MENU

Microsoft nie zarabia na tabletach Surface

30 lipca 2013Rynek

Dotychczasowe wpływy ze sprzedaży dwóch modeli tabletów Microsoft Surface sięgnęły 853 mln USD. To mniej niż suma wydatków na reklamę oraz jednorazowego odpisu księgowego wynikającego z wartości niesprzedanych do tej pory urządzeń Surface RT.

Microsoft ujawnił przychody ze sprzedaży własnych tabletów w rocznym zestawieniu przygotowywanym na polecenie amerykańskich regulatorów rynkowych. Suma przychodów ze sprzedaży wprowadzonych na rynek odpowiednio w październiku 2012 roku i w lutym 2013 roku tabletów Surface RT oraz Surface Pro wyniosła 853 mln USD. To mniej niż ogłoszony w ubiegłym tygodniu jednorazowy odpis księgowy związany z przeszacowaniem skali sprzedaży pierwszego z urządzeń. Oparty na układach ARM oraz specjalnej wersji środowiska operacyjnego – Windows RT – tablet sprzedaje się dużo gorzej niż zakładały to wcześniejsze prognozy. Wysokość odpisu księgowego pozwala sądzić, że Microsoft przeszacował przychody ze sprzedaży tabletów Surface RT aż o 900 mln USD.

Potwierdzają to również ostatnie wypowiedzi dyrektora generalnego koncernu. Podczas jednego z niedawnych, nieformalnych wystąpień Steve Ballmer miał stwierdzić: „wyprodukowaliśmy nieco więcej urządzeń niż byliśmy w stanie faktycznie sprzedać”. Należy jednak dodać, że na 900 mln USD odpisu księgowego Microsoft składają się również przychody utracone wskutek zapowiedzianego w lipcu obniżenia ceny tabletów Surface RT. Wedle zapowiedzi najtańsze, wyposażone w 32GB pamięci dyskowej urządzenia oparte na środowisku Windows RT mają kosztować nie 499, a 349 USD.

Produkcja tabletów Surface negatywnie wpłynęła na rentowność koncernu także za sprawą dodatkowych kosztów produkcji oraz wydatków na marketing. Linia urządzeń Surface oraz system Windows 8 to dwa rozwiązania koncernu z Redmond, które pochłaniają ostatnio największe środki na reklamę.

Wprowadzenie na rynek własnych tabletów postawiło również firmę Microsoft w pozycji konkurenta dla firm, z którymi przez wiele lat blisko współpracował. Mowa tu o koncernach takich jak Lenovo, czy Samsung.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »