ProgramowaniePolecane tematy

Badanie: Umiejętne zarządzanie interfejsami API prowadzi do wzrostu wskaźników biznesowych

Usprawnienie procesu zarządzania interfejsami programistycznymi skutkuje m.in. poprawą jakości obsługi klienta, skróceniem czasu tworzenia aplikacji, ułatwieniami w zakresie wykorzystania innowacji, a także ograniczeniem kosztów związanych z IT. Takie wnioski płyną z analizy przeprowadzonej na zlecenie CA Technologies.

Badanie: Umiejętne zarządzanie interfejsami API prowadzi do wzrostu wskaźników biznesowych

Z przeprowadzonych analiz wynika, że wykorzystanie zaawansowanych procesów zarządzania API pozytywnie odbija się na efektywności obsługi klienta. Niemal połowa (45 proc.) firm, które zdecydowały się na wykorzystanie rozwiązań usprawniających zarządzanie interfejsami programistycznymi odnotowała poprawę jakości obsługi klientów. W efekcie, poziom satysfakcji klientów takich organizacji wzrósł średnio o 33 proc.

W dużych organizacjach, które opierają prace rozwojowe na API czas potrzebny na udostępnienie nowej aplikacji wynosi ok. 7,25 tygodnia. W firmach, które nie wykorzystują API na dużą skalę czas ten wynosi średnio ok. 10,80 tygodni.

Z analiz zleconych przez CA Technologies wynika ponadto, że z interfejsów API swoje prace w zakresie rozwoju oprogramowania opiera 9 z 10 organizacji. Zastosowanie API ma pozwalać m.in. na zwiększenie szybkości i innowacji dzięki wykorzystaniu rozwiązań firm trzecich (32 proc.), a docelowo – umożliwiać zwiększenie przychodów za sprawą poprawy zwinność biznesu. Wykorzystanie interfejsów API pozwala na zmniejszenie czasu tworzenia, testowania i dostarczania użytkownikom aplikacji średnio o 33 proc. Statystycznie, w dużych organizacjach, które opierają prace rozwojowe na API czas potrzebny na udostępnienie nowej aplikacji wynosi ok. 7,25 tygodnia. W firmach, które nie wykorzystują API na dużą skalę czas ten wynosi średnio ok. 10,80 tygodni.

Tylko 42 proc. organizacji z regionu Europy, Środkowego Wschodu i Azji można uznać za zaawansowane w podejściu do API.

„Cyfrowa rewolucja stymuluje możliwości oferowania nowych produktów, tworzenia platform do świadczenia usług i dostarczania klientom lepszych doświadczeń – wszystko odbywa się przy użyciu interfejsów API. Chociaż same interfejsy API nie są żadną nowością, to w gospodarce cyfrowej dużo istotniejsze jest lepsze zarządzanie nimi. To jednolite podejście do zarządzania pozwala firmom różnej wielkości i ze wszystkich sektorów na wyrównywanie warunków konkurencji i lepsze radzenie sobie z rosnącymi wymaganiami, skalowalnością i niestabilnością aplikacji skierowanych do klientów” – podkreśla Ian Clark, starszy dyrektor ds. zarządzania API w obszarze EMEA w firmie CA Technologies.

Jednocześnie, jak szacują eksperci CA Technologies, tylko 42 proc. organizacji z regionu Europy, Środkowego Wschodu i Azji można uznać za zaawansowane w podejściu do API. Za główne bariery utrudniające upowszechnienie wykorzystania API respondenci uznali kolejno: brak wykwalifikowanych zasobów (34 proc.), długi czas potrzebny do każdorazowego opracowania interfejsu (32 proc.) oraz ograniczoną możliwość skalowania wykorzystania oraz zarządzania wydajnością (31 proc.). Tymczasem, zdaniem przedstawicieli CA Technologies, rosnąca skala wykorzystania interfejsów API wymaga sformalizowanego podejścia do zarządzania całym cyklem życia tego rodzaju zasobów. Podejście to powinno obejmować m.in. tworzenie, zabezpieczanie, zarządzanie i optymalizację interfejsów API w skali całej organizacji.

Badanie ankietowe zostało przeprowadzone na zlecenie CA Technologies przez firmę Coleman Parkes. Wzięło w nim udział ponad 1,7 tys. przedstawicieli kadry zarządzającej i menedżerów IT z dużych przedsiębiorstw w 21 krajach.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *