Branża ITRynek

Microsoft i SAP poza gronem potencjalnych nabywców Salesforce

Z informacji agencji Reuters wynika, że kierownictwo firmy Microsoft nie prowadzi żadnych działań zmierzających do przejęcia firmy Salesforce. Wcześniej pogłoski na temat zamiaru przejęcia amerykańskiej spółki zdementowały władze SAP. Z nieoficjalnych doniesień wynika, że kierownictwo Salesforce przygotowuje się do odparcia próby tzw. wrogiego przejęcia.

Microsoft i SAP poza gronem potencjalnych nabywców Salesforce

Falę spekulacji na temat ewentualnego przejęcia firmy Salesforce przez inny – niekoniecznie związany z branżą IT – podmiot wywołały opublikowane pod koniec kwietnia doniesienia agencja Bloomberg. Z nieoficjalnych informacji wynika, że władze koncernu Salesforce zaangażowały grupę doradców finansowych wyspecjalizowanych w działaniach mających na celu ochronę podmiotów giełdowych przed tzw. wrogimi przejęciami.

Jako potencjalnych nabywców, obok funduszy inwestycyjnych, najczęściej wymieniano firmy Microsoft, Oracle, HP, IBM, SAP, Google, Amazon, a nawet Facebook. W przypadku każdej z nich zakup wyspecjalizowanej w dostępnych w formie usługi narzędziach biznesowych firmy o tak ugruntowanej pozycji jak Salesforce potencjalnie znalazłby uzasadnienie w strategii rynkowej lub kierunkach rozwoju oferty.

Jednak z informacji uzyskanych przez agencję Reuters wynika, że kierownictwo firmy Microsoft nie prowadzi żadnych działań zmierzających choćby do złożenia oferty przejęcia Salesforce. Ucina to spekulacje związane m.in. z nawiązaną niedawno strategiczną współpracą obu koncernów. Nie jest jednak wykluczone, że Microsoft włączy się w takie działania. Przedstawiciele obu firm oficjalnie nie komentują doniesień na temat ewentualnych działań zmierzających do fuzji.

Oficjalnie zamiar podjęcia działań zmierzających do przejęcia firmy Salesforce wykluczyli przedstawiciele kierownictwa SAP. Bill McDermott, dyrektor generalny niemieckiego koncernu określił zainteresowanie zakupem Salesforce mianem “zerowego”.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *