MENU
Advertisement

Sprzedaż tabletów najgorsza od 3 lat

2 sierpnia 2016Polecane tematy, Rynek

W drugim kwartale 2016 roku na świecie sprzedano 35 mln urządzeń mobilnych typu tablet. To o 16 proc. mniej niż w podobnym okresie ubiegłego roku. Jest to też wartość najniższa od 3 lat. Szansą dla tego segmentu rynku mają być jednak urządzenia wyposażone w odłączaną klawiaturę – jak Microsoft Surface Pro oraz iPad Pro.

tablet

Analitycy firmy Canalys szacują, że od kwietnia do czerwca br. na świecie nabywców znalazło ok. 35 mln tabletów – o 16 proc. mniej niż przed rokiem. Nieznacznie bardziej optymistyczne są analizy IDC. Eksperci tej firmy zakładają bowiem, że w drugim kwartale br. globalna sprzedaż urządzeń typu tablet przekroczyła 38,5 mln. Oznacza to spadek o 12,3 proc. rok do roku. Według analityków obu firm największym producentem tabletów na świecie pozostaje Apple. Kolejne pozycje zajmują odpowiednio: Samsung, Lenovo i Huawei.

Analitycy spodziewają się wzrostu popularności urządzeń typu tablet w zastosowaniach biznesowych. Pod koniec br. liczba biznesowych użytkowników tabletów ma być o 6 proc. wyższa niż przed rokiem.

Zdaniem ekspertów firmy Canalys w nadchodzących miesiącach z zainteresowaniem nabywców spotkać mogą się nowe, hybrydowe urządzenia wyposażone w odłączaną klawiaturę. Wśród nich wymieniane są m.in. tablety Microsoft Surface Pro i iPad Pro. Mają one lepiej sprawdzać się m.in. w zastosowaniach biznesowych. Do wzmocnienia sprzedaży tabletów przyczynić może się też – zapowiadana na sierpień – premiera nowej, znanej pod nazwą Nougat wersji platformy Android. Zgodnie z zapowiedziami ma ona dysponować lepszą niż do tej pory obsługą wielozadaniowości. Nie oznacza to jednak, że za sprawą nowych urządzeń nastąpi całkowite odwrócenie trendu. Rynek urządzeń typu tablet ulega bowiem nasyceniu. Na spadek sprzedaży takich urządzeń wpływa też rosnące zainteresowanie smartfonami wyposażonymi w ekrany o przekątnej ponad 5,5 cala.

Aktualne prognozy IDC zakładają, że w całym 2016 roku sprzedaż tabletów będzie o niemal 10 proc. niższa niż przed rokiem. Jednocześnie, analitycy spodziewają się wzrostu popularności urządzeń typu tablet w zastosowaniach biznesowych. Pod koniec br. liczba biznesowych użytkowników tabletów ma być o 6 proc. wyższa niż przed rokiem. Z analiz IDC wynika też, że w 2015 roku na rynek trafiło 206 mln tabletów, w tym 35 mln urządzeń dla użytkowników biznesowych. W 2020 roku ilości te mają wynosić odpowiednio: 202 mln i 59,4 mln.

Niemal dwie trzecie (65 proc.) wszystkich, sprzedanych na świecie w drugim kwartale 2016 roku tabletów, to – według szacunków IDC – urządzenia oparte na platformie Android. Udział rynkowy tabletów korzystających z systemu iOS oszacowano na 26 proc., zaś urządzeń bazujących na platformie Windows – na 9 proc.

The following two tabs change content below.
Piotr Waszczuk

Piotr Waszczuk

Zastępca redaktora naczelnego ITwiz. O rynku nowych technologii pisze od 12 lat. Autor publikacji, wywiadów, artykułów oraz opracowań dotyczących trendów i wydarzeń rynku IT, a także systemów wspierających biznes oraz nowych technologii. Redaktor prowadzący Raporty ITwiz poświęcone technologii in-memory oraz rozwiązaniom cloud computing. Autor licznych relacji z konferencji branżowych, publikacji analitycznych, materiałów typu case study i tłumaczeń.

Podobne tematy:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

« »

Zapisz się na nasz newsletter - otrzymasz 2 raporty

Ponad 50-cio stronicowe wydania w wersji PDF:

1. "Biznes In-memory"
2. "Cloud Computing:
      Aplikacje i Infrastruktura"

Wyślemy do Ciebie maksymalnie 4 wiadomości w miesiącu.

Dziękujemy

Na podany e-mail wysłaliśmy link z prośbą o weryfikację
adresu. Po kliknięciu w link otrzymasz dostęp do raportów.