BiznesPolecane tematy
Rośnie wykorzystanie in-memory do zarządzania wielkimi zbiorami danych
Jak wynika z ostatniego badania IDC, przeprowadzonego na zlecenie SAP, już 30% ankietowanych wykorzystuje rozwiązania in-memory do zarządzania coraz większymi wolumenami różnorodnych danych. Raport opublikowano z okazji prezentacji zastosowań in-memory SAP HANA w SAP Big Data Truck w Warszawie i Poznaniu.
SAP i IDC przedstawili wyniki badań, które pokazują potrzeby analityczne firm z Europy Środkowej, w tym z Polski. Z raportu IDC wynika, że „rosnąca w siłę konkurencja wymaga natychmiastowej reakcji i prognozowania na podstawie strukturalnych i niestrukturalnych danych, w tym informacji pochodzących z portali społecznościowych”. Taką możliwość daje technologia in-memory, którą wykorzystuje już ponad 30% respondentów
28% respondentów twierdzi, że szybsze przetwarzanie danych bezpośrednio przekłada się na lepszą jakość obsługi klienta. Ponadto, 44% przedsiębiorstw widzi potrzebę analizy niestrukturalnych danych, a 41% twierdzi, że przyszłością jest skuteczne wykorzystanie danych generowanych w Internecie.
W obliczu tego wyzwania, przedsiębiorstwa chcą wdrażać technologie, które umożliwiają zarządzanie dużymi
i zróżnicowanymi wolumenami danych w czasie rzeczywistym. Jednocześnie, 65% respondentów (52% z Polski) twierdzi, że prędkość przetwarzania danych jest dla nich kluczowa. Jako uzasadnienie, 28% respondentów twierdzi, że szybsze przetwarzanie danych bezpośrednio przekłada się na lepszą jakość obsługi klienta. Ponadto, 44% przedsiębiorstw widzi potrzebę analizy niestrukturalnych danych, a 41% twierdzi, że przyszłością jest skuteczne wykorzystanie danych generowanych w Internecie.
Badanie IDC, przeprowadzone w I kwartale 2014 r. w Czechach, Polsce, na Węgrzech i Słowacji na 200 firmach (w tym 100 z Polski) zatrudniających 250-1000 pracowników dowodzi, że firmy chcą być coraz bardziej konkurencyjne zarówno w wymiarze biznesowym jak i technologicznym. To z kolei, oznacza potrzebę analizowania coraz większych wolumenów danych w czasie rzeczywistym. Przeszkodą jest jednak przestarzała technologia. Większość respondentów nadal korzysta z systemów Business Intelligence (BI) wprowadzonych do użycia pięć lat temu lub wcześniej. W tym okresie, w badanych przedsiębiorstwach wzrosła liczba systemów źródłowych oraz ilość danych, które nie są przetwarzane tak szybko, jak oczekują tego ich odbiorcy.
Tylko 24% firm pozyskuje dane z jednego systemu źródłowego. Prawie dwa razy więcej z nich (47%) deklaruje korzystanie z 2 do 5 systemów źródłowych, a 26% badanych z więcej niż 6.
Głębokie przemiany, jakie dokonały się w przedsiębiorstwach na przestrzeni ostatnich lat, zostały uwidocznione w raporcie IDC. Z analizy odpowiedzi uzyskanych od dyrektorów i menedżerów odpowiedzialnych za działy IT, ale też finansów i analizy ekonomicznej wynika, że tylko 24% firm pozyskuje dane z jednego systemu źródłowego. Prawie dwa razy więcej z nich (47%) deklaruje korzystanie z 2 do 5 systemów źródłowych, a 26% badanych z więcej niż 6. Rośnie także ilość przedsiębiorstw, które stanęły w obliczu konieczności zarządzania dynamicznie rosnącą ilością danych. W tym przypadku, 39% badanych zadeklarowało ilość większą niż 5TB.
Firmy i korporacje są świadome powyższych wyzwań. „Wiedzą, że kluczem do sukcesu jest gotowość i zdolność do przetwarzania wielkich zbiorów danych w czasie rzeczywistym. Taką możliwość zapewnia technologia in-memory, która zyskuje coraz większą popularność” – twierdzą analitycy IDC. Jak dowodzi raport IDC, 33% przedsiębiorstw z Europy Środkowej już z niej korzysta. Natomiast 12% respondentów deklaruje wdrożenie technologii in-memory na przestrzeni najbliższych 12 miesięcy
Większość respondentów nadal korzysta z systemów Business Intelligence (BI) wprowadzonych do użycia pięć lat temu lub wcześniej. W tym okresie, w badanych przedsiębiorstwach wzrosła liczba systemów źródłowych oraz ilość danych, które nie są przetwarzane tak szybko, jak oczekują tego ich odbiorcy.
„Analizy wielkich zbiorów danych mogą zapewnić wymierne korzyści. Coraz więcej firm ma tego świadomość. Wiedzą, że w tych danych może tkwić klucz do powodzenia i rozwoju ich biznesu. Jednak chcąc analizować wciąż rosnące wolumeny danych, muszą sięgnąć po wydajniejsze rozwiązania. Przykładem jest technologia in-memory” – wyjaśnia Dariusz Brankowski, Dyrektor Sprzedaży Platform Solutions, SAP Polska.