Oznacza to, że spółka zamknęła miniony rok z wynikiem finansowym o 16% wyższym w ujęciu rocznym. W 2022 roku powiększyła się także oferta produktowa – Cloud EFT, autorski system do obsługi płatności kartami, przeprocesował w tym okresie ponad 800 mln transakcji. Do 250 organizacji urosło również portfolio klientów Exorigo-Upos. Firma zrealizowała dla nich około tysiąc projektów.
Miniony rok był dla Exorigo-Upos wyjątkowo pozytywny – zarówno w zakresie rosnących przychodów, jak również w poszerzaniu portfolio produktów. Poza kontynuacją współpracy ze stałymi klientami, firma pozyskała kilkanaście nowych, znaczących kontraktów. Konsekwentnie rozbudowywana jest także oferta produktowa.
W związku z zapowiedziami wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur, powstało rozwiązanie SmartKsef. W ostatnich miesiącach zakończone zostały również prace nad usługą E-PARAGON+, która ma stanowić wsparcie w procesie digitalizacji i stopniowej rezygnacji z paragonów papierowych na rzecz elektronicznych. W segmencie software kontynuowany był rozwój architektury mikroserwisów, a w infrastrukturze – oferty cloud. Warto również dodać, że w 2022 roku Exorigo-Upos dysponowało 400-osobowym serwisem terenowym, który zrealizował łącznie 147 tys. zleceń.
Firma stworzyła też autorskie rozwiązanie w postaci hubu płatniczego Cloud EFT, który umożliwia szybkie i bezpieczne procesowanie transakcji kartami płatniczymi. Usługa ta, jako pierwsze polskie rozwiązanie, uzyskała certyfikat PCI P2PE, który zapewnia o najwyższym poziomie ochrony danych z kart płatniczych. W ciągu ostatniego roku system przeprocesował wspomniane już prawie 800 mln transakcji na blisko 25 tysiącach stanowisk kasowych. Oznacza to wzrost o 160 milionów transakcji w porównaniu z 2021 rokiem.
W ubiegłym roku spółka zrealizowała także szereg projektów wdrożeń Adobe Commerce (Magento) oraz systemów PIM. Wśród najważniejszych wymienić można te dla 8a.pl czy grupy Amica, ale także wsparcie backendowe dla aplikacji Super-Pharm, która w ciągu 10 miesięcy od momentu jej udostępnienia przetworzyła 300 tys. zamówień. Projekt został zrealizowany we współpracy z firmą technologiczno-doradczą Future Mind. Zlecenie było kontynuacją współpracy Exorigo-Upos z siecią drogerii, dla której w 2020 roku spółka zbudowała sklep internetowy. Łącznie, w systemach PIM supportowanych przez firmę znajduje się 30 milionów produktów.
“W 2023 weszliśmy w dobrej kondycji. Patrzymy jednak z uwagą na to, co dzieje się dookoła i aktywnie doradzamy naszym klientom, jak w okresie inflacji i recesji konsumenckiej, zachować balans pomiędzy oszczędzaniem, a inwestycjami w technologie. Dodajmy, że są one niezbędne tu i teraz do skutecznej analizy danych, doskonalenia customer experience czy lojalizacji klientów w retailu. Niemniej ważny jest kontekst przyszłego odbicia gospodarczego, który nastąpi i należy się do niego już dziś przygotować” – podsumował Grzegorz Rogaliński, prezes Exorigo-Upos.