MENU

Sage zaprezentował nową wersję systemu ERP X3

20 maja 2014Biznes, Branża, Polecane tematy, Rynek

Nowa generacja najbardziej kompleksowego rozwiązania ERP w ofercie firmy Sage ma charakteryzować się dużą szybkością działania, łatwością obsługi oraz szerokimi możliwościami dostosowania systemu do specyfiki prowadzonej działalności.

20140514_1385_G

Sage ERP X3 to oprogramowanie rozwijane z myślą o potrzebach firm średniej wielkości – choć w polskich realiach może być tu mowa raczej o dużych przedsiębiorstwach.

Nowa, siódma wersja systemu, ma wyznaczać nowe standardy w zakresie szybkości działania, łatwości obsługi oraz elastyczności. Ma także opierać się na szerokiej funkcjonalności zakładającej połączenie standaryzacji procesów typowych dla przedsiębiorstw średniej wielkości z indywidualną obsługą działań stanowiących o unikalności danej organizacji. To właśnie uproszczenie dostępu do informacji, łatwość użytkowania oraz możliwość szybkiego wdrożenia mają stanowić o przewadze nowej wersji Sage ERP X3.

Przykładowy kokpit menedżerski nowej wersji Sage ERP X3

Siódma wersja oprogramowania Sage ERP X3 wprowadza m.in. nowy, bardziej responsywny i intuicyjny interfejs, natywną obsługę urządzeń mobilnych, a także kompleksowe wsparcie działań przebiegających wskroś różnych procesów biznesowych. Nowy, oparty na technologii HTML5 interfejs obsługuje także funkcje pracy zespołowej i mechanizmy społecznościowe. Duża elastyczność interfejsu ma oznaczać m.in. możliwość porządkowania funkcji pod kątem preferencji konkretnych użytkowników. Interfejs nowej wersji systemu Sage ERP X3 jest też zgodny ze wszystkimi popularnymi przeglądarkami internetowymi. Obsługiwana jest też dwukierunkowa integracja z aplikacjami pakietu Microsoft Office.

Najnowsza wersja oprogramowania Sage ERP X3 – także w wersji zlokalizowanej na polski rynek – ma być powszechnie dostępne w ofercie Sage najpóźniej w czerwcu br.

Wprowadzone w 7. wersji Sage ERP X3 usprawnienia funkcjonalne dotyczą z kolei m.in. obsługi procesów logistyki, magazynowania, sprzedaży, zaopatrzenia oraz księgowości. Nowe funkcje przyczyniły się też do zwiększenia kontroli transakcji wewnątrzfirmowych, elastyczności oprogramowania w zakresie obsługi lokalnych uwarunkowań prawnych, a także możliwości zautomatyzowania wybranych działań. Kluczowe ma być jednak ułatwienie dostępu do zgromadzonych w systemie danych. „Każdego dnia pracownicy wszystkich szczebli potrzebują łatwego dostępu do informacji niezbędnych do podejmowania decyzji na poziomie strategicznym, ale i operacyjnym. Potrzebne staje się przejście od modelu działalności opartego na procesach biznesowych, do działań opartych na danych. Im większa grupa użytkowników korzysta z systemu, tym większa staje się jego wartość” – podkreśla Christophe Letelier, dyrektor generalny działu Sage ERP X3. Według niego w obliczu powszechnych dążeń do podnoszenia efektywności działania, rozwoju i zwiększania sprzedaży, a jednocześnie szybkiego reagowania na zmiany rynkowe niezbędna okazuje się standaryzacja mniej istotnych procesów biznesowych.

Nowe funkcjonalności przekładają się też na zacieśnienie zależności między poszczególnymi procesami biznesowymi. W szybkim uzyskaniu dostępu do zgromadzonych w systemie danych pomóc mają też wbudowane mechanizmy kontekstowej nawigacji po systemie, szybkiego wyszukiwania informacji oraz funkcje analityki biznesowej. W obszarze Business Intelligence system Sage ERP X3 bazuje na – należących obecnie do firmy SAP – rozwiązaniach rodziny BusinessObjects. Wykorzystywane są także narzędzia Crystal Reports.

Przykładowy kokpit menedżerski nowej wersji Sage ERP X3

„Podczas prac nad nową generacją systemu Sage ERP X3 przyświecała nam chęć stworzenia rozwiązania, które będzie działało szybciej, będzie łatwiejsze w obsłudze i wdrożeniu, a także mocno elastyczne. Dziś firmy unikają rozwiązań, które choćby w najmniejszym stopniu mogą ograniczyć ich zdolność do szybkiego reagowania. Potrzebują też łatwego, także mobilnego, dostępu do użytecznych danych oraz analiz” – podkreśla Himanshu Palsule, dyrektor ds. technologii oraz rozwoju produktów w amerykańskim oddziale firmy Sage.

Oprogramowanie jest też dostarczane wraz z zestawem predefiniowanych kokpitów dostosowanych do potrzeb specyficznych dla określonych stanowisk i ról. „Za sprawą dużej elastyczności, nowego interfejsu i funkcji mobilnych użytkownicy mogą korzystać z naszego oprogramowania w taki sposób, jaki jest dla nich w danej chwili najbardziej odpowiedni” – dodaje Christophe Letelier. Możliwości systemu uzupełniać mają też dedykowane, wyspecjalizowane aplikacje dodatkowe.

Najnowsza wersja oprogramowania Sage ERP X3 – także w wersji zlokalizowanej na polski rynek – ma być powszechnie dostępne w ofercie Sage najpóźniej w czerwcu br.

Interfejs 7. wersji Sage ERP X3 na tablecie

Możliwe ma być też wdrożenie systemu Sage ERP X3 w środowisku chmurowym. Podczas oficjalnej premiery systemu demonstrowano m.in. możliwości natywnej integracji urządzeń mobilnych z oprogramowaniem działającym na platformie cloud firmy Amazon. Przedstawiciele firmy Sage przyznają też, że oprogramowanie wykorzystuje niektóre założenia modelu cloud computing. Na wykorzystanie pełnego potencjału modelu cloud pozwalać na jednak dopiero kolejna wersja Sage ERP X3. Zapowiadane jest też wprowadzenie do oferty rozwiązania dostępnego w modelu abonamentowym. „Nasza strategia zakłada wykorzystanie szans płynących z rozwoju technologii oraz dwustronnych korzyści wynikających z modelu subskrypcyjnego. Chcemy wspierać klientów dzięki odpowiednim rozwiązaniom dostarczanym zawsze w odpowiednim momencie oraz dzięki wsparciu odpowiednich partnerów biznesowych” – mówi Alvaro Ramirez, dyrektor generalny Sage na region Europy.

Warto dodać, że na początku maja zamiar odejścia ze stanowiska dyrektora generalnego firmy Sage i przejścia na emeryturę ogłosił Guy Berruyer. Zgodnie z oficjalnymi zapowiedziami rozpoczęły się już poszukiwania jego następcy na najwyższym stanowisku wykonawczym firmy Sage. Guy Berruyer jest związany z brytyjską spółką od 17 lat. Od czterech lat piastuje stanowisko CEO.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »