2022 rok jest rokiem Dell Technologies w Polsce – firma świętuje bowiem okrągłą, 30. rocznicę działalności w naszym kraju. Z kolei swoje 15-lecie obchodzi nowoczesna fabryka zero-waste koncernu w Łodzi. Ogłoszone plany na przyszłość związane z Polską, mogą sugerować, iż staje się ona drugim domem dla tej marki.
W Polsce pierwsze biuro Dell Technologies otworzono w 1992 roku, a jego początki związane były wyłącznie z komputerami osobistymi. Obecnie paleta rozwiązań jest dużo większa. Wpływ na to miały ostatnie lata i m.in. połączenie z EMC. Dzięki niemu oferta Dell pokrywa kompleksowo środowisko komputerowo-infrastrukturalne, osiągając 36% udziału w segmencie komputerowego sprzętu biznesowego. Co ważne, Dell Technologies w pełni pokrywa cykl życia urządzenia końcowego, od wdrożenia, przez utrzymanie, aż do jego wycofania. To przyczynia się do oszczędności dla firm na poziomie nawet 25% – zapewniają przedstawiciele koncernu.
Fabryka zero-waste i plany na przyszłość
Przypomnijmy, że w 2007 roku Dell Technologies uruchomił fabrykę w Łodzi, która produkuje komputery i serwery dla klientów firmy w regionie EMEA. Jest ona ważnym elementem układanki dla całego koncernu – przez 15 lat wyprodukowano w niej ponad 50 mln urządzeń, z czego w ostatnim roku aż 6 mln – w tym stacje robocze, serwery, ale także częściowo rozwiązania storageowe.
“To jedyna fabryka naszej firmy w tej części świata. Jej rola jest na tyle ważna w całym łańcuchu dostaw, że w pandemii produkcja nie zatrzymała się nawet na godzinę. To serce Dell w Polsce w klimacie zero-waste. Przetwarzamy bowiem wszystkie możliwe odpady. Zakład zasilany jest w 100% energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych, w tym kupowaną na rynku zielonej energii” – wskazuje Sebastian Antkiewicz, Products & Solutions Senior Manager w Dell Technologies Polska. “Planujemy też dalszy jej rozwój. M.in. przy fabryce powstanie specjalna farma solarna” – dodaje.
Dalszy rozwój fabryki w Polsce oraz nieustanna poprawa dbałości o kwestie ekologiczne to tylko początek. Jak zapewniają przedstawiciele Dell Technologies, Polska będzie odgrywać jeszcze ważniejszą rolę w całym EMEA. W kanale sprzedaży duży nacisk ma być postawiony przede wszystkim na otwarcie nowych ścieżek dotarcia do rynku i klienta, ciągłe podnoszenie kompetencji partnerów, inwestycje w automatyzację procesów i narzędzi, a do tego dalsze dbanie o najlepszą jakość i dostępność. W planach jest również stworzenie w Polsce dużego centrum badawczo-rozwojowego, które zajmie się rozwojem oprogramowania dla linii Dell z segmentu enterprise.