AplikacjeBiznesRynekPolecane tematy

Microsoft Dynamics 365 zrywa z tradycyjnym dla systemów klasy ERP podziałem funkcjonalnym
Advertorial

Advertorial
Zmienia się też rola partnerów wdrożeniowych rozwiązania rodziny Dynamics. Niezależnie jednak od rozwoju nowej platformy – bazującej na Microsoft Azure – kontynuowany będzie rozwój oprogramowania Microsoft Dynamics NAV.

Microsoft Dynamics 365 zrywa z tradycyjnym dla systemów klasy ERP podziałem funkcjonalnym<br><span class=sponsorowany> Advertorial</span>

Platforma Dynamics 365 czerpie z funkcjonalności wszystkich rozwiązań linii Dynamics, a także z możliwości oprogramowania biznesowego Microsoft, w tym pakietu Office. Działająca w oparciu o środowisko chmurowe Microsoft Azure platforma zrywa jednak z typowym podziałem na moduły funkcjonalne. Przekłada się to na istotne wzmocnienie elastyczności oprogramowania oraz duże możliwości precyzyjnego dopasowania posiadanych funkcji do potrzeb danej firmy. „Wprowadzenie na rynek platformy Dynamics 365 wpisuje się w globalną strategię firmy Microsoft. Oferujemy rozwiązania i kompletne usługi, a nie licencje. Wykorzystanie modelu chmury obliczeniowej ułatwi wykorzystanie potencjału pełnej integracji różnych rozwiązań biznesowych Microsoft” – wyjaśnia Magdalena Krachel, Partner Sales Executive w polskim oddziale firmy Microsoft.

Grupy funkcjonalne Dynamics 365: Enterprise Edition i Business Edition

Dostępna obecnie wersja systemu Dynamics 365 – znana jako Enterprise Edition – skierowana jest głównie do większych organizacji. Wśród wspieranych obszarów biznesowych znalazły się m.in.: finanse, sprzedaż, marketing, obsługa klienta oraz raportowanie. Jedną z grup funkcjonalności Dynamics Enterprise Edition jest Dynamics 365 for Operations, który odpowiada funkcjonalnie systemowi Microsoft Dynamics AX. Dodatkowo możliwe jest rozszerzenie grup funkcjonalności pod kątem obsługi wybranych procesów biznesowych, przykładowo sprzedaży (Dynamics for Sales), czy rozbudowanej obsługi prac projektowych (Dynamics for Project Automation).

Jednocześnie, platforma Dynamics 365 kładzie szczególny nacisk na integrację z innymi komponentami platformy chmurowej firmy Microsoft, w tym m.in. Azure, Power BI i Cortana Analytics. Podobne rozwiązania integracyjne sprawdziły się w środowisku Microsoft Dynamics NAV. Kluczowym elementem dalszego rozwoju linii Dynamics jest jednak otwarcie na dedykowane rozwiązania branżowe partnerów dostępne za pośrednictwem platformy Microsoft AppSource. Tego typu działania przez integrację rozwiązań partnerskich mają przełożyć się na ściślejsze dostosowanie rozwiązań Dynamics do zmieniających się potrzeb biznesowych.

Według zapowiedzi niebawem dostępny będzie też Dynamics 365 w wersji Business Edition. Ma być on dopasowany do potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw. Funkcjonalności tej wersji będą skupione wokół modułu związanego z obsługą finansów. Zapowiadana jest jednak możliwość łatwego rozszerzenia o dodatkowe funkcjonalności odpowiadające rozwiązaniu CRM, w tym moduły sprzedaży, marketingu czy obsługi klienta. „Rozwój platformy Microsoft Dynamics 365 jest oparty na bieżących informacjach zwrotnych od użytkowników oprogramowania na kolejnych rynkach. Wersja dostosowana do polskiego rynku będzie więc czerpała z doświadczeń i obserwacji pochodzących z innych rynków” – podkreśla Magdalena Krachel.

Jasno określona wizja rozwoju NAV

Wprowadzenie na rynek rozwiązania Microsoft Dynamics 365 Business Edition nie oznacza końca planów rozwoju oprogramowania Dynamics NAV. Przeciwnie, system ten będzie dalej rozwijany zgodnie ze strategią rynkową Microsoft.

