MENU

Nadmierna ilość operacji realizowanych ręcznie kosztuje światową gospodarkę nawet 5 bln USD

1 sierpnia 2017Biznes, Rynek

Straty mają wynikać m.in. z niższej produktywności pracowników zmuszonych do wykonywania działań administracyjnych w globalnym sektorze usług. Trzech na czterech przedstawicieli firm z tego sektora uważa, że wykorzystanie nowych technologii pozwoliłoby zwiększyć produktywność.

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Unit4 pokazują, że pracownicy biurowi spędzają średnio 552 godziny rocznie na wykonywaniu administracyjnych bądź powtarzalnych zadań, które nie są wprost związane z ich podstawowymi obowiązkami. Oznacza to, że na tego typu działania poświęcane jest nawet ok. jednej trzeciej roku pracy. Koszt utraty produktywności dla sektora usługowego w 11 badanych krajach przekracza 5 bln USD rocznie. Największe koszty ponoszą Stany Zjednoczone (2,87 bln USD), a najmniejsze Singapur (26,3 mld USD). „Jeżeli firmy usługowe chcą zwiększyć swoją produktywność i przyciągnąć do siebie utalentowanych pracowników, muszą zainwestować w te systemy, które automatyzują procesy administracyjne. Takie działanie wpłynie korzystnie na zaangażowanie i zadowolenie pracowników, a co za tym idzie sprawi, że będą poświęcać więcej czasu na swoje podstawowe obowiązki i będą pracować efektywniej. Pozostawienie sytuacji bez zmian może okazać się paraliżujące dla biznesu, w szczególności dla organizacji usługowych, które w znacznym stopniu polegają na zdolnościach i wydajności swoich pracowników” – uważa Stephan Sieber, dyrektor generalny Unit4.

Analizy pokazują też, że do najbardziej produktywnych pracowników należą Norwegowie. Na wykonywanie podstawowych obowiązków poświęcają oni bowiem ok. 81 proc. czasu. Niewiele mniejszą efektywnością wykorzystania czasu pracy mogą pochwalić się Szwedzi (78 proc.) i Francuzi (76 proc.). Z kolei najmniej czasu (60 proc.) na wykonywanie podstawowych obowiązków poświęcają pracownicy firm z Singapuru. Na efektywność pracy przekłada się też wiek pracowników. Z przeprowadzonego badania wynika, że pracownicy w wieku powyżej 41 lat poświęcają więcej czasu na wykonywanie podstawowych obowiązków niż ci w wieku od 26 do 30 lat – są zatem bardziej produktywni od swoich młodszych kolegów.

Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu i maju 2017 roku przez firmę DJS Research. Wyniki bazują na odpowiedziach uzyskanych od 1505 pracowników zatrudniających ponad 100 osób firm z USA, Kanady, Wielkiej Brytanii, Australii, Singapurzu, Hiszpanii, Francji, Holandii, Niemiec, Norwegii oraz Szwecji.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »