Słowo „retcon” w cyberświecie oznacza sytuację, w której cofamy się do przeszłości, aby ją zmienić. W rzeczywistości trudno jest zmieniać fakty, które się wydarzyły. Jednak to właśnie z chęci zmiany powstała spółka Retcon. Przyjrzyjmy się więc historii firmy, która dziś jest jednym z dynamiczniej rozwijających się dostawców usług w zakresie systemów biznesowych Microsoft Dynamics.
Początki
Cofnijmy się o kilkanaście lat. Jest rok 2009. Grupa specjalistów z branży IT, z szerokim doświadczeniem we wdrażaniu systemów ERP, pracuje w międzynarodowych korporacjach. Praca w dużych firmach i nad złożonymi zadaniami pozwala im sporo się nauczyć. Jednak organizacje biznesowe tego typu mają często dość standardowe podejście do prowadzonych projektów. Procedury obsługi klientów również nie pozwalają wyjść poza schematy. Dynamiczni ludzie czują, że wiele rzeczy mogliby robić znacznie lepiej.
I właśnie z tej potrzeby zmiany i chęci zdobywania nowych terytoriów powstaje spółka Retcon. Zespół nowej firmy stawia sobie dwa cele. Po pierwsze, chcą, aby w nowym miejscu panowała rodzinna atmosfera. Zresztą, nie może być inaczej, bo w spółce na samym początku pracuje kilka osób. Po drugie, założyciele zakładają, że kluczem do ich sukcesu będzie dokładne wsłuchiwanie się w potrzeby klientów. Chcą wspólnie z nimi poszukiwać autorskich rozwiązań problemów, które w każdym biznesie są przecież inne.
Już u zarania istnienia nazwa Retcon została doprecyzowana hasłem „centrum kompetencji”. Bo rzeczywiście pracujących w firmie ludzi łączy bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów z branży retail i dystrybucji oraz healthcare. Rozpoczynają od małych zadań, ale nie stronią też od ambitnych projektów. Nie bojąc się nowych wyzwań, już w roku 2009 podpisują kontrakt z Ingram Micro (dawniej RRC Poland) na świadczenie usług wdrożeniowych w zakresie systemu Microsoft Dynamics.
Pierwsze sukcesy
Ich ambicja i pracowitość szybko przynoszą efekty. W 2012 roku Retcon uzyskuje tytuł Microsoft Silver Certified Partner, aby już w 3 lata później cieszyć się statusem Gold. W niespełna 5 lat od założenia – dzięki wynikom sprzedażowym – niewielki zespołowo Retcon, plasuje się w pierwszej trójce w rankingu Partnerów Microsoft Dynamics AX. Konsultanci firmy, jako jedni z pierwszych, też wdrażają w roku 2018 nową wersję systemu ERP Microsoft Dynamics 365 w chmurze Azure. Rozwiązania chmurowe – tak konieczne w czasach coraz dynamiczniejszej transformacji cyfrowej – stają się, od tego momentu, specjalizacją Retcon.
Po czasie Retcon zostaje także dostrzeżony przez środowisko biznesowe. Firma trafiła dwukrotnie – w 2021 roku i 2022 roku – do prestiżowego grona firm z tytułem „Diament Forbesa”, za zwiększenie dynamiki sprzedaży. Również dwukrotnie uplasowała się w rankingu małych i średnich przedsiębiorstw „Gazele Biznesu” przyznawanym przez Puls Biznesu.
Ostatnie lata
Pandemiczne lata to dla naszej firmy okres zmian. Rozwój handlu internetowego spowodował, że musieliśmy wszyscy poszerzyć swoje kompetencje w tym zakresie. Dzięki modułowi Microsoft