MENU

Salesforce1, czyli chmura Salesforce w nowej odsłonie

27 listopada 2013Biznes, Polecane tematy, Rynek

Salesforce1 to nowa platforma, która ma pozwalać na łatwe połączenie funkcji realizowanych przez różne systemy oparte na rozwiązaniach Salesforce w nowe, wyspecjalizowane narzędzia. Za sprawą nowych komponentów łatwiejsze ma być też zintegrowanie mechanizmów społecznościowych oraz w wykorzystanie rozwiązań opartych na chmurze amerykańskiego koncernu za pomocą urządzeń mobilnych.

Źródło: Salesforce.com

Nowa platforma ma pozwolić na łatwe zintegrowanie wielu, zwykle działających odrębnie rozwiązań opartych na platformie chmurowej Salesforce oraz powiązanych środowiskach cloud: Heroku oraz ExactTarget Fuel. Taka integracja otwiera również drogę do nowych zastosowań rozwiązań amerykańskiego koncernu – na zastosowaniach mobilnych oraz mechanizmach społecznościowych poczynając.

Platforma Salesforce1 ma pozwalać na łatwe unowocześnienie istniejących aplikacji oraz ich dostosowanie do wymagań związanych z wykorzystaniem mediów społecznościowych, czy zapewnieniem dostępu do wybranych funkcji z poziomu urządzeń mobilnych.

W ramach platformy Salesforce1 twórcy aplikacji mają do dyspozycji nowy zestaw narzędzi programistycznych oraz predefiniowanych interfejsów API. Łatwość rozwoju oprogramowania oraz duża liczba standardowych komponentów mają również przekładać się na wymierne korzyści biznesowe dla partnerów firmy Salesforce. Nowa platforma ma również chronić inwestycje poczynione w rozwiązania oparte na chmurze obliczeniowej Salesforce pozwalając na ich łatwe unowocześnienie i dostosowanie do wymagań związanych z wykorzystaniem mediów społecznościowych, czy zapewnieniem dostępu do wybranych funkcji z poziomu urządzeń mobilnych. Według przedstawicieli Salesforce tego typu integracja otwiera drogę do przemodelowania typowych rozwiązań wspierających działania sprzedażowe oraz marketingowe.

Przystosowanie aplikacji opartych na Salesforce1 do użycia z poziomu urządzeń przenośnych ułatwiać mają dwie aplikacje mobilne: jedna dla urządzeń mobilnych Apple, druga – dla telefonów i tabletów opartych na systemie Android.

Wedle zapewnień przedstawicieli amerykańskiej firmy nowe środowisko zostało zaprojektowane tak, aby maksymalnie uprościć proces tworzenia aplikacji integrujących różne, właściwe dla standardowych rozwiązań amerykańskiego koncernu funkcje związane z obsługą procesów marketingu, sprzedaży oraz obsługi klienta, a także funkcje realizowane przez aplikacje bazujące na platformach Force.com, Heroku oraz ExactTarget Fuel. Przedstawiciele Salesforce podkreślają, że za sprawą zmodernizowanej platformy możliwe staje się szybkie tworzenie aplikacji łączących nowe funkcje biznesowe z dowolnymi kombinacjami funkcjonalności istniejących rozwiązań oraz mechanizmami będącymi wyrazem trendów obserwowanych w branży – od analityki, po media społecznościowe i mobilność. Przykładem ma być powiązanie funkcji typowych dla rozwiązań CRM z mechanizmami społecznościowymi.

Źródło: Salesforce.com

Częścią platformy Salesforce1 są także mechanizmy dystrybucji oprogramowania rozszerzającego standardowe funkcjonalności, aplikacji rozwijanych przez partnerów Salesforce oraz narzędzi dla programistów. Przystosowanie aplikacji opartych na Salesforce1 do użycia z poziomu urządzeń przenośnych ułatwiać mają dwie, dedykowane aplikacje mobilne: jedna dla urządzeń mobilnych Apple, druga – dla telefonów i tabletów opartych na systemie Android. Aplikacje te mają zapewniać łatwy dostęp do wszystkich aplikacji platformy Salesforce – zarówno tych standardowych, jak i dedykowanych, zbudowanych w oparciu o rozwiązania amerykańskiego dostawcy. Aplikacje są już powszechnie dostępne w ramach serwisów Apple App Store oraz Sklepu Google.

Zapowiedziane zostało, stworzone we współpracy z firmą HP, oprogramowanie pozwalające na uruchomienie rozwiązań platformy Salesforce w ramach prywatnych chmur obliczeniowych.

Uzupełnieniem dla nowej platformy jest także mobilna aplikacja dla administratorów środowiska Salesforce. Wedle zapowiedzi oprogramowanie ma pozwalać m.in. na zdalne zarządzanie kontami użytkowników, przydzielanie dostępów i kontrolowanie stanu poszczególnych komponentów firmowego środowiska Salesforce. Aplikacja ma także zapewniać dostęp do najbardziej aktualnych informacji na temat aktualizacji dostępnego za pośrednictwem chmury obliczeniowej oprogramowania.

Platforma Salesforce1 jest już dostępna dla wszystkich klientów amerykańskiego koncernu w ramach istniejących licencji rozwiązań Salesforce CRM oraz Salesforce Platform. Zmiany objęły również inne rozwiązania z oferty amerykańskiego koncernu. Rozwiązanie Salesforce Marketing Cloud zostało uzupełnione o dodatkowe funkcje i będzie odtąd oferowane pod nazwą Exacttarget Marketing Cloud. Jedną z nowych funkcjonalności jest m.in. możliwość planowania doświadczeń klientów w perspektywie całego cyklu życia produktu. Ofertę narzędzi marketingowych Salesfore wzbogaciło też oprogramowanie Pardot – nowa aplikacja wspierające zarządzanie i planowanie w obszarze szans sprzedażowych. Podczas tegorocznej konferencji Dreamforce zapowiedziane zostało również stworzone we współpracy z firmą HP oprogramowanie pozwalające na uruchomienie rozwiązań platformy Salesforce w ramach prywatnych chmur obliczeniowych. Rozwiązanie będzie oferowane przede wszystkim największym klientom Salesforce.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »