MENU

Monitoring wizyjny i automatyczna detekcja coraz istotniejszym czynnikiem bezpieczeństwa

13 października 2017Branża, CSO, Rynek

Nowe rozwiązania z zakresu monitoringu wideo są rozwijane m.in. pod kątem automatyzacji działań związanych z analizą obrazów pod kątem bezpieczeństwa, ale też – wsparcia działań sprzedażowych i marketingowych w obszarze B2C. Takie są też kierunki rozwoju oferty firmy Axis Communications.

Wśród aspektów w szczególnym stopniu wpływających na rozwój rozwiązań monitoringu wizyjnego przedstawiciele firmy Axis wskazują: dążenie do optymalizacji wykorzystania pamięci masowych, usprawnienia w zakresie wykrywania ruchu i automatyzacji detekcji w kontekście bezpieczeństwa, a także rozszerzone funkcje analityczne – m.in. pod kątem analizy twarzy, natężenia i ruchu pojazdów oraz ludzi, a także oceny zachowania konkretnych konsumentów w placówkach handlowych. Okazją do poznania szczegółów strategii rozwoju oraz zmian w ofercie Axis Communications na polskim rynku była wrześniowa konferencja dla partnerów firmy – Axis Partners’ Day.

Obecna od ponad dwóch dekad na rynku rozwiązań do monitoringu wideo firma rozszerza ofertę także w obszarze nowoczesnych systemów kontroli dostępu, rozwiązań wspierających zdalną pracę zespołową, a także – marketing i sprzedaż. W ofercie Axis Communications pojawiają się też nowe rozwiązania aplikacyjne. Strategia rozwoju produktów firmy Axis Communications zakłada natomiast m.in. systematyczne rozszerzanie oferty w obszarach wykraczających poza monitoring wideo i rozwiązania komunikacji. Rozwijane są także możliwości procesorów wykorzystywanych w kamerach monitoringu firmy Axis. W najnowszej ich generacji dostępne są też m.in. akceleratory pozwalające na zwiększenie wydajności funkcji analitycznych czy zwiększenie czytelności obrazów wykonywanych w trudnych warunkach oświetleniowych. Przedstawiciele firmy podkreślają jednocześnie, że rozwiązania z zakresu monitoringu wideo stają się coraz częściej elementem bardziej kompleksowych systemów z obszaru bezpieczeństwa czy marketingu.

Warto dodać, że od 2015 roku firma Axis Communications jest własnością koncernu Canon. Jednocześnie, od 2016 roku wszystkie rozwiązania sieciowego monitoringu Canon są oferowane pod marką Axis. Co ważne, przedstawiciele spółki podkreślają, że po przejęciu przez koncern Canon i pomimo istotnych synergii w ofercie, a także w obszarze badań i rozwoju, Axis Communications utrzymuje niezależność operacyjną. Synergie widoczne są też w obszarze integracji technologii Axis z rozwiązaniami również należącej do koncernu Canon firmy Milestone.

Jednocześnie, przejęcia mniejszych dostawców komplementarnych rozwiązań lub technologii pozostają ważnym elementem strategii rozwoju firmy Axis. W ciągu ostatnich dwóch lat szwedzki producent stał się m.in. właścicielem wyspecjalizowanej w rozwiązaniach telekomunikacyjnych i wideo czeskiej firmy 2N Telecommunications, szwedzkiego dostawcy rozwiązań aplikacyjnych dla handlu detalicznego – Cognimatics oraz francuskiej firmy Citilog oferującej rozwiązania dla transportu i logistyki.

Podczas konferencji – Axis Partners’ Day prezentowano także nowości produktowe. W ofercie Axis dostępne są już m.in. kamery wykorzystujące technologie radarową, a także oparte na sztucznej inteligencji rozwiązania z zakresu monitoringu i bezpieczeństwa. Nowością są też, przykładowo, kamery monitoringu wideo wyposażone w teleobiektywy firmy Canon. Pozwalają one m.in. na zapewnienie wysokiej rozdzielczości obrazu na potrzeby identyfikacji twarzy z dużej odległości. Oferowane są też rozwiązania głosowe, w tym głośniki sieciowe, które mogą być łatwo zintegrowane z istniejącą siecią IT m.in. w centrach handlowych. W ofercie firmy Axis dostępne są też narzędzia analityczne i usługi oparte na modelu chmury obliczeniowej, a także – wyspecjalizowane rozwiązania skierowane do konkretnych branż.

Docelowo, strategia rozwoju oferty Axis Communications zakłada oferowanie klientom końcowym jak najbardziej kompleksowych rozwiązań, w tym sprzętu sieciowego. Nie są natomiast zapowiadane zmiany w zasadach współpracy z partnerami. Niezależnie od skali projektów to partnerzy Axis Communications mają odpowiadać za całościowe działania sprzedażowe na poszczególnych rynkach.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »