MENU

Maciej Buba zwycięzcą 2017 European Chief Information Officer of the Year!

26 czerwca 2017CIO, Polecane tematy

Dziś CIONET International ogłosił zwycięzców nagrody 2017 European Chief Information Officer (CIO) of the Year. Z duma informujemy, że wśród nich jest członek społeczności CIONET Polska, Maciej Buba, e-commerce IT Manager w AmRest Polska.

Nagrody przyznawane są w uznaniu sukcesu CIO, którzy zwiększyli konkurencyjność swojej organizacji dzięki wykorzystaniu technologii informatycznych i komunikacyjnych (ICT) aby stworzyć znaczącą wartość biznesową.

Po raz 8. z rzędu komisja ekspertów CIONET wyłoniła trzech zwycięzców spośród 21 finalistów z 8 krajów europejskich. Sędziowie zdecydowali o 4 wyróżnieniach w następujących kategoriach, związanych z zakresem odpowiedzialności uczestników: sektor publiczny, organizacje IT średniej wielkości (poniżej 150 osób) i duże organizacje (powyżej 150 osób).

Tegoroczne nagrody otrzymali następujący CIO:

  • ·       Sektor publiczny, ex aequo:

Markus Richter, CIO Federalnego Biura ds. Migracji i Uchodźców, Niemcy;

Sarah Flannigan, dawniej CIO National Trust, obecnie CIO w EDF Energy, Wielka Brytania

  • ·       Organizacje średniej wielkości:

Maciej Buba, e-commerce IT Manager, AmRest, Polska;

  • ·       Duże organizacje:

Ron Van Kemenade, CIO, ING, Holandia

Jedyny Polak w tej grupie, Maciej Buba od 10 lat prowadzi projekty wdrożeń i utrzymania w obszarze sprzedaży w branży detalicznej i HoReCa. Obecnie odpowiada za dział e-commerce, architekturę i integrację w KFC, Pizza Hut oraz Starbucks w AmRest. Jest doświadczonym PM (Prince 2, Agile), był zaangażowany w największe projekty łączące technologię z biznesem. W swojej pracy koncentruje się na precyzyjnej identyfikacji potrzeb biznesowych, selekcji, implementacji i integracji rozwiązań, które wpływają na podniesienie wyników firmy.

Do jego najważniejszych osiągnięć należą: stworzenie platformy zwiększającej zaangażowanie klientów, która podniosła wydajność dostaw do domu marek KFC i Pizza Hut w Polsce; przebudowa systemu informacji geograficznej połączonej z systemem punktów sprzedaży; zintegrowanie systemu komunikacji z klientami korzystającymi ze smartfonów do zamawiania przez internet (aplikacja mobilna, powiadomienia SMS o statusie zamówienia); nadzorowanie i wsparcie startu programu lojalnościowego My Starbucks rewards w Polsce i Czechach. Stworzenie platformy cyfrowej (middleware i aplikacje mobilne); sukces we wprowadzeniu rozwiązań e-commerce dla KFC w Czechach i Pizza Hut na Węgrzech.

Jedna z jego rad dla CIO: „zmień programy lojalnościowe w rozwiązanie win-win dla klientów i pracowników. Zespół musi zrozumieć sens programu lojalnościowego, żeby móc przekazać jego ideę klientom”.

Kryteria oceny stosowane przez jury to m.in. dobre dopasowanie strategii IT do potrzeb biznesowych, sukces w zarządzaniu zespołem ICT i innymi zespołami, zorientowanie na spełnianie wymogów biznesowych i skuteczne zarządzanie priorytetami biznesowymi. Zwycięzcy zostali wyróżnieni na podstawie osiągnięć własnych i swoich zespołów.

To zaskakujące, jak ogromny wpływ na biznes mają wyróżnieni CIO” – powiedział Frederic De Meyer, Dyrektor Programowy w CIONET International. „Niemal wszyscy tegoroczni kandydaci przedstawili koncepcję ścisłej współpracy swoich zespołów ICT z przedstawicielami biznesu, często na bardzo innowacyjnych zasadach” – dodał.

Według członka jury, Nilsa Fonstada, Research Scientist w MIT Center for Information System Research, “tegoroczni finaliści pokazują, że w firmach osiągających największe sukcesy, CIO dzielą odpowiedzialność cyfrowego przywództwa z innymi CxO, ściśle współpracując przy budowaniu cyfrowych kompetencji niezbędnych do bycia innowacyjnym i konkurencyjnym”.

CIONET jest największą społecznością menedżerów IT w Europie. Łączy ponad 6500 CIO, CTO i dyrektorów IT reprezentujących różne sektory, kultury, posiadających różnorodne zaplecze akademickie, pochodzących z różnych generacji. Członkowie CIONET to imponująca grupa ekspertów zarządzania IT. Misją CIONET jest promowanie i rozwijanie wiedzy i umiejętności poprzez dostarczanie menedżerom IT zasobów, których potrzebują do pełnej realizacji swojego potencjału.

CIONET rozwija, zarządza i moderuje zintegrowaną paletę narzędzi i usług, od platformy internetowej CIONET, pierwszej na świecie sieci społecznościowej dla CIO, po szeroką gamę działań wpisujących się w tradycyjny networking – spotkań, konferencji, warsztatów, programów edukacyjnych dla kadry menedżerskiej. Wszystkie opcje są dostosowane do potrzeb top menedżerów. CIONET to również ekskluzywny dostęp do najnowszych badań poprzez regularne publikacje online i offline i liczne partnerstwa, wnoszące wartość dodaną dzięki współpracy z kluczowymi graczami w świecie akademickim i korporacyjnym.

W obliczu szybko zmieniającej się dziś roli menedżera IT, CIONET nie tylko pomaga swoim członkom nadążać za tempem zmian, ale także pozwala im na aktywny udział w kształtowaniu przyszłości w ich dziedzinie, zawsze stawiając wyzwanie: “What’s next”.

Więcej informacji na temat CIONET: www.cionet.com lub  blog.cionet.com.

The following two tabs change content below.
Wanda Żółcińska

Wanda Żółcińska

Autorka tekstów, analiz, badań i materiałów wideo, których osią tematyczną jest przede wszystkim wykorzystanie IT w biznesie, rola dyrektorów informatyki oraz rynek ICT w Polsce i na świecie. Prowadziła portal internetowy CIO Magazynu Dyrektorów IT, a wcześniej – CEO Magazynu Top Menedżerów. Związana przez wiele lat z Klubem CIO i środowiskiem polskich dyrektorów IT. Przygotowywała od strony programowej i prowadziła liczne konferencje, kameralne spotkania branżowe, moderowała debaty.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »