MENU

Microsoft zachęca firmy do udziału w programie Windows Insider dla biznesu

16 października 2017CIO, Rynek

Microsoft od kilku miesięcy zachęca specjalistów IT z dużych organizacji do udziału w programie testowym Windows. Wygląda jednak na to, że na razie program Windows Insider nie cieszy się dużą popularnością wśród użytkowników środowisk korporacyjnych.

Windows Insider jest programem, w ramach którego użytkownicy, którzy wyrazili taką chęć, mogą korzystać z oprogramowania Microsoftu pozostającego na etapie rozwojowym. Dostępnych jest kilka poziomów zaangażowania w program testowy, a w ramach każdego z nich oferowane jest oprogramowanie znajdujące się na różnym poziomie rozwoju – w zależności od tego, czy w jakim tempie dany tester woli zapoznawać się z nowościami. Program oficjalnie wystartował 3 lata temu, gdy Microsoft rozpoczynał prace nad Windows 10. Wówczas program Windows Insider prezentowano głównie jako rozwiązanie dla fanów rozwiązań firmy, entuzjastów Windows, pracowników działów IT, autorów aplikacji czy producentów sprzętu, czyli wszystkich, którzy potencjalnie chcieliby zapoznać się z funkcjonalnościami oprogramowania Microsoft jeszcze przed jego oficjalną premierą. Z deklaracji przedstawicieli firmy Microsoft wynikało dotąd, że Windows Insider cieszy się dużą popularnością.

Jednocześnie wiosną br. firma oficjalnie uruchomiła przeznaczoną specjalnie dla nich wariację WI – Windows Insider Program for Business – a przed kilkoma tygodniami dołożono do tego program Windows Insider Lab for Enterprise. Cel był jeden: zachęcenie pracowników działów IT dużych organizacji do szerszego udziału w testach Windows. Faktem jest bowiem, że specjaliści IT z dużych organizacji mają możliwość sprawdzenia w realnych sytuacjach wielu scenariuszy używania lub wdrażania oprogramowania, które pozostają nieosiągalne dla użytkowników domowych.

Wygląda jednak na to, że w skład społeczności testerów oprogramowanie Microsoft wchodzi zbyt mało przedstawicieli dużych korporacji, bo – jak informuje amerykański Computerworld, podczas jednej z sesji pytań i odpowiedzi towarzyszących konferencji Microsoft Ignite Michael Niehaus, dyrektor marketingu produktowego Windows, wskazał na zbyt małe – jego zdaniem – zaangażowanie dużych organizacji w program testowy Windows. Wyjaśnił też, że im więcej komputerów z Windows zostanie zarejestrowanych w programie testowym Windows, tym lepszy produkt finalnie trafi do użytkowników biznesowych. Jak wynika z cytowanych informacji, przedstawiciel Microsoftu posunął się wręcz do stwierdzenia, że szefowie IT w dużych organizacjach powinni rozważyć wprowadzenie obowiązku korzystania z testowych wersji Windows przez pracowników działów IT.

Michael Niehaus nie bez racji tłumaczył, że wczesne zapoznawanie się z nowymi funkcjami Windows może dać firmie realną przewagę nad konkurencję – szybkie poznanie nowych narzędzi pozwoli bowiem na sprawniejsze ich wdrożenie gdy zostaną finalnie udostępnione. Znajomość możliwości kolejnych odsłon Windows jeszcze przed ich premierą może okazać się szczególnie istotna w obliczu aktualnej strategii rozwoju środowiska operacyjnego firmy Microsoft. Zakłada ona wprowadzanie dwóch znaczących aktualizacji dla Windows rocznie, a także – oferowanie wraz z nimi nowych funkcji, narzędzi i aplikacji.

Cytowani przez Computerworld analitycy na razie pozostają jednak sceptyczni wobec ambitnych planów Microsoftu. Obecny model tworzenia Windows zakłada co prawda, że oprogramowanie to cały czas w fazie rozwoju i wprowadzania nowych funkcji, co sprawia, że pomysł trzymania ręki na pulsie i poznawania na bieżąco wszelkich nowości wydaje się zasadny. Jednocześnie trudno nie rozumieć racji firmowych administratorów, którzy mając na głowie ogrom obowiązków związanych z bieżącym wdrażaniem, utrzymywaniem i aktualizacją oprogramowania nie bardzo palą się do zaawansowanych testów i udziału w pracach laboratorium firmy Microsoft.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »