BiznesAnalitykaRynekPolecane tematy

Nowy system CRM firmy Microsoft podpowie jak lepiej obsługiwać klientów

Oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM zyskało m.in. nowe funkcje analityczne, usprawnienia w zakresie interfejsu obsługi i integracji z rozwiązaniami pakietu Office 365, a także nowe narzędzia mobilne i funkcjonalności dotyczące procesów sprzedaży i obsługi klienta.

Nowy system CRM firmy Microsoft podpowie jak lepiej obsługiwać klientów

Według przedstawicieli producenta nowa wersja systemu wprowadza najbardziej kompleksowe zmiany w historii – i stanowi ważny krok w kierunku automatyzacji działań mających na celu budowanie zaangażowania klientów. „Na przestrzeni kilku ostatnich lat koncentrowaliśmy się na wprowadzeniu do naszego oprogramowania CRM zmian, które pozwalałyby wykorzystać pełny potencjał oferty Microsoft, w tym przede wszystkim możliwości inteligentnej platformy cloud computing, w sposób ułatwiający organizacjom zapewnienie jak najlepszych doświadczeń klienta wskroś działań w obszarze sprzedaży, obsługi klienta, marketingu oraz działań w kanałach społecznościowych” – podkreśla Jujhar Singh, od niedawna kierujący działem Microsoft Dynamics CRM.

I tak, zmiany na poziomie interfejsu obsługi mają pozwolić na zwiększenie efektywności pracy z systemem Microsoft Dynamics CRM. Dodatkowe usprawnienia związane z efektywnością pracy mają być m.in. wynikiem szerszej niż dotąd integracja z oprogramowaniem Office365. Możliwe ma być m.in. uruchomienie funkcjonalności typowej dla rozwiązania CRM bezpośrednio z poziomu środowiska Outlook – w sposób dostosowany do kontekstu otrzymanej wiadomości e-mail. Dodatkowo, system Microsoft Dynamics CRM został zintegrowany z funkcjonalnością wirtualnego asystenta Cortana. Najnowsza wersja systemu wprowadza też nowe rozwiązania mobilne.

Oprogramowanie ma również pozwalać na analizę nastawienia emocjonalnego poszczególnych odbiorców m.in. w oparciu o informacje publikowane w mediach społecznościowych. Wnioski z tego typu analiz mają w sposób automatyczny wspierać działania sprzedażowe i funkcje obsługi klienta.

Z kolei wbudowane funkcje analityczne mają kompleksowo uzupełniać funkcjonalność systemu Microsoft Dynamics CRM 2016 we wszystkich obszarach typowych dla rozwiązań klasy CRM. System ma, przykładowo, wykorzystywać algorytmy uczenia maszynowego oraz zaawansowaną analitykę na potrzeby wyszukiwania – i sugerowania użytkownikom – najlepszych ofert dostosowanych do potrzeb konkretnych klientów. Oprogramowanie ma także podpowiadać użytkownikom najlepsze, oparte na zgromadzonej bazie wiedzy, rozwiązania problemów zgłaszanych przez klientów – za pośrednictwem wielu kanałów obsługi, a także rekomendacje ofert na potrzeby efektywnej sprzedaży krzyżowej. Oprogramowanie ma również pozwalać na analizę nastawienia emocjonalnego poszczególnych odbiorców m.in. w oparciu o informacje publikowane w mediach społecznościowych. Wnioski z tego typu analiz mają w sposób automatyczny wspierać działania sprzedażowe i funkcje obsługi klienta.

Z oficjalnych informacji wynika, że oprogramowanie Microsoft Dynamics CRM 2016 jest dostępne od 1 grudnia br. – zarówno w wersji opartej na modelu cloud computing, jak i on-premise. System będzie oferowany w 130 krajach i w 44 wersjach językowych.

Jujhar Singh zapowiada m.in. dalszy rozwój funkcjonalności opartej na mechanizmach analitycznych wykorzystujących możliwości platformy Microsoft Azure. Jego zdaniem dzięki nowym rozwiązaniom korzystającym z modelu cloud computing na potrzeby integracji, czy przetwarzania pochodzących z wielu źródeł danych, oprogramowanie CRM firmy Microsoft stanie się narzędziem pozwalającym skutecznie budować lokalność nabywców przy jednoczesnej redukcji kosztów działań związanych ze sprzedażą, marketingiem, czy obsługą klienta. Podobne, skupione wokół mechanizmów analitycznych, zmiany funkcjonalne wprowadzać ma także najnowsza wersja – skierowanego głównie do dużych organizacji – systemu Microsoft Dynamics AX.

“Nasza strategia zakłada stworzenie rozwiązań i usług wspierających organizacje w personalizacji doświadczeń klientów, nawiązywanie kontaktów z nimi w odpowiednim momencie, miejscu i za pośrednictwem właściwych treści. Chcemy zapewnić klientom narzędzia pozwalające działać w bardziej proaktywny sposób i – w oparciu o analitykę pozwalającą prognozować trendy, identyfikować wzorce zachowań i poznawać oczekiwania odbiorców” – pisze Jujhar Singh w oficjalnym komunikacie na temat Microsoft Dynamics CRM 2016.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *