MENU
Advertisement

IBM pomoże analizować dane z Twittera w celach biznesowych

30 października 2014Polecane tematy, Rynek

Big Blue we współpracy z operatorem serwisu Twitter chce wspierać przedsiębiorców w zdobywaniu wiedzy na temat klientów, rynków oraz trendów. Twitter ma stać się źródłem informacji stanowiących podstawę do prognozowania popytu, podaży oraz głównych, a także krótko- i długoterminowych trendów rynkowych.

Clipboard02

Zdobywane w ten sposób informacje mają być przydatne m.in. na etapie projektowania nowych produktów, usług oraz kampanii marketingowych. Przetwarzanie strumieni komunikatów społecznościowych ma być realizowane w oparciu o rozwiązania chmurowe IBM. „Twitter jest platformą, która otwiera nowe spojrzenie na świat. Jest to z jednej strony środowisko wykorzystywane przez setki milionów konsumentów i użytkowników biznesowych, a z drugiej – miejsce syntezy wielu trendów rynkowych” – mówi Ginni Rometty, prezes i dyrektor generalna IBM. Jej zdaniem efektem strategicznej współpracy firm IBM i Twitter będzie możliwość podejmowania decyzji w oparciu o zupełnie nowe rodzaje danych.

Dane dostarczane w oparciu o analizę komunikatów przesyłanych przez społeczność Twittera mają przyczynić się do zmian charakteru wielu procesów decyzyjnych – zwłaszcza tych, dotyczących działań sprzedażowych i marketingowych. „Partnerstwo z firmą IBM zmieni sposób podejmowania decyzji biznesowych na wielu etapach – od wczesnej identyfikacji pojawiających się okazji rynkowych, po działania skierowane do klientów, partnerów i pracowników” – podkreśla Dick Costolo, dyrektor generalny firmy Twitter.

Obie firmy będą współpracować m.in. w zakresie integracji danych serwisu Twitter z usługami analitycznymi IBM. Analiza strumieni informacji pochodzących z Twittera ma być m.in. częścią oferty IBM Watson Analytics. Zapowiadane są też wyspecjalizowane branżowo aplikacje biznesowe wykorzystujące analizę informacji z Twittera, narzędzia pozwalające na łatwy dostęp do rozbudowanych wizualizacji oraz funkcji predykcyjnych, a także rozwiązania pozwalające integrować strumienie danych czerpanych ze społeczności Twittera z innymi usługami chmurowymi. Firmy IBM i Twitter będą wspólnie pracować nad rozwojem narzędzi skierowanych m.in. do sektora bankowości, handlu detalicznego, transportu i turystyki. Powstać ma również oferta dedykowanych usług doradczych.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »

Zapisz się na nasz newsletter - otrzymasz 2 raporty

Ponad 50-cio stronicowe wydania w wersji PDF:

1. "Biznes In-memory"
2. "Cloud Computing:
      Aplikacje i Infrastruktura"

Wyślemy do Ciebie maksymalnie 4 wiadomości w miesiącu.

Dziękujemy

Na podany e-mail wysłaliśmy link z prośbą o weryfikację
adresu. Po kliknięciu w link otrzymasz dostęp do raportów.