Firmę doceniono za silny ekosystem i możliwości, które wspierają transformację usług w całym przedsiębiorstwie. Przypomnijmy, że technologię IFS firmy produkcyjne z całego świata wykorzystują do wsparcia swej działalności w branżach obejmujących m. in. urządzenia medyczne, rolnicze, budowlane, maszyny oraz sprzęt przemysłowy, lotnictwo i obronność, zaawansowane technologie, a także produkty konsumenckie.
Przemysł wytwórczy, zarówno dyskretny, jak i procesowy, znajduje się obecnie w okresie intensywnych zmian. Jego transformacja została wywołana nie tylko globalną pandemią COVID-19, ale także zmianą zachowań klientów, którzy, co naturalne, oczekują najwyższego poziomu świadczonych usług na każdym etapie współpracy. Sytuacja rynkowa pokazuje, że aktualnie kluczowym wyróżnikiem producentów, niezależnie od segmentu, w którym działają (serwis, dostawa usług, partnerzy zewnętrzni) jest jakość obsługi oraz ocena i lojalność klienta.
„Jeśli chodzi o zapewnienie pozytywnego doświadczenia, firmy często mają ograniczone możliwości zarządzania tym procesem. W całym łańcuchu wartości jest wiele momentów, w których można klienta zachwycić albo rozczarować. Odpowiedzą na te wyzwania jest dostarczenie wysokiej jakości usługi jako odpowiednio zarządzonego procesu. Klienci chcą niezawodności i odpowiedniego standardu, terminowych dostaw, łatwych zwrotów oraz korzyści z zamówionych produktów” – tłumaczy Marek Głazowski, prezes IFS Poland & EE.
Jak wskazują przedstawiciele IFS, historycznie zarządzanie cyklem życia usług (SLM) było silosem samym w sobie. Jednak wraz ze wzrostem jego znaczenia, producenci ponownie pracują nad procesami i technologiami, które wspierają oferowane przez nich usługi. Priorytetem stało się realizowanie strategii przedsiębiorstwa, która uwzględnia obsługę klienta w swojej podróży do transformacji cyfrowej (DX).
„Z tego powodu ich oczekiwania stale rosną i firmy zdają sobie sprawę, że muszą bardziej położyć nacisk na kwestie doświadczeń klientów, a nie, tak jak było wcześniej, jedynie wyniki sprzedaży. W rezultacie niezwykle istotne jest, aby dostarczać tzw. „Moment of service”. Oznacza to odejście od nastawienia na natychmiastową sprzedaż i przychody, a skupienie się jakości produktu i długofalowej relacji z klientem opartej na współpracy” – podsumowuje Marek Głazowski.