Rynek

Bank Pocztowy rozpoczyna współpracę z Izbą Gospodarki Elektronicznej

Przystąpienie do Izby Gospodarki Elektronicznej ma pozwolić Bankowi Pocztowemu na lepsze rozwijanie usług cyfrowych oraz dopasowywanie ich do potrzeb rynku. Obecnie specjaliści banku pracują między innymi nad uruchomieniem śledzenia przesyłek pocztowych Poczty Polskiej z poziomu własnej aplikacji mobilnej.

Bank Pocztowy rozpoczyna współpracę z Izbą Gospodarki Elektronicznej

Z powodu trwającej pandemii, w ostatnich kilkunastu miesiącach rozwój sektora e-commerce gwałtowanie przyśpieszył. Jego wartość szacuje się obecnie na ponad 60 mld złotych. Bank Pocztowy chce czynnie uczestniczyć w tym sektorze, informują jego przedstawiciele.

„Przystąpienie do Izby ułatwi nam dostęp do szerokiego grona partnerów działających na rynku e-commerce. Z jednej strony, pozwoli to na lepsze dopasowanie usług cyfrowych do potrzeb naszych klientów. Z drugiej, efektywniej będziemy mogli wspierać naszego głównego akcjonariusza – Pocztę Polską, w rozwoju nowych technologii związanych z e-commerce” – komentuje Marcin Ledworowski, członek zarządu Banku Pocztowego. „Obecnie pracujemy między innymi nad wdrożeniem usługi śledzenia przesyłek pocztowych z poziomu aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. To będzie nowa oferta zarówno dla naszych klientów jak i osób  korzystających z usług Poczty Polskiej. Usługę uruchomimy w połowie bieżącego roku” – dodaje.

W ofercie banku są już usługi ułatwiające zamawianie i odbieranie produktów zakupionych w internecie. Klienci bez względu na porę i miejsce mogą uzyskać SMS-em informację o oczekującej na odbiór korespondencji czy przesyłce, dzięki usłudze e-Awizo. Mogą także zamówić dostarczenie listów poleconych bezpośrednio do ich skrzynki na listy, a informację o ich dostarczeniu otrzymają SMS-em lub e-mailem, informują specjaliści banku. Obie te usługi Poczty Polskiej,  dostępne z poziomu smartfona, są bezpłatne dla klientów Banku Pocztowego. Jego eksperci pracują nad kolejnymi produktami rozszerzającymi ofertę dla rynku e-commerce.

Przypomnijmy, że Izba Gospodarki Elektronicznej, jako najważniejsza organizacja z obszaru e-commerce, reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie. Jej misją jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.

„Cieszymy się, że do naszej organizacji dołączył kolejny podmiot ze świata finansów, dążący do rozwoju kompetencji cyfrowych. Wierzymy, iż współpraca pomiędzy Bankiem Pocztowym oraz e-Izbą przyniesie wymierne korzyści na wielu polach działania” – podsumowuje Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *