BiznesRynek

Jakie trendy zdominują rynek e-commerce w 2025 roku?

Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w sektorze e-commerce. Nowoczesne procesy płatności, cross-border, automatyzacja procesów i personalizacja to  niektóre z trendów, które zmienią sposób, w jaki kupujemy online. Jak się do nich przygotować, aby umacniać pozycję sklepu internetowego w nadchodzącym roku?

Jakie trendy zdominują rynek e-commerce w 2025 roku?

Dla konsumentów granice przestają istnieć

Handel transgraniczny pozostaje jednym z najważniejszych trendów na 2025 rok. Coraz więcej sklepów internetowych dostrzega potencjał sprzedaży zagranicznej – szczególnie na rynkach Unii Europejskiej – gdzie bariery logistyczne i walutowe stają się coraz łatwiejsze do pokonania. Konsumenci oczekują dopasowanych do ich przyzwyczajeń metod płatności, przejrzystych warunków dostawy oraz obsługi klienta w języku, który używają. Nie są jednak przywiązani do lokalnych e-sklepów.

Klienci sklepów internetowych szukając okazyjnych ofert lub szerszego asortymentu produktów, niż ten dostępny w ich kraju. Są otwarci na zagraniczne zakupy. Prognozy wskazują, że cross-border będzie rósł dwa razy szybciej niż handel krajowy, a największe szanse rozwoju mają rynki Europy Środkowo-Wschodniej.

„Rynek e-commerce nadal rozwija się bardzo szybko. Właściciele sklepów internetowych, którzy chcą dopasować biznes do potrzeb rynku, powinni zwrócić uwagę na najnowsze trendy. Sprzedaż międzynarodowa stwarza ogromne możliwości – cross-border to przyszłość e-commerce” – uważa Michał Paschalis-Jakubowicz CEO IdoSell.

Rewolucja w procesach płatności

W 2025 roku konsumenci będą jeszcze bardziej wymagać intuicyjnych, szybkich i bezpiecznych procesów zakupowych. Większość e-konsumentów wskazuje, że skomplikowany proces płatności jest główną przyczyną rezygnacji z zakupów. Nowoczesne technologie, takie jak one-step checkout czy płatności jednym kliknięciem (np. Apple Pay), mogą znacząco zwiększyć konwersję.

Dodatkowo integracja metod takich jak „Kup teraz, zapłać później” pozwala na wzrost sprzedaży o 20-30%, co obrazują wyniki badania BigCommerce. Dzięki optymalizacji checkoutów i dostosowaniu ich do lokalnych preferencji sklepy internetowe mogą zdobyć większe zaufanie klientów oraz skutecznie zmniejszyć liczbę porzuconych koszyków.

Automatyzacja to przyszłość e-commerce

Zaawansowane technologie, takie jak sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe, umożliwiają usprawnienie codziennych operacji. Od zarządzania zapasami, przez automatyczne obsługiwanie zwrotów, po prowadzenie precyzyjnych kampanii remarketingowych. Chatboty wspierane AI pozwalają na całodobową obsługę klienta, co podnosi poziom satysfakcji oraz – co szczególnie istotne z perspektywy rosnącej konkurencji – lojalności konsumentów. Warto zauważyć, że automatyzacja logistyki, w tym systemy monitorowania przesyłek, minimalizuje błędy i zapewnia terminowe dostawy, umożliwia prowadzącym e-sklepy skupić się na budowaniu relacji z klientami.

Dodatkowo zakupy subskrypcyjne będą jednym z trendów w e-commerce w 2025 roku. Według prognoz Simple Global, wartość rynku subskrypcji osiągnie 478 miliardów USD. Odzwierciedla to sukces modelu opartego na personalizacji i wygodzie, cenionego przez klientów za regularne dostarczanie produktów – od kosmetyków po artykuły spożywcze – dostosowanych do ich potrzeb.

„Równie istotnym trendem w 2025 roku będzie automatyzacja procesów, która pozwala oszczędzać czas, redukować koszty i zwiększać efektywność operacyjną. Sprzedaż subskrypcyjna natomiast zapewnia stabilność przychodów i lojalność klientów. Sklepy internetowe, które chcą utrzymać konkurencyjność i odpowiadać na oczekiwania konsumentów, powinny uwzględniać te tendencje w swoich strategiach” – twierdzi Michał Paschalis-Jakubowicz.

Dostosowanie się do nowych trendów w e-commerce to klucz do zdobycia przewagi konkurencyjnej. Wdrożenie technologii personalizujących doświadczenia zakupowe i optymalizujących procesy operacyjne pozwala na budowanie lojalności klientów, a także zwiększenie sprzedaży. Sklepy, które wsłuchują się w potrzeby swoich konsumentów i implementują nowe technologie w ramach wsparcia rozwoju biznesu, mogą uzyskać przewagę nad konkurencją oraz zdobyć nowych, lojalnych klientów.

Więcej na ten temat można dowiedzieć się z e-booka – Trendy e-commerce, które zmienią rynek. 

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *