AnalitykaRynekPolecane tematy
SAP buduje globalną platformę sprzedażową
Z doniesień dziennika New York Times wynika, że SAP planuje uruchomienie nowego, globalnego systemu dystrybucji towarów oraz usług biznesowych. Nowa platforma ma być dla niemieckiego koncernu nie tylko źródłem dodatkowych przychodów, ale także cennych informacji o potrzebach i zachowaniach klientów.
Zdaniem przedstawicieli SAP do przetwarzania i analizy informacji pozyskiwanych dzięki nowej platformie sprzedażowej wykorzystane zostaną mechanizmy środowiska SAP HANA. Bardzo prawdopodobne jest też, że w ramach nowej platformy wykorzystane zostaną technologie mobilne oraz rozwiązania chmurowe SAP.
SAP zamierza stać się bezpośrednim konkurentem dla chińskiego giganta handlu internetowego – Alibaba.com. Pozycja rynkowa oraz baza klientów SAP mogą jednak sugerować zupełnie inną skalą działalności.
New York Times donosi, że szczegółowe informacje na temat nowej platformy mają zostać ujawnione w przyszłym roku. Wiele wskazuje jednak na to, że SAP zamierza stać się bezpośrednim konkurentem dla chińskiego giganta handlu internetowego – Alibaba.com. Model biznesowy firmy Alibaba opiera się m.in. na kojarzeniu chińskich dostawców oraz odbiorców z całego świata. Analitycy wskazują jednak na fakt, że pozycja rynkowa oraz baza klientów SAP mogą sugerować zupełnie inną skalą działalności zapowiadanej platformy. Jeżeli natomiast platforma SAP zyska szeroką popularność – może dostarczyć najbardziej aktualnych – praktycznie niedostępnych w inny sposób – danych o sytuacji na światowych rynkach.
Nowy system sprzedażowy będzie najpewniej otwarty dla wszystkich podmiotów – także dla innych dostawców oprogramowania.
Za rozwój i funkcjonowanie globalnej platformy sprzedażowej odpowiadać ma Steve Singh, który do niedawna piastował stanowisko dyrektora generalnego przejętej przez SAP firmy Concur. Dotąd oferta rozwiązań firmy Concur koncentrowała się głównie wokół rozwiązań chmurowych wspierających zarządzanie wydatkami. Najpewniej także technologie Concur znajdą zastosowanie w ramach zapowiadanej platformy SAP. Podobnie może być w przypadku rozwijanych przez należącą do niemieckiego koncernu firmy Ariba. Ta, przejęta przez SAP w 2012 roku spółka, rozwijała głównie rozwiązania wspierające procesy zaopatrzenie, w tym platformę handlu internetowego dla przedsiębiorstw. Platforma Ariba, stanowiąc odpowiednik internetowego serwisu aukcyjnego, za pośrednictwem którego dostawcy określonych towarów mogli odpowiadać na zapytania ofertowe, zapewne również znajdzie zastosowanie w nowym projekcie SAP.
Co ciekawe, z nieoficjalnych deklaracji wynika, że nowy system sprzedażowy będzie otwarty dla wszystkich podmiotów – także dla innych dostawców oprogramowania. Otwarcie platformy sprzedażowej m.in. na konkurentów SAP ma pozwolić na zwiększenie zainteresowania potencjalnych klientów. Szersza ilość oferowanych aplikacji i usług ma także wpłynąć na zwiększenie ilości generowanych danych biznesowych, które z kolei przysłużą się realizacji strategii niemieckiego koncernu.