Efekty strategii One Microsoft widać także w najnowszej oferowanej dziś wersji systemu Dynamics NAV 2017. Rozwiązanie to przynosi m.in. usprawnienia wewnętrznej architektury pozwalające na pełną integrację funkcjonalności ERP z aplikacjami takimi jak Office 365, czy Power BI. Zmiany dotyczą też narzędzi dla deweloperów. Dzięki nim łatwiejsze jest tworzenie aplikacji rozszerzających standardową funkcjonalność systemu bez ingerencji w działanie krytycznych funkcji. NAV 2017 jest też w pełni dostępny w ramach platformy Azure.

Według zapewnień przedstawicieli Microsoft, najnowsza wersja systemu NAV będzie wspierana i rozwijana przez kolejne lata. Potwierdzeniem tych deklaracji jest precyzyjnie nakreślona mapa rozwojowa. Zakłada ona m.in. ścisłe zintegrowanie oprogramowania NAV z rozwiązaniem Microsoft Power BI, wykorzystanie nowych funkcji analityki biznesowej, a także rozwój funkcjonalności.

Nowe kompetencje partnerów i ich specjalizacja branżowa

Microsoft, wraz z premierą Dynamics 365, stawia też nowe wymagania firmom oferującym oprogramowanie rodziny Dynamics. „Od partnerów Dynamics oczekujemy, aby oferowali nie tylko system klasy ERP, ale kompleksowe rozwiązania. Chcielibyśmy, aby oferowali – jeśli klient nie planuje zakupów sprzętu – także dostęp w chmurze Azure do pakietu Office czy oprogramowania Power BI” – mówi Magdalena Krachel. Rolą partnerów wdrożeniowych rodziny Dynamics będzie taki wybór i dostosowanie rozwiązań biznesowych z całej oferty Microsoft, aby jak najlepiej sprostać potrzebom klientów. „Nowa rola partnerów wiąże się z koniecznością rozszerzenia działalności w kierunku usług konsultingowych” – dodaje.

Oczekiwania Microsoft względem partnerów wdrożeniowych dotyczą też specjalizacji branżowej. „Zależy nam na posiadaniu partnerów wyspecjalizowanych w rozwiązywaniu problemów firm z określonych sektorów gospodarki. Niektórzy z nich już dziś widzą w takiej specjalizacji szansę na swój rozwój. Pole do popisu mają zwłaszcza firmy, które już wcześniej oferowały własne rozwiązania branżowe zbudowane na bazie technologii Microsoft” – mówi Magdalena Krachel.

Dostawca z inicjatywą

Jednym z dostawców, którzy oferują rozwiązania w kompleksowy sposób i wykorzystują możliwości różnych linii technologii Microsoft – a także usług chmury Azure – jest firma EIP. „Rozszerzamy kompetencje nie tylko w obszarze rozwiązań ERP, ale także pod kątem jak najpełniejszego wykorzystania możliwości modelu chmury obliczeniowej. Będziemy oferować własne rozwiązania oparte na połączeniu technologii Microsoft. Chcemy też łączyć kompetencje z obszaru Azure w innych obszarach działalności” – mówi Marta Osiak, Dynamics NAV Department Director w firmie EIP.

W ramach, realizowanych przez EIP projektów już dziś nie brakuje rozwiązań branżowych. „Podczas prowadzenia projektów w coraz większym stopniu wykorzystujemy nasze autorskie rozwiązania. Są one dostosowane do specyfiki branży, w której działa klient i pozwalają nam na bardzo szybkie rozpoznanie i reakcję na jego potrzeby” – dodaje Marta Osiak. Oferowane przez EIP rozwiązania wykorzystujące możliwości platformy Dynamics znajdują dotyczą m.in. produkcji (pod zlecenie oraz na magazyn), logistyki (w tym integracje z taśmociągami, skanerami magazynowymi oraz systemami specjalistycznymi), a także funkcji specyficznych dla branży motoryzacyjnej. Do autorskich rozwiązań EIP należą m.in. moduły planowania graficznego dla produkcji, katalogi produktów B2B, mechanizmy integracyjne oparte na szynie OSB, a także uniwersalny moduł fiskalny. Dodatkowo w zespół EIP stworzył bogate biblioteki rozwiązań dla segmentów produkcji, finansów, bankowości i logistyki.

Tagi

Skomentuj Alicja Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

2 thoughts on “Microsoft Dynamics 365 zrywa z tradycyjnym dla systemów klasy ERP podziałem funkcjonalnym
Advertorial