MENU
Advertisement

Sharp na sprzedaż, Foxconn prawdopodobnym kupcem

10 lutego 2016Polecane tematy, Rynek

Złożona przez właściciela marki Foxconn oferta zakupu firmy Sharp została uznana za najkorzystniejszą. Porozumienie w sprawie przejęcia japońskiej firmy może zostać zawarte jeszcze w tym miesiącu. Byłaby to jedna z największych transakcji przejęcia japońskiej marki przez podmiot z innego kraju.

Sharp_HQ

Z informacji agencji Reuters wynika, że działający pod marką Foxconn koncern Hon Hai Precision Industry Co. zobowiązał się zainwestować w firmę Sharp równowartość niemal 6 mld USD. Wiadomo, że oferta Foxconn została uznana za bardziej korzystną m.in. od propozycji japońskiego funduszu inwestycyjnego Innovation Network Corp. Przedstawiciele Hon Hai Precision Industry Co. zapewniają też, że po ewentualnym przejęciu firmy Sharp nie zostanie ona podzielona, jak planują to przedstawiciele kierownictwa japońskiego funduszu. Utrzymana ma zostać także marka Sharp. Z kolei zdaniem cytowanych przez Wall Street Journal ekspertów transakcja może zostać potraktowana przez światowy rynek jako test otwartości japońskiej branży na inwestorów zagranicznych. Sharp jest bowiem jedną z najbardziej znanych japońskich marek technologicznych. Transakcja była by też jednym z największych w historii przejęć japońskich firm przez zagraniczny kapitał.

Koncern Hon Hai Precision Industry Co. jest podwykonawcą i producentem sprzętu dla firm takich jak: Apple, Intel, Sony, Microsoft, Amazon i Dell.

Lwią część biznesu firmy Sharp stanowi obecnie produkcja ekranów dla urządzeń mobilnych, w szczególności smartfonów – panele LCD firmy Sharp znajdują zastosowanie m.in. w urządzeniach marki Apple. W ostatnim kwartale firma zanotowała dwukrotnie wyższą stratę niż rok wcześniej. Pomimo faktu, że japoński koncern jest jednym z największych na świecie producentów elektroniki, tylko w ciągu minionego roku kapitalizacja spółki spadła o 35 proc. do poziomu ok. 2,4 mld USD. Sharp jest również zadłużony – mówi się o kwotach rzędu 4 mld USD.

Według analityków, Foxconn przejmując firmę Sharp zyskałby dostęp do nowych technologii związanych z produkcją ekranów ciekłokrystalicznych. Byłby też w stanie poszerzyć dotychczasowe kanały sprzedaży. Koncern Hon Hai Precision Industry Co. jest podwykonawcą i producentem sprzętu dla firm takich jak: Apple, Intel, Sony, Microsoft, Amazon i Dell.

Przedstawiciele Hon Hai Precision Industry Co. zakładają, że porozumienie w sprawie przejęcia firmy Sharp zostanie osiągnięte jeszcze w tym miesiącu. Prezes firmy działającej pod marką Foxconn stwierdził wręcz, że dotąd udało się osiągnąć porozumienie w 90 proc. kwestii dotyczących – nieujawnionych – związanych z fuzją szczegółów prawnych. Władze firmy Sharp zapewniają jednak, że rozmowy nadal trwają. Kozo Takahashi, dyrektor generalny firmy Sharp potwierdził przy tym, że obecnie rozmowy koncentrują się na propozycji złożonej przez Hon Hai Precision Industry Co. Dodaje jednocześnie, że obie firmy łączy obecnie m.in. wspólny zakład produkcyjny. W 2012 roku tajwański producent nabył 10 proc. udziałów firmy Sharp. Został też współwłaścicielem zakładu wyspecjalizowanego w produkcji paneli LCD w japońskim Sakai.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »

Zapisz się na nasz newsletter - otrzymasz 2 raporty

Ponad 50-cio stronicowe wydania w wersji PDF:

1. "Biznes In-memory"
2. "Cloud Computing:
      Aplikacje i Infrastruktura"

Wyślemy do Ciebie maksymalnie 4 wiadomości w miesiącu.

Dziękujemy

Na podany e-mail wysłaliśmy link z prośbą o weryfikację
adresu. Po kliknięciu w link otrzymasz dostęp do raportów.