MENU

IFS pracuje nad zastosowaniami okularów Microsoft HoloLens dla pracowników terenowych

24 lipca 2017Branża, CDO, Rynek

Wykorzystanie okularów rozszerzonej rzeczywistości Microsoft ma stanowić dodatkowy, praktyczny sposób wizualizacji danych pochodzących z systemu IFS Applications. Nowe rozwiązania w pierwszej kolejności wzmocnią funkcjonalność związaną z prowadzeniem operacji serwisowych w terenie. Prace nad niezbędnymi rozwiązaniami są realizowane przez dział badawczo rozwojowy firmy IFS.


Źródło: Microsoft

Z oficjalnych informacji wynika, że w ramach realizowanego projektu rozwojowego dział IFS Labs zintegrował system IFS Applications z okularami Microsoft HoloLens. Dzięki temu środowisko rzeczywistości rozszerzonej stanowić będzie dodatkową warstwę prezentacji danych pochodzących m.in. z systemu ERP firmy IFS, w tym informacji na temat historii serwisu, analiz wydajnościowych, czy parametrów technicznych. Wspierane będzie też kontekstowe wyświetlanie danych przetwarzanych w czasie rzeczywistym. Co ważne, prezentowany w formie hologramu obraz ma być nakładany bezpośrednio na serwisowane urządzenia.

Przedstawiciele firmy IFS zapowiadają, że długofalowym celem projektu realizowanego przez zespół IFS Labs jest rozpoczęcie nowej ery zarządzania serwisem w terenie. Wykorzystanie koncepcji rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality – AR) ma usprawnić szereg operacji realizowanych przez pracowników terenowych „Wykorzystując okulary Microsoft HoloLens, możemy wspomóc personel serwisowy w obsłudze złożonych środowisk oraz dostępie do krytycznych danych dotyczących serwisowanych aktywów, a to przełoży się na znaczące korzyści, takie jak większa produktywność i wzrost liczby napraw przy pierwszej wizycie. Zarządzanie serwisem w terenie jest dla firmy IFS obszarem priorytetowym — jesteśmy liderem w tej branży. Utrzymamy tę pozycję dzięki innowacyjnym rozwiązaniom przekładającym się na realne korzyści biznesowe” – mówi Bas de Vos, dyrektor działu IFS Labs.

Dzięki wykorzystaniu nowych technologii wizualizacji danych dużo łatwiejszy będzie m.in. dostęp do precyzyjnych informacji technicznych i instrukcji serwisowych zgromadzonych w systemie IFS Applications. Realne stanie się też zlecanie bardziej złożonych działań mniej doświadczonym pracownikom przy zdalnej asyście specjalistów. Na potrzeby tworzenia dokumentacji wykonywanych prac serwisowych zapowiadana jest też integracja z wbudowanym w okulary HoloLens aparatem fotograficznym.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »