BiznesRynekPolecane tematy

Microsoft i Salesforce łączą siły w obszarze CRM

Obie firmy rozpoczęły strategiczną współpracę. Na jej mocy koncern Microsoft udostępni aplikacje Salesforce na komputerach, tabletach i telefonach działających pod kontrolą nowej wersji Windows, zaś firma Salesforce zintegruje własne aplikacje biznesowe z aplikacjami pakietu Office.

Microsoft i Salesforce łączą siły w obszarze CRM
Satya Nadella, dyrektor generalny Microsoft i Marc Benioff, dyrektor generalny Salesforce. Źródło: Salesforce

Wedle zapowiedzi obie firmy będą w większym stopniu wspierać własne rozwiązania biznesowe. Dzięki temu oferowane przez firmę Salesforce rozwiązania wspierające m.in. obszar zarządzania relacjami z klientami będą łatwiej dostępne dla użytkowników komputerów i urządzeń mobilnych pracujących pod kontrolą platformy Windows. Oferowane w modelu usługowym oprogramowanie Salesforce1 zyska również możliwość integracji z aplikacjami pakietu Office na poziomie treści.

“Pracując wspólnie będziemy rozwijać rozwiązania łączące możliwości oprogramowania Salesforce w obszarze relacji z klientami z wysoką produktywnością oferowaną przez Office 365, możliwościami platformy chmurowej Azure oraz mobilnością systemu Windows po to, aby pomóc klientom prosperować w świecie rozwiązań mobilnych i technologii cloud” – mówi Satya Nadella, dyrektor generalny firmy Microsoft.

Microsoft i Salesforce łączą siły w obszarze CRM
Przykładowy interfejs systemu Microsoft Dynamics CRM 2013

W ramach współpracy obu firm powstać ma m.in. dedykowana dla systemów Windows oraz Windows Phone aplikacja pozwalająca łatwo korzystać z możliwości platformy Salesforce1. Oprogramowanie ma być powszechnie dostępne w przyszłym roku. Z kolei zapowiadana integracja rozwiązań Salesforce i oprogramowania biurowego firmy Microsoft dotyczyć ma – poza Office 365 – również aplikacji Office Mobile oraz Office for iPad. Zintegrowane w ramach Salesforce1 zostaną także usługi OneDrive for Business oraz SharePoint Online. Dodatkowo planowana jest możliwość wykorzystania arkuszy kalkulacyjnych Excel oraz oprogramowania Power BI na potrzeby przetwarzania oraz wizualizacji danych zgromadzonych w ramach platformy Salesforce. “Wspólnie z firmą Microsoft budujemy mosty, które umożliwią naszym wspólnym klientom bardziej efektywną pracę” – dodaje Marc Benioff, dyrektor generalny Salesforce.

Microsoft i Salesforce łączą siły w obszarze CRM
Przykład interfejsu Salesforce Touch

“Interesujące natomiast będzie to, w jaki sposób partnerstwo wpłynie na przyszłość Microsoft Dynamics CRM. Z jednej strony rozwiązanie to jest bardzo zaawansowane i stanowi obecnie największą konkurencję dla Salesforce, ale z drugiej strony jego pełna integracja Microsoft Dynamics CRM z Office była jednym w wyróżników tego rozwiązania” – mówi Marcin Ciesielski, członek zarządu firmy Outbox

Zdaniem analityków współpraca firm Microsoft i Salesforce wyznacza ważną zmianę w ich dotychczasowej strategii. Microsoft, decydując się na współpracę z firmą uznawaną za pioniera oprogramowania biznesowego dostępnego w formie usługowej ma bowiem liczyć na umocnienie własnej pozycji wśród użytkowników aplikacji oferowanych z chmury Salesforce. Takie działanie ma być wyrazem nowej strategii wprowadzonej po tym jak Satya Nadella w lutym br. objął stanowisko dyrektora generalnego koncernu Microsoft. Z kolei Marc Benioff, CEO firmy Salesforce dotąd wielokrotnie krytykował reprezentowane przez Microsoft – i innych konkurentów – podejście oparte na instalowanym lokalnie oprogramowaniu. Microsoft i Salesforce są również bezpośrednimi konkurentami na rynku rozwiązań CRM.

Dla ITwiz komentuje Marcin Ciesielski, członek zarządu firmy Outbox – partnera firm Salesforce i Microsoft:

Dla klientów Salesforce jest to przede wszystkim możliwość głębszej integracji rozwiązań Salesforce CRM i całej platformy Force.com z rozwiązaniami Microsoft Office 365, do których miliony użytkowników na całym świecie są bardzo przywiązane. Dotyczy to integracji Salesforce CRM zarówno w obszarze poczty jak również kalendarza, zadań czy kontaktów, co z drugiej strony stanowi dużą wartość dla ujednolicenia widoku na wszystkie informacje o klientach w Salesforce CRM. Jednocześnie Salesforce zobowiązuje się do udostępnienia platformy aplikacji mobilnych Salesforce1 na urządzeniach opartych o Windows Phone, na które jak wiemy bardzo brakuje aplikacji pozwalających wykorzystać ich potencjał.

Obie firmy na tym zdecydowanie korzystają, tylko każda na swój sposób. Salesforce zyskuje lepszy dostęp do klientów u których praca zorganizowana jest wokół Office, natomiast Microsoft mając na celu promocję Office w modelu chmurowym nawiązuje partnerstwo ze zdecydowanym liderem w tym obszarze, a jak wiadomo najlepiej współpracować z najlepszymi.

Interesujące natomiast będzie to, w jaki sposób partnerstwo wpłynie na przyszłość Microsoft Dynamics CRM. Z jednej strony rozwiązanie to jest bardzo zaawansowane i stanowi obecnie największą konkurencję dla Salesforce, ale z drugiej strony jego pełna integracja Microsoft Dynamics CRM z Office była jednym w wyróżników tego rozwiązania.

Outbox jest jedyną firmą w Polsce z tak szeroko rozwiniętym partnerstwem zarówno z Microsoft jak i Salesforce. Spora część naszych specjalistów to jednocześnie certyfikowani architekci Microsoft oraz Salesforce. Ogłoszone partnerstwo przyjęliśmy więc z wielkim entuzjazmem i upatrujemy w nim szansę na wykorzystanie unikalnej pozycji Outbox do realizacji wdrożeń Salesforce CRM zintegrowanych z Office365 i platformą Microsoft Azure.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *