Sztuczna inteligencjaBiznesRynek
UiPath rozszerza możliwości AI dzięki agentom automatyzacji
Firma UiPath, zajmująca się automatyzacją przedsiębiorstw i oprogramowaniem AI, ogłosiła swoją nową wizję oraz strategię zorientowaną na kolejne stadium ewolucji tych technologii – agentic automation. Spółka przedstawiła też narzędzie Agent Builder, służące do tworzenia, oceny i publikowania agentów dla programistów automatyzacji oraz profesjonalnych użytkowników.
Agentic automation to wielki krok naprzód w rozwoju RPA. Pozwala koordynować agentów AI, roboty, ludzi i modele, w celu umożliwienia transformacji za pomocą sztucznej inteligencji w całym przedsiębiorstwie.
Agenci automatyzacji będzie wykorzystywać zarówno roboty, jak i agentów do wykonywania zadań. Roboty najlepiej nadają się do automatyzacji powtarzalnych i określonych regułami zadań, poprawiając wydajność oraz zmniejszając wysiłek manualny. Z kolei agenci są najlepsi w dostosowywaniu się do zmian, podejmowaniu inteligentnych decyzji oraz obsłudze złożonych i dynamicznych procesów. To pozwala im realizować kluczowe procesy biznesowe i zadania, których wcześniej nie można było zautomatyzować. Połączenie tych dwóch technologii popycha firmy do rozwoju i umożliwia pracownikom skupienie się na ważniejszych zadaniach, dzięki rozszerzeniu zakresu i wpływu automatyzacji.
“Agentic automation jest naturalną ewolucją RPA. Od momentu powstania pomagamy naszym klientom rewolucjonizować ich działalność poprzez naśladowanie ludzi za pomocą robotycznej automatyzacji procesów. Teraz rozwijamy automatyzację przedsiębiorstw przy wsparciu agentów, umożliwiając klientom automatyzację całych kompleksowych procesów i płynną koordynację zadań. Rezultatem są solidniejsze wyniki biznesowe, większa produktywność oraz więcej bezpośrednich korzyści dla klientów z tej technologii” – komentuje Daniel Dines, założyciel i CEO UiPath.
Jak integrować modele z przepływami pracy?
Agenci mogą korzystać z milionów automacji opracowanych przez klientów firmy i wykorzystywać ten sam ekosystem narzędzi, który umożliwia ich integrację z tysiącami aplikacji używanych przez przedsiębiorstwa. Korzyści przynosi tutaj zarządzanie oraz kontrola zapewniana przez platformę UiPath, precyzyjne roboty, a także uwzględnienie człowieka w momencie podejmowania krytycznych decyzji.
Maksymalizacja wartości pracy agentów wymaga koordynacji ich samych, robotów, ludzi i modeli. Złożoność procesu integrowania często nieprzewidywalnych modeli z krytycznymi dla przedsiębiorstwa przepływami pracy może być dużym wyzwaniem. Jak UiPath zamierza temu sprostać? Aranżując zadania z pomocą agentów – proces ten umożliwia projektowanie, wdrażanie, obsługę, monitorowanie i optymalizację złożonych procesów biznesowych od początku do końca. Klienci mogą kontrolować go na każdym etapie: automatyzacji, inteligentnych analiz, modelowania, monitorowania czy zarządzania. Wszystko na jednej platformie, co umożliwia zgranie automatyzacji, agentów AI i ludzi w celu uzyskania lepszych wyników.
Agent Builder i Autopilot for everyone
Podczas corocznej konferencji FORWARD w Las Vegas, firma UiPath ogłosiła wstępny pokaz Agent Builder’a. To narzędzie dla programistów automatyzacji, służące do rozwoju, oceny i dystrybucji agentów współpracujących z robotami w ramach platformy firmy. Agent Builder należy do rodziny narzędzi deweloperskich UiPath Studio. Oznacza to, że programiści mogą go używać do rozporządzania zadaniami i aplikacjami, z którymi mogą współdziałać agenci. Agent Builder umożliwi swoim użytkownikom budowę agentów od podstaw lub z pomocą prefabrykowanych typów z UiPath Agent Catalog. Klienci będą mieli również możliwość uwzględnienia zewnętrznych agentów, wedle swoich upodobań. Agent Builder ma być dostępny w wersji zapoznawczej dla całej społeczności UiPath w grudniu 2024 roku.
UiPath ogłosił również uruchomienie Autopilot for everyone – wieloplatformowego agenta konwersacyjnego GenAI, który pomaga każdemu pracownikowi zwiększyć produktywność w pracy. To narzędzie pozwala użytkownikom końcowym w pełni korzystać z agentów UiPath i automatyzacji. Umożliwia ono, niezależnie od umiejętności technicznych pracownika, wykonywanie złożonych zadań. Począwszy od uzyskiwania odpowiedzi na podstawie danych własnej organizacji, analizowania dokumentów, automatyzacji kopiowania i wklejania, a skończywszy na uruchamianiu automatyzacji. Autopilot zapewnia intuicyjną konwersację opartą na LLM, podpowiedzi, które można spersonalizować i które dostarczają obszerne biblioteki automacji. Wykorzystuje także specjalistyczne modele AI do wykonywania określonych zadań, takich jak przetwarzanie dokumentów i semantyczne kopiowanie oraz wklejanie. Autopilot jest oparty na UiPath AI Trust Layer, która umożliwia organizacjom łatwe zarządzanie, wdrażanie i wykorzystanie danych modeli AI. Jest to rozwiązanie wieloplatformowe, działające zarówno w systemie Windows, jak i Mac.