BiznesRynek

Handel transgraniczny katalizatorem wzrostu e-commerce. Które nacje wydają w Polsce najwięcej?

Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród konsumentów, którzy coraz mniejszą wagę przywiązują do tego, z jakiego kraju zostanie nadana przesyłka z ich zamówieniem. Z raportu IdoSell „Cross-border z Polski” wynika, że Niemcy (73%), Hiszpania (66%) oraz Francja (27%) to najpopularniejsze kierunki z największym wzrostem sprzedaży według Gross Merchandise Value. Porównując I półrocze 2023 roku z analogicznym okresem roku bieżącego. Oznacza to, że mieszkańcy tych państw wydają najwięcej na zakupy internetowe z polskich sklepów. 

Handel transgraniczny katalizatorem wzrostu e-commerce. Które nacje wydają w Polsce najwięcej?

Ze wspomnianego raportu wynika, że Litwini są natomiast liderami pod kątem wzrostu liczby transakcji z polskim rynkiem e-commerce. Nacja ta osiągnęła 123% wzrostu w I połowie 2024 roku względem tego samego okresu roku 2023. Oferta polskich przedsiębiorców sprzedających w sieci cieszy się też znacznym zainteresowaniem mieszkańców takich krajów jak Rumunia i Czechy. Odnotowały one po 93% wzrostu w analizowanym okresie.

Polskie e-sklepy skutecznie wykorzystują popyt wśród konsumentów zza granicy. Dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów i bardzo często konkurencyjnym cenom, ich oferta zyskuje na popularności na rynkach zagranicznych. Szeroki asortyment przyciąga klientów z innych krajów, którzy nie znajdują poszukiwanych artykułów w lokalnych sklepach. Geograficzne granice państw tracą na znaczeniu z perspektywy konsumentów. Potwierdza to tylko, że sąsiednie rynki stają się kluczowymi kierunkami ekspansji polskich e-sklepów.

Dostosowanie e-sklepu do sprzedaży zagranicznej

Przedsiębiorcy, którzy zastanawiają się nad rozpoczęciem ekspansji zagranicznej, muszą pamiętać o kwestii dobrania odpowiedniej metody płatności. A także umożliwienia zapłaty w lokalnej walucie. Powinni też wziąć pod uwagę potencjalne różnice prawne. Wyzwaniem może być również obsługa klienta w lokalnym języku czy logistyka.

„Jesteśmy świadkami kolejnej transformacji w e-handlu, która stwarza przedsiębiorcom okazję na umocnienie pozycji wśród konkurentów oraz nadanie nowej dynamiki rozwoju sprzedaży. Konkurencja na polskim rynku jest duża, dlatego warto zweryfikować strategię biznesową i dostosować e-sklep do sprzedaży zagranicznej” – komentuje Michał Dmitrowicz, Team Marketing Manager w IdoSell. „Warto zoptymalizować proces sprzedaży i dostosować go do oczekiwań lokalnych konsumentów, tak aby zmaksymalizować zyski oraz szybko odczuć wzrost sprzedaży. Tu pomocne mogą być dedykowane rozwiązania technologiczne, które powstały z myślą o handlu w modelu Cross-border i ułatwią przedsiębiorcy rozpoczęcie oraz rozwinięcie działalności za granicą” – podsumowuje.

Pełna treść raportu „Cross-border z Polski” dostępna jest pod poniższym linkiem.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *