MENU
Advertisement

Lenovo rezygnuje z marki Motorola

8 stycznia 2016Polecane tematy, Rynek

Podczas tegorocznej konferencji CES przedstawiciele koncernu Lenovo – właściciela marki Motorola Mobility – zapowiedzieli, że już niebawem zostanie ona wycofana. Zmiany nie dotyczą, niezależnej od chińskiego koncernu i wyspecjalizowanej w rozwiązaniach radiowych dla służb mundurowych firmy Motorola Solutions.

motorola

Przedstawiciele koncernu Lenovo podkreślają, że rezygnacja z marki Motorola jest elementem strategii ukierunkowanej m.in. na ujednolicenie oferty. Nieoficjalnie mówi się też, że wycofanie – związanej z rynkiem telekomunikacyjnym od niemal 90 lat – marki ma pozwolić na wzmocnienie wizerunku Lenovo. Z analiz IDC wynika, że według danych za trzeci kwartał 2015 roku, chiński koncern jest czwartym, pod względem skali sprzedaży, producentem smartfonów na świecie. Z danych IDC za drugi kwartał ubiegłego roku wynika natomiast, że co trzeci sprzedany smartfon Lenovo to urządzenie marki Motorola. Co ważne, Lenovo, pozostając największym producentem komputerów osobistych na świecie, konkuruje o miano trzeciego największego producenta smartfonów z – także chińskim – koncernem Huawei. Względem wyników za drugi kwartał 2015, zdobywając czwartą pozycję w rankingu IDC, Lenovo wyprzedził też innego chińskiego producenta – firmę Xiaomi.

Chiński koncern jest czwartym, pod względem skali sprzedaży, producentem smartfonów na świecie

Szczegółów rozpoczynającego się rebrandingu nie ujawniono. Wedle zapowiedzi utrzymane zostanie jednak charakterystyczne dla Motoroli logo w kształcie litery „M”. Zostanie ono wykorzystane jako symbol graficzny droższej, znanej odtąd pod marką Lenovo Moto, marki urządzeń mobilnych chińskiego producenta.

Spółka Motorola Mobility została wydzielona z firmy Motorola na początku 2011 roku. Półtora roku później spółka stała się własnością koncernu Google, który – zachowując prawa do większości związanych z technologiami mobilnymi patentów Motoroli – w 2014 roku odsprzedał ją firmie Lenovo. Motorola Solutions, druga spółka utworzona pięć lat temu w wyniku podziału koncernu Motorola obecnie specjalizuje się przede wszystkim w rozwiązaniach łączności radiowej dla służb bezpieczeństwa publicznego. Rozwijane wcześniej przez Motorolę korporacyjne rozwiązania sieciowe zostały w 2011 roku sprzedane firmie Nokia Siemens Networks, która od kwietnia 2014 roku działa pod nazwą Nokia Networks. W 2014 roku korporacyjne rozwiązania mobilne firmy Motorola nabyła zaś firma Zebra Technologies.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »

Zapisz się na nasz newsletter - otrzymasz 2 raporty

Ponad 50-cio stronicowe wydania w wersji PDF:

1. "Biznes In-memory"
2. "Cloud Computing:
      Aplikacje i Infrastruktura"

Wyślemy do Ciebie maksymalnie 4 wiadomości w miesiącu.

Dziękujemy

Na podany e-mail wysłaliśmy link z prośbą o weryfikację
adresu. Po kliknięciu w link otrzymasz dostęp do raportów.