MENU

Co najczęściej psuje się w firmowych urządzeniach mobilnych?

3 października 2017Biznes, Rynek

Co dziesiąty służbowy laptop lub tablet ulega awarii już w pierwszym roku użytkowania. Statystycznie najczęściej uszkodzeniu ulega ekran, bateria i obudowa. Uszkodzenia zdarzają się częściej w branżach, w których powszechna jest praca z urządzeniami mobilnymi w terenie lub trudnych warunkach. To wnioski z badania przeprowadzonego przez IDC.

Eksperci IDC przeanalizowali przypadki uszkodzenia firmowych urządzeń przenośnych w podziale na trzy grupy – komputery przenośne, tablety i urządzenia mobilne z ekranem o przekątnej do 5 cali, w tym smartfony. We wszystkich grupach najczęściej uszkodzeniu ulega ekran. Co jednak ważne, w przypadku komputerów przenośnych równie często uszkodzeniu ulega klawiatura, a także dysk i bateria. Z kolei w urządzeniach typu tablet częściej psują się porty i złącza, a także obudowa. Jednocześnie, najczęściej – bo aż w 70 proc. przypadków – przyczyną uszkodzenia sprzętu jest upuszczenie urządzenia. Awarie spowodowane są też zalaniem lub zanieczyszczeniem newralgicznych elementów urządzeń mobilnych. Co ciekawe, jak wynika z analiz IDC, co czwarty laptop zepsuł się na skutek działania bardzo niskich lub zbyt wysokich temperatur, zaś co piąty – z powodu opadów deszczu lub śniegu.

Największy odsetek awarii urządzeń przenośnych – w tym laptopów – notuje się wśród służb mundurowych, takich jak wojsko czy policja. W drugiej kolejności uszkodzenia sprzętu najczęściej występują w firmach telekomunikacyjnych i dostawców mediów, w szczególności w zespołach serwisowych. Na trzecim miejscu pod względem ilości awarii urządzeń przenośnych znalazła się branża transportowa.

Według ekspertów wyniki analizy IDC jasno pokazują, że nie we wszystkich zastosowaniach biznesowych sprawdza się typowy sprzęt konsumencki – i to pomimo potencjalnych przyzwyczajeń użytkowników. Przykładowo, jak wynika z kalkulacji firmy Panasonic dostosowane do pracy w trudnych warunkach urządzenia elektroniczne w długoterminowej perspektywie wykorzystania w celach biznesowych okazują się tańsze od ich odpowiedników przeznaczonych do użytku konsumenckiego. „Urządzenia konsumenckie wykorzystywane w pracy nie zawsze zdają egzamin. Szczególnie pracownicy mobilni potrzebują rozwiązań profesjonalnych, które nie tylko są wzmocnione i mniej podatne na uszkodzenia mechaniczne, ale także lepiej zabezpieczone przed utratą danych” – podkreśla Jacek Wielgus, Partner Account Manager na region Europy Środkowej i Wschodniej w firmie Panasonic.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »