MENU

Księżna Kate i książę William wyróżnili startupy w The Heart Warsaw

18 lipca 2017Branża, Polecane tematy, Rynek

Para Książęca spotkała się z przedsiębiorcami w The Heart Warsaw, gdzie wzięli udział w inauguracji inicjatywy Warsaw–London Bridge, mającej na celu wzmocnienie wzajemnych stosunków między polskim i brytyjskim biznesem. Pierwszym działaniem w ramach projektu jest wsparcie młodych spółek technologicznych w ekspansji do Wielkiej Brytanii. Wyróżnionymi spółkami zostały Migam i Whisbear.

Wydarzenie Warsaw-London Bridge, zorganizowane wspólnie przez The Heart i Ambasadę Wielkiej Brytanii, pokazało energię, kreatywność i potencjał współpracy polsko-brytyjskiej. „Byliśmy zaszczyceni mogąc gościć Ich Królewskie Wysokości Księcia i Księżną Cambridge, którzy cieszyli się na spotkanie z przedsiębiorcami, startupami i naukowcami, łączącymi oba kraje” – powiedział Jonathan Knott, ambasador Jej Królewskiej Mości.

Spotkanie odbyło się w biznesowym sercu Warszawy, na 38 piętrze wieżowca Warsaw Spire. Gospodarzem spotkania było centrum The Heart Warsaw, które wspiera europejskie korporacje w pozyskiwaniu technologicznych rozwiązań oferowanych przez młode spółki technologiczne. “To ważny dzień dla The Heart i naszego ekosystemu startupowego. Polscy przedsiębiorcy coraz częściej bez kompleksów podbijają międzynarodowe rynki. Cieszymy się bardzo, że możemy ich wspierać, budując mosty między Warszawą a najważniejszymi centrami biznesowymi Europy” – powiedział Tomasz Rudolf, współtwórca The Heart.

Podczas wizyty Para Książęca mogła porozmawiać z młodymi naukowcami wspieranymi przez Program Explory, który jest flagowym przedsięwzięciem Fundacji Zaawansowanych Technologii oraz zapoznać się z najciekawszymi rozwiązaniami oferowanymi przez przedsiębiorców planujących ekspansję na rynku brytyjskim. Uwagę pary książęcej przyciągnęły m. in. inteligentny rower JIVR, edukacyjny robot Photon, szumiący miś Whisbear , aplikacje edukacyjne Dr. Omnibus i Neurodio, urządzenia 360 BIVROST i Smart AR, tłumacz języka migowego Migam, telemedyczne urządzenia Sidly i Pregnabit .

W trakcie swojej wizyty w The Heart, Książę William i Księżna Kate wręczyli nagrody dwóm start-up’om, które zwyciężyły w konkursie towarzyszącym inicjatywie Warsaw-London Bridge. Jury wyróżniło medyczny startup Whisbear i rozwiązanie Migam. Zwycięzcy otrzymają m.in. możliwość wzięcia udziału w organizowanych przez The Heart spotkaniach z korporacjami w Londynie oraz miesięczny dostęp do przestrzeni korporacyjnego akceleratora Wayra UK, stworzonego przez hiszpański koncern telekomunikacyjny Telefonica.

Wielką Brytanię i Polskę łączy bardzo wiele. Kilka naszych startupów, w tym także niezwykle obiecujący Switchee, posiada założycieli z polskimi korzeniami. Jesteśmy przekonani, iż polscy przedsiębiorcy będą silnie oddziaływać na europejski sektor technologiczny w ciągu najbliższych lat” – powiedział Gary Stewart, Dyrektor Wayra UK.

We wsparcie wyróżnionych przedsiębiorców zaangażował się także Mastercard, który od 2014 roku prowadzi globalny projekt Mastercard Start Path, mający na celu wyszukiwanie i wspieranie młodych firm, wchodzących na rynek. W obecnej edycji programu bierze udział 6 polskich projektów o profilu finansowo-technologicznym. „W Mastercard wiemy, że najlepszym środowiskiem dla rozwoju innowacji są otwarte ekosystemy współpracy angażujące startupy i korporacje. Dlatego jako strategiczny partner The Heart pomagamy łączyć te dwa światy, między innymi dzieląc się wiedzą i najlepszymi praktykami” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.

The Heart Warsaw to europejskie centrum współpracy korporacji i startupów. Mieszące się na 38. piętrze biurowca Warsaw Spire centrum łączy młode firmy technologiczne z największymi korporacjami. The Heart wspiera korporacje we wdrażaniu innowacji tworzonych przez wyselekcjonowane startupy z całej Europy. Centrum realizuje też w europejskich stolicach programy tematyczne związane z obszarami FinTech, Omnichannel, HealthTech oraz Smart City. Więcej na stronie: theheart.tech

The following two tabs change content below.
Adam Jadczak

Adam Jadczak

O IT w biznesie pisze od 23 lat. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z rynkiem IT oraz informatyką w zastosowaniach biznesowych. Od września 2013 roku redaktor naczelny serwisu ITwiz.pl, od kwietnia 2014 roku redaktor naczelny magazynu ITwiz. Pomysłodawca raportu ITwiz Best 100 „Dwa oblicza IT”, wydanego w czerwcu 2015 roku.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »