MENU
Advertisement

MAiC i Poczta Polska będą wspólnie rozwijać usługi e-administracji

13 sierpnia 2015Biznes, Polecane tematy, Rynek

Na mocy podpisanej 13 sierpnia br. deklaracji współpracy Poczta Polska zbuduje do 500 Centrów Aktywności Cyfrowych i zapewni bezpłatny dostęp do Internetu w 4,5 tys. placówek pocztowych. Współpraca Poczty Polskiej oraz Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji to część Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014 -2020.

poczta

Poczta Polska, według przedstawicieli Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, jest naturalnym partnerem resortu w projekcie budowania nowoczesnej, przyjaznej obywatelom administracji publicznej opartej na technologiach IT. „Nasza współpraca umożliwi obywatelom załatwianie spraw urzędowych w placówkach pocztowych i przyczyni się do informatyzacji administracji. To dobra forma wykorzystania ogromnego potencjału jaki ma Poczta, na który składa się kilkutysięczna sieć placówek i nowoczesne cyfrowe rozwiązania” – mówi Andrzej Halicki, minister administracji
i cyfryzacji. Zapewnienie obywatelom możliwości załatwienia większej ilości spraw urzędowych w placówkach pocztowych ma wpłynąć na poprawę jakości życia mieszkańców – zwłaszcza mniejszych miejscowości.

W Centrach Aktywności Cyfrowej mieszkańcy będą mogli również przez całą dobę skorzystać z bezpłatnego, bezprzewodowego dostępu do sieci Internet.

Plany zakładają, że Centra Aktywności Cyfrowej otwierane w placówkach Poczty Polskiej umożliwią m.in. założenie i potwierdzenie Profilu Zaufanego, zarejestrowanie działalności gospodarczej w systemie CEIDG, czy zweryfikować dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Według zapowiedzi w Centrach Aktywności Cyfrowej mieszkańcy będą mogli również przez całą dobę skorzystać z bezpłatnego, bezprzewodowego dostępu do sieci Internet. Zakres usług cyfrowych dostępnych w Centrach Aktywności Cyfrowej ma być poszerzany. „Porozumienie z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji umożliwi Poczcie Polskiej świadczenie usług na linii obywatel-państwo. Jesteśmy wiarygodnym partnerem w realizacji usług e-government dla obywateli” – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Nowe usługi e-administracji mają być tworzone m.in. w oparciu o doświadczenia, które Poczta Polska zdobyła podczas prac nad stworzeniem platformy usług Envelo. Uruchomiona dwa lata temu platforma obejmowała pierwotnie usługi związane z zakupem cyfrowych odpowiedników znaczków pocztowych, czy wysyłką kartki pocztowej lub listu. Później platformę uzupełniono o obsługę faktur i rachunków. W zeszłym roku uruchomiona została mobilna aplikacja Envelo. Przedstawiciele Poczty Polskiej zapowiadają, że kolejną usługą będzie nowoczesny system digitalizacji korespondencji tradycyjnej.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »

Zapisz się na nasz newsletter - otrzymasz 2 raporty

Ponad 50-cio stronicowe wydania w wersji PDF:

1. "Biznes In-memory"
2. "Cloud Computing:
      Aplikacje i Infrastruktura"

Wyślemy do Ciebie maksymalnie 4 wiadomości w miesiącu.

Dziękujemy

Na podany e-mail wysłaliśmy link z prośbą o weryfikację
adresu. Po kliknięciu w link otrzymasz dostęp do raportów.