Rynek
Dobre wyniki finansowe Grupy Polsat za 2020 rok – 1,15 mld złotych zysku netto
Grupa Polsat przedstawiła wyniki finansowe za 2020 rok. I tak, jej przychody wzrosły o 2,5% do blisko 12 mld zł. Skorygowana EBITDA wyniosła 4,2 mld zł (+1%), a zysk netto osiągnął poziom 1,15 mld zł. Jak poinformowali przedstawiciele Grupy, zdecydowano o wypłacie rekordowo wysokiej dywidendy za 2019 rok, w łącznej kwocie 640 mln zł.
Podczas wynikowej konferencji online, członkowie zarządu Grupy Polsat podkreślali, że w ubiegłym roku zrealizowano inwestycje, które mają zapewnić dalszy, konsekwentny rozwój jej działalności. Jednym z najważniejszych wydarzeń było uruchomienie sieci 5G oraz nawiązanie strategicznej współpracy z firmą Cellnex Telecom, która umożliwić ma jeszcze szybszy rozwój tej technologii.
„W 2020 roku wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, co pozwoliło nam kontynuować bieżące projekty, inwestować w rozwój sieci 5G i nowe obszary działalności, a także zdecydować o wypłacie rekordowo wysokiej dywidendy za 2019 rok” – skomentowała Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. „Rosnące zapotrzebowanie w czasie pandemii na usługi telekomunikacyjne i rozrywkę przełożyło się na wzrost przychodów segmentu usług B2C i B2B, co wpłynęło także na wzrost wyniku EBITDA tego segmentu, a jednocześnie na naszą decyzję o przyspieszeniu inwestycji w technologię 5G” – dodała.
Najważniejsze dane operacyjne (bez danych Grupy Netia) za IV kwartał i cały 2020 rok dla segmentu B2C i B2B:
- Liczba klientów usług multiplay, świadczonych m.in. w ramach flagowego programu smartDOM, wzrosła o 71 tys. r/r (3,6%) do 2,065 mln, a łącznie posiadają oni 6,36 mln usług.
- Łącznie Grupa Polsat świadczy 18 mln usług płatnej telewizji, internetu i telefonicznych, a ich liczba wzrosła o 3,5% r/r.
- Silny przyrost liczby usług kontraktowych – o 643 tys. (4,4%) r/r do blisko 15,4 mln:
– Wzrost liczby usług telefonii komórkowej – o 640 tys. (8,1%) r/r do 8,5 mln, w efekcie korzystnego wpływu strategii multiplay, dbania o satysfakcję klientów, dobrej sprzedaży usług m2m w segmencie B2B,
– Liczba usług płatnej telewizji była na wysokim poziomie ponad 5 mln,
– Stabilna baza usług Internetu wynosząca ok. 1,8 mln,
– Każdy klient posiadał średnio 2,77 usługi z portfolio Grupy – wzrost wskaźnika nasycenia usługami przypadającymi na jednego klienta o 6,1% r/r,
– Wzrost średniego miesięcznego przychodu od klienta kontraktowego (ARPU) w IV kw. o 5% r/r do 89,9 zł,
– Wskaźnik odejść klientów (churn) na niezmiennie niskim poziomie – 6,5% w skali roku.
- Stabilna baza usług prepaid rzędu 2,62 mln, z wysokim ARPU w IV kw. na poziomie 21,8 zł.
- W 2020 r. klienci detaliczni Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali ok. 1,5 EB danych (wzrost o 36% r/r).
„Poczynione przez nas w 2020 roku inwestycje i decyzje, które podejmujemy na bieżąco, pozwoliły nam z początkiem tego roku zaprezentować nowe taryfy 5G, zapewniające naszym klientom zupełnie nowe doświadczenie z użytkowania technologii mobilnej. Taryfy te zostały dobrze przyjęte przez klientów i zamierzamy w tym roku poświęcić dużo uwagi popularyzacji usługi 5G pośród abonentów Plusa i Cyfrowego Polsatu” – podsumował Maciej Stec, wiceprezes zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.