Branża ITRynek

W Warszawie zaprezentowano strategiczny plan rozwoju usług informatycznych Sharp Europe

W siedzibie Sharp Electronics Polska w Warszawie, odbyło się spotkanie zorganizowane przez Sharp Europe dla kluczowych analityków z krajów europejskich, podczas którego omówiono plany strategiczne mające na celu zwiększenie dynamiki rozwoju usług informatycznych. Gospodarzem spotkania był Joe Tomota, prezes Sharp Europe. 

W Warszawie zaprezentowano strategiczny plan rozwoju usług informatycznych Sharp Europe
Foto: Sharp

Przegląd usług informatycznych

Roland Singer, Vice President of IT Services, przedstawił szczegółowe informacje na temat rosnącej dynamiki w obszarze usług informatycznych, długoterminowych celów związanych ze wzrostem oraz kroków, które Sharp Europe podejmuje, aby je osiągnąć. Wśród nich znalazły się automatyzacja, transformacja biznesowa, wzmacnianie partnerstw i sojuszy z dostawcami oraz ujednolicanie usług świadczonych w Europie.

Roland Singer podkreślił również kwestię ciągłego rozwoju firmy, która zatrudnia obecnie ponad 600 ekspertów świadczących usługi 40 tysiącom użytkowników w ponad 100 krajach. Równie istotna jest różnorodna oferta, obejmująca usługi zarządzane, usługi informatyczne, konsulting, aplikacje biznesowe oraz cyberbezpieczeństwo, a także plany dalszego rozwoju w tych obszarach.

Wraz z Olivierem Massonnatem, CEO firmy Apsia, który przedstawił informacje na temat aplikacji, chmury i nowych możliwości z nimi związanych, Roland Singer wyjaśnił, w jaki sposób Sharp buduje spójny model, w którym innowacje i specjalistyczna wiedza są wykorzystywane w nowych obszarach, takich jak sztuczna inteligencja, automatyzacja i aplikacje biznesowe. Podkreślił również znaczące inwestycje Sharp w szkolenia oraz szeroką sieć partnerów, wśród których znajdują się takie firmy jak Microsoft, SAP, Lenovo i IBM.

Analitykom zaprezentowano także przykłady tego, w jaki sposób firma wspiera swoich obecnych klientów: od kompleksowego wsparcia IT dla rodzinnej piekarni Bertschi, po digitalizację operacji finansowych w 100 krajach dla TP, francuskiej międzynarodowej firmy BPO.

Strategia rozwoju usług informatycznych

John Shackleton, Head of European Systems & Support Services, przedstawił zaktualizowany plan rozwoju produktów, w tym nowych usług opracowywanych we współpracy z partnerami Sharp: firmą CyberSmart (reprezentowaną przez Jona Wooda) i Nimblr (reprezentowaną przez Lukasa Landgrena). Celem jest sprostanie wyzwaniom związanym z regulacjami prawnymi, dotyczącymi działalności operacyjnej przedsiębiorstw w Europie.

NIS2 to rozporządzenie mające na celu zwiększenie cyberbezpieczeństwa i poprawę bezpieczeństwa łańcucha dostaw w organizacjach o wartości ponad 10 mln euro i/lub zatrudniających ponad 50 pracowników. Jego wprowadzenie wpłynie na działalność ponad 160 tys. firm w Unii Europejskiej. Przepisy obowiązują od października 2024 roku, a audyty mające na celu wykrycie potencjalnych niezgodności (za które nakładane będą kary) zaczną być przeprowadzane od połowy 2025 roku. Sharp oferuje przedsiębiorstwom wsparcie w zakresie dostosowania się do tego rozporządzenia. Partnerstwo z CyberSmart  stanowi odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie klientów, którzy chcą ocenić swoje przygotowanie do zmian w przepisach oraz zapewnić zgodność z nowymi wymogami.

Mimo że 95% naruszeń bezpieczeństwa cybernetycznego wynika z błędów ludzkich, jedynie niewielki odsetek firm zapewnia swoim pracownikom odpowiednie szkolenia w tym zakresie. W odpowiedzi na tę lukę, John Shackleton zaprezentował rozwiązanie Security Awareness Training, opracowane przez Sharp we współpracy z firmą Nimblr. Specjalistyczny produkt obejmuje kursy i symulacje, których celem jest zmiana zachowań pracowników poprzez wykorzystanie prostych, spersonalizowanych treści.

Plany rozwoju dla IT Services

Jason Cort, Director of Product Planning and Marketing, podczas prezentacji skoncentrował się na integracji technologii Sharp oraz przedstawił plany dalszego rozwoju i dodatkowej wartości dla klienta. Obejmują one integrację i standaryzację technologii Sharp oraz cech projektowych w różnych produktach (urządzeniach i aplikacjach) oraz usługach (platformach), z naciskiem na zwiększenie wartości dla klienta, wyróżnienie się na tle konkurencji oraz poprawę wydajności operacyjnej.

Cort przytoczył kilka przykładów, takich jak wdrażanie spójnych rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa w różnych produktach i usługach, obejmujących urządzenia wielofunkcyjne, monitory oraz usługi IT. Ponadto platforma SYNAPPX​ Sharp Services Platform stanowi fundament usług Sharp, zaprojektowany z myślą zarówno o bezpośrednich klientach firmy, jak i jej dystrybutorach, umożliwiając jednocześnie integrację z platformami stron trzecich. Plan zakłada stworzenie otwartego ekosystemu technologicznego, który nie ogranicza się wyłącznie do rozwiązań Sharp, ale harmonijnie współpracuje z szerszym środowiskiem IT.

Wizyta w ETSC

Oprócz wysłuchania prezentacji, analitycy mieli również okazję zwiedzić Europejskie Centrum Wsparcia Technologicznego Sharp, znajdujące się w Warszawie i poznać członków zespołu pomocy technicznej, który zapewnia całodobowe wsparcie w ponad dziewięciu językach. Obejmuje ono szeroki zakres usług: od bezpieczeństwa, przez zarządzanie drukowaniem i aplikacje, po tworzenie kopii zapasowych i ciągłość działania. Po ETSC gości oprowadził Piotr Sucharski, Head of European ITS Shared Support Services.

Po wizycie w ETSC, Mariusz Niziołek z OEX Cursor, firmy zapewniającej klientom z sektora FMCG wsparcie w zakresie marketingu terenowego i sprzedaży, omówił w jaki praktyczny sposób Sharp wspiera firmy w zakresie ich potrzeb technologicznych. Przedstawił szeroki zakres usług świadczonych przez firmę Sharp: od wirtualizacji w chmurze po kwestie związane z lokalnymi wymogami regulacyjnymi.

„To naprawdę duże wyróżnienie, że Polska została wybrana na miejsce tak kluczowego spotkania, z udziałem prezesa Sharp Europe – Joe Tomoty. Dzięki zaangażowaniu uczestników oraz profesjonalnemu przygotowaniu wydarzenia, udało się nam stworzyć przestrzeń do wymiany wiedzy i doświadczeń, które zaowocowały wieloma cennymi wnioskami. Jestem przekonany, że dyskusje na temat rozwoju usług IT oraz ambitne plany Sharp Europe znacząco przyczynią się do dalszego wzmacniania naszej pozycji na rynku” – podsumował Krzysztof Ukleja, Marketing Manager CEE, który był odpowiedzialny za organizację i przebieg całego wydarzenia z ramienia Sharp Electronics Polska.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *