwiązania sieciowe – 300 przełączników i 300 routerów – okazały się dużo bardziej energooszczędne od konkurencji. Na samej energii elektrycznej do ich zasilania ZUS oszczędza co roku 2 mln zł” – dodaje.

Nowe projekty, nowe rozwiązania

W 2013 roku Huawei Enterprise zrealizował w Polsce także kilka projektów budowy sieci eLTE (enterprise LTE), m.in. w gminie Ożarowice i w Radomiu. Sieci te zapewniają łączność dla jednostek administracyjnych oraz mieszkańców i miejscowych firm.

Huawei wprowadziła niedawno na rynek kilka nowych rozwiązań, m.in. kamerę TE30 z wbudowanym kodekiem, która ma bardzo niewielkie wymaganiami jeśli chodzi o pasmo (full HD to tylko 0,5 Mb/s), przełącznik S5700-BAT z wbudowanym systemem UPS, czy przełączniki CloudEngine 12800 dla centrów danych o przepustowości 64 Tb/s. Huawei wprowadza na rynek rozwiązania do budowy sieci typu Campus LAN, w której urządzenia bezprzewodowe i przewodowe widziane są jako jedna infrastruktura. Firma planuje także wprowadzenie w Polsce rozwiązania eSpace VTM (Virtual Teller Machine) do budowania w pełni zautomatyzowanych placówek bankowych. Na razie rozwiązania te wdrażane są w Czechach.

Huawei ma na świecie 150 tys. pracowników, w tym 500 osób w Polsce, a przychody generowane poza Chinami stanowią już 2/3 z ok. 39 mld USD obrotów za rok 2013 r. Według ostatnich danych firma – pod względem wielkości sprzedaży – jest 4. graczem wśród producentów serwerów x86.

The following two tabs change content below.
Adam Jadczak

Adam Jadczak

O IT w biznesie pisze od 23 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rynkiem IT oraz informatyką w zastosowaniach biznesowych. Od września 2013 roku redaktor naczelny serwisu ITwiz.pl, od kwietnia 2014 roku redaktor naczelny magazynu ITwiz. Pomysłodawca raportu ITwiz Best 100 „Dwa oblicza IT”, wydanego w czerwcu 2015 roku.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »