Dzisiejsza sytuacja to typowy przykład „Czarnego Łabędzia”, o którym pisał Nicolas Taleb. Jeżeli nie wiemy, że stan kwarantanny może objąć całe społeczeństwa, to nie można się też na to przygotować. W jaki sposób poradzić sobie w takiej sytuacji? Z jakimi wyzwaniami dziś stykają się działy IT? Jakie cele przed nimi stawia dziś biznes? W cyklu #IT4Business pokazujemy to na przykładzie konkretnych firm reprezentujących różnorodne sektory gospodarki. Jeśli chcesz się z nami skontaktować i podzielić się swoimi doświadczeniami, napisz na adres redakcja@itwiz.pl.

Najnowszy wpis

  • Jak zmienia się oferta InPost w związku ze wzrostem rynku e-commerce

    Z Andrzejem Grochowalskim, CIO InPost rozmawiamy o nowy projektach, które powstają w związku z koniecznością dostosowania się całych społeczeństw do życia w czasach epidemii; nowych usługach takich, jak multiskrytka, e-grocery, czy Urzad24; projektach, które odpowiadają na gwałtowny wzrost rynku e-commerce, a więc także usług logistycznych; a także zmianach w funkcjonowaniu InPost i rozwiązaniach, które zapewne pozostaną z nami po zakończeniu epidemii. Koszty ostatniej mili w logistyce są bardzo wysokie, co już bardzo dawno temu zauważył…

    Zobacz więcej

Jakie problemy macie w działach IT w obecnej sytuacji?

#ITdzielimysiewiedza

  • LPP wykorzysta chmurę do rozwoju e-commerce i cyfrowej transformacji w obszarze marketingu

    LPP, czołowy polski producent odzieży, wybrał Google Cloud jako strategicznego partnera technologicznego. Jednocześnie firma zdecydowała się na wykorzystywanie rozwiązań Google Cloud m. in. w obszarach analityki – w tym budowy repozytorium danych Data Lake – oraz infrastruktury e-commerce, która ma zapewnić płynność i niezawodność działania systemów IT, nawet w najbardziej szczytowych okresach sprzedaży. Jak zapowiada firma, w tym roku sprzedaż online ma wzrosnąć z 1 mld zł w roku finansowym 2019/2020 do 2 mld zł…

    Zobacz więcej
  • W czasie obecnego kryzysu priorytetem, dla całego LPP, stał się rozwój e-commerce

    Z Arkadiuszem Wróblem, dyrektorem IT w LPP SA rozmawiamy o konieczności błyskawicznego przestawienia się funkcjonowania firmy na działalność w e-commerce; zmianach, których realizację wymusiły nowe priorytety; projektach Fulfillment Center; nowych sposobach zastosowania dotychczas wykorzystywanych aplikacji, w tym Store Vision oraz technologii RFID; a także narzędziach do monitorowania pracy zdalnej pracowników i jej efektywności oraz problemach związanych z przedłużającą się izolacją. Największym problemem był duży spadek sprzedaży po zamknięciu galerii handlowych. Praktycznie z dnia na dzień…

    Zobacz więcej