MENU

Nowy CRM Microsoftu już w Polsce, co w nim nowego?

15 listopada 2013Biznes, Polecane tematy, Rynek

Całkowicie przemodelowany interfejs; predefiniowane, branżowe szablony działania systemu; lepsza obsługa mediów społecznościowych i urządzeń przenośnych to tylko niektóre z możliwości nowego systemu CRM z rodziny Microsoft Dynamics.

Przykładowy ekran systemu Microsoft Dynamics CRM 2013

Przykładowy ekran systemu Microsoft Dynamics CRM 2013.
Źródło: Microsoft

Ledwie tydzień po oficjalnej, światowej premierze najnowszej wersji oprogramowania Microsoft Dynamics CRM, rozwiązanie zostało oficjalnie zaprezentowane w Polsce. Pierwszą zauważalną zmianą jest całkowicie przemodelowany interfejs obsługi. Prostsze, bardziej czytelne i mniej przeładowane informacjami ekrany mają zapewniać większą efektywność pracy. Interfejs obsługi opiera się m.in. na kontekstowym dostępie do potrzebnych w danej chwili informacji – dynamicznie zmieniające się kokpity dają wgląd w najpotrzebniejsze informacje w czasie rzeczywistym. Zmiany objęły wszystkie elementy interfejsu, włącznie z paskiem nawigacyjnym, który został uproszczony i schowany w górnej części ekranu. „Nowy sposób nawigacji po systemie zakłada koncentrację na kliencie oraz zachodzących interakcjach biznesowych” – mówi Agnieszka Zarzycka, CRM Business Development Manager w polskim oddziale firmy Microsoft. Wedle zapowiedzi nowy interfejs został zaprojektowany pod kątem większej intuicyjności, przyjazności użytkownikom i szybkości działania, a także wieloplatformowości i elastyczności, rozumianej także w kontekście personalizacji oprogramowania. Interfejs webowy jest zgodny z przeglądarkami innymi niż Internet Explorer.

Częścią systemu Microsoft Dynamics CRM 2013 są również predefiniowane szablony biznesowe pełniące rolę ustandaryzowanych map obrazujących typowy przebieg wybranych procesów związanych ze sprzedażą, marketingiem, obsługą klienta lub serwisem z uwzględnieniem specyfiki wybranych branż. Wykorzystanie takich szablonów ma z jednej strony upraszczać proces wdrożeniowy, a z drugiej – pozwalać na zoptymalizowanie wybranych procesów.

System Microsoft Dynamics CRM 2013 w wersji online wykorzystuje również mechanizmy social intelligence bazujące na rozwiązaniach firmy InsideView. Z oficjalnych informacji wynika, że obsługiwane jest ok. 30 tys. źródeł danych, z których pochodzić mogą m.in. informacje na temat konkretnych klientów.

Przykładowy ekran polskiej wersji systemu Microsoft Dynamics CRM 2013. Źródło: Microsoft

Przykładowy ekran polskiej wersji systemu Microsoft Dynamics CRM 2013.
Źródło: Microsoft

Cechą charakterystyczną nowego oprogramowania CRM firmy Microsoft jest też odejście od typowych ról w procesach biznesowych związanych z obsługą klientów. „Każdy z nas bardzo często występuje w rolach, które wykraczają poza standardowe postrzeganie stanowiska, jakie mamy na wizytówkach. Każdy z nas zna też inny fragment prawdy o kliencie. Uzasadniona jest więc chęć połączenia takich, często rozproszonych po organizacji, osób w zespoły zadaniowe” – dodaje Agnieszka Zarzycka. Oczywista jest zaś, wprowadzona w poprzedniej wersji systemu, możliwość ścisłego zintegrowania oprogramowania CRM z innymi rozwiązaniami biznesowymi firmy Microsoft – od pakietu aplikacji biurowych Office, po narzędzia pracy zespołowej takie jak Yammer, Lync, czy Skype.

Microsoft Dynamics CRM 2013 jest szóstą wersją w dziesięcioletniej historii oprogramowania klasy CRM firmy Microsoft. Wersja testowa systemu została udostępniona wybranej grupie klientów w czerwcu br. – dwa i pół roku od premiery Microsoft Dynamics CRM 2011. Oprogramowanie linii Microsoft Dynamics jest też regularnie aktualizowane i uzupełniane o nowe funkcjonalności. „Linia rozwiązań Dynamics jest najbardziej dynamicznie rozwijaną grupą biznesową w całej firmie Microsoft. Rośniemy najszybciej jeśli chodzi o sprzedaż, ale jestesmy też grupą, która najczęściej wprowadza na rynek kolejne wersje oprogramowania” – mówi Adam Komorowski, Dyrektor Działu Aplikacji Biznesowych w Microsoft Polska. Jasno sprecyzowane kierunki rozwoju poszczególnych systemów rodziny Microsoft Dynamics mają gwarantować stabilność poczynionych inwestycji. Częsta aktualizacja i dynamiczny rozwój funkcjonalny oprogramowania linii Microsoft Dynamics ma być zaś odpowiedzią na potrzeby rynku w zakresie możliwości szybkiego przystosowywania prowadzonej działalności oraz wykorzystywanych narzędzi do zmian otoczenia biznesowego.

Widok nowej, mobilnej aplikacji CRM dla systemu Windows 8

Przedstawiciele firmy Microsoft podkreślają też, że oprogramowanie CRM jest rozwijane w zgodzie z najważniejszymi trendami. System Microsoft Dynamics CRM 2013 pozwala zaprzęgnąć do działań z zakresu sprzedaży, marketingu, czy obsługi klienta informacje biznesowe zgromadzone dotąd w firmie, bądź pozyskane z sieci społecznościowych. Licencja systemu uprawnia również do wykorzystywania jego możliwości na urządzeniach mobilnych. Wraz z premierą nowej wersji systemu CRM Microsoft udostępnił również nowe wersje aplikacji mobilnych na tablety korzystające z systemu Windows 8 oraz iPady. Nowością jest też możliwość dostępu do systemu bezpośrednio z urządzeń mobilnych – także tych opartych na środowisku Android. Co ciekawe, system zapamiętuje raz zdefiniowane ustawienia użytkownika i automatycznie dostosowuje indywidualny kokpit możliwości aktualnie wykorzystywanego urządzenia. Oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM 2013 może być wykorzystywane zarówno w ramach lokalnych, firmowych środowisk informatycznych, jak i w modelu cloud computing.

Nowa wersja systemu ma również odpowiadać na zmiany zachodzące w kontekście rozwiązań wspierających zarządzanie relacjami z klientami. Rola nowoczesnych rozwiązań klasy CRM dalece odbiega dziś od podstawowego obszaru funkcjonalnego związanego z zarządzaniem bazą danych o klientach oraz historią kontaktów z nimi. „Traktowanie systemów klasy CRM jako rozwiązań do zarządzania kontaktami jest niewystarczające, wypaliło się dawno temu. Istotę pracy z rynkiem, z klientami oraz potrzebę budowania grupy lokalnych klientów zdecydowanie lepiej oddaje podejście Customer Experience Management” – mówi Adam Komorowski. Według niego rozwiązania typu CEM koncentrują się m.in. na maksymalizacji jakości kontaktów z klientami za pomocą wszelkich dostępnych kanałów i na wszystkich etapach procesu sprzedażowego. Dają też możliwość lepszego poznania poszczególnych odbiorców oraz wykorzystania kompleksowych technik sprzedażowych.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »