MENU

Marka Nokia wraca na rynek urządzeń mobilnych

24 listopada 2014Branża, Rynek

Tablet Nokia N1 to pierwsze mobilne urządzenie fińskiego koncernu po tym, jak w kwietniu 2014 roku Microsoft przejął dział rozwiązań mobilnych Nokii. Produkcją, dystrybucją i sprzedażą tabletu N1 zajmować będzie się firma Foxconn.

n1a

Według ekspertów tablet Nokia N1 będzie konkurować przede wszystkim z tabletami formatu iPada Mini. Urządzenie pracuje pod kontrolą systemu Google Android 5.0 wyposażonego w interfejs opracowany przez inżynierów Nokii. Tablet ma trafić do sprzedaży na początku przyszłego roku. Początkowo oferowany będzie na rynku chińskim. Jego cenę ustalono na poziomie 250 USD.

Przedstawiciele fińskiego koncernu nie wykluczają, że w przyszłości na rynek trafią kolejne urządzenia mobilne. Telefonów produkowanych na zasadzie licencji przez zewnętrznych dostawców nie należy się jednak spodziewać przynajmniej do końca 2015 roku. Przyszły rok ma być bowiem – uzgodnionym w ramach porozumienia z firmą Microsoft – okresem przejściowym, w którym Nokia nie będzie mogła wykorzystywać własnej marki na rynku telefonów komórkowych.

Fiński koncern zaprezentował oferowane pod własną marką urządzenie sześć miesięcy po tym, jak sprzedał dział rozwiązań mobilnych firmie Microsoft. Gigant z Redmond tymczasem stopniowo wycofuje się z wykorzystywania marki Nokia. W październiku ogłoszono, że nazwę spółki przejętej od fińskiego koncernu zastąpi Microsoft Mobile. Jednocześnie, najbardziej zaawansowane urządzenia mobilne Microsoft będą oferowane pod marką Lumia.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »