Ma to pozwolić na jeszcze szybszy rozwój aplikacji bankowych. Wykorzystanie usług chmurowych zapewni również wyższy poziom niezawodności i bezpieczeństwa, wskazują przedstawiciele Banku Pocztowego. Wykorzystanie chmury obliczeniowej to jeden z elementów przyjętej przez Bank Pocztowy strategii w obszarze technologii informacyjnych. "Nie tak dawno Bank wdrożył nowy system CRM, którego pierwszy etap został ukończony w rekordowe 4 miesiące - było to możliwe m.in. dzięki postawieniu na rozwiązanie oparte na chmurze obliczeniowej. Przeniesienie bankowości elektronicznej do chmury również pozwoli nam sprawniej udostępniać nowe funkcjonalności. Otwiera nam drzwi do wykorzystania chociażby nowych rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Warto też zauważyć, że jesteśmy pierwszym polskim bankiem, który przeniósł bankowość elektroniczną do chmury AWS" - skomentował Jacek Presz, dyrektor Biura Zarządzania IT w Banku Pocztowym. Amazon Web Services jest wszechstronną i szeroko stosowaną ofertą chmury na świecie. Zaprojektowaną z myślą o najwyższych standardach bezpieczeństwa, zgodności i odporności wymaganych w sektorze finansowym - zapewniają przedstawiciele AWS. "Korzystając z AWS, banki mogą m.in. w pełni bezpiecznie korzystać z innowacyjnych technologii, takich jak generatywna sztuczna inteligencja. Nasze usługi AI zostały zaprojektowane z uwzględnieniem rygorystycznych wymagań dotyczących prywatności, bezpieczeństwa i zarządzania ryzykiem dla sektora finansowego, co pozwala na ulepszanie obsługi klienta, automatyzacji procesów czy analizy danych" - powiedział Tomasz Olejnik, dyrektor generalny Sektora Publicznego w AWS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przenosząc bankowość elektroniczną do chmury bank buduje centrum kompetencji w zakresie nowych technologii. "Wykorzystanie chmury publicznej w banku to przede wszystkim zmiana kultury organizacji, która pozwala sprawniej osiągać cele biznesowe. Migracja bankowości elektronicznej do AWS umożliwia dostęp do najnowszych technologii i narzędzi, które pozwalają w krótszym czasie dostarczać klientom najwyższy poziom usług" - stwierdził Maciej Cetler, CEO z Tameshi, kluczowego partnera banku wspierającego migrację. Chmura, z której korzysta Bank, pozwala zautomatyzować znacznie więcej czynności niż miałoby to miejsce w przypadku zarządzanej własnymi siłami serwerowni. Kolejne wydania bankowości elektronicznej Banku Pocztowego wdrażane są we w pełni automatycznym procesie. Procesy tak zwanej ciągłej integracji i ciągłego wdrażania pozwalają zaoszczędzić czas administratorów, unikać błędów i skrócić czas potrzebny na udostępnienie nowej wersji aplikacji. Wprowadzenie bankowości elektronicznej w chmurze to nie tylko krok w stronę nowoczesności, ale także wyzwanie z perspektywy bezpieczeństwa i zgodności regulacyjnej. "Taki projekt wymaga zapewnienia, że rozwiązania są odporne na zagrożenia cybernetyczne. Każdy krok w kierunku cyfryzacji niesie ze sobą ryzyko ataków. Dlatego kluczowe jest, aby środowisko chmurowe było odpowiednio zaprojektowane i zabezpieczone. Bank musi przy tym spełnić rygorystyczne wymagania narzucane m.in. przez Komisję Nadzoru Finansowego. Zapewnienie zgodności z regulacjami w przedsięwzięciu zakładającym wykorzystanie nowych rozwiązań technologicznych ma znaczenie szczególne, bo definiuje ramy dla odpowiedzialnego stosowania innowacji" - dodał Krzysztof Swaczyński z SEQRED, partnera Banku w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa usług chmurowych. Obecnie Bank Pocztowy pracuje m.in. nad rozwojem swojego marketu cyfrowego 2.0 już w chmurze AWS. Pozwoli to na udostępnienie na tej platformie sprzedaży online w bankowości elektronicznej i mobilnej większej liczby produktów w znacznie krótszym czasie.