MENU
Advertisement

W Polsce rośnie popularność platform handlowych B2B

17 lutego 2015Polecane tematy, Rynek

Z analiz firmy Marketplanet wynika, że wydatki przedsiębiorstw w Internecie są 10 razy wyższe, niż łączna wartość internetowych zakupów konsumenckich. Za wykorzystaniem cyfrowych kanałów transakcji B2B przemawiają przede wszystkim kwestie kosztowe. Nadal jednak potencjał tego segmentu w Polsce jest wysoki.

office_handel

Płynące z wykorzystania internetowych kanałów handlu B2B korzyści dla nabywców dotyczą także uproszczenia, przyspieszenia oraz uporządkowania procesów zakupowych. Jednocześnie, zdaniem przedstawicieli firmy Marketplanet tego typu rozwiązania na polskim rynku będą zyskiwać na popularności – o ile w krajach Europy Zachodniej wartość transakcji prowadzonych za pomocą tego typu kanałów sięga nawet 30 proc. sumarycznej wartości wydatków typowej firmy, tak w Polsce odsetek ten wynosi ok. 10 proc.

Polskie firmy wydają za pośrednictwem Internetu ponad 215 miliardów złotych

„Obecnie z platform handlowych w naszym kraju korzystają przede wszystkim duże przedsiębiorstwa. Na naszych platformach zakupowych w skali roku obsługujemy transakcje o wartości około 25 mld zł. Wynika z tego, że jeśli średnie i małe firmy chciałyby zostać dostawcami potentatów najprostszą drogą jest zarejestrowanie się na elektronicznej platformie handlowej. Taka forma współpracy będzie w najbliższym czasie coraz bardziej powszechna i skuteczna” – mówi Piotr Matysik, prezes firmy Marketplanet. Zdaniem przedstawicieli firmy rocznie polskie firmy wydają za pośrednictwem Internetu ponad 215 miliardów złotych.

W opracowanym przez firmę Marketplanet raporcie „Zobacz jak kupują i jak oszczędzają polskie firmy” czytamy również, że jednym z bardziej efektywnych narzędzi wspierających zakupy B2B stają się aukcje internetowe. Zdaniem ekspertów w niektórych branżach wykorzystanie aukcji B2B daje możliwość zmniejszenia kosztów nabycia o ponad 65 proc. O tyle bowiem tańsze mogą okazać się przykładowo realizowane z wykorzystaniem platformy aukcyjnej B2B zakupy materiałów budowlanych. Niemal o połowę (48 proc.) w porównaniu z klasycznymi kanałami zakupu firmy mogą nabyć usługi agencji artystycznych. Dla usług wydruku oszczędności sięgają 42 proc., zaś dla usług finansowych – 38 proc. Nie dziwi więc, że obsługę tego rodzaju nowoczesnych kanałów handlu B2B stopniowo wprowadzają do swoich rozwiązań producenci oprogramowania biznesowego, zwłaszcza narzędzi wspierających dystrybucję i zaopatrzenie.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »

Zapisz się na nasz newsletter - otrzymasz 2 raporty

Ponad 50-cio stronicowe wydania w wersji PDF:

1. "Biznes In-memory"
2. "Cloud Computing:
      Aplikacje i Infrastruktura"

Wyślemy do Ciebie maksymalnie 4 wiadomości w miesiącu.

Dziękujemy

Na podany e-mail wysłaliśmy link z prośbą o weryfikację
adresu. Po kliknięciu w link otrzymasz dostęp do raportów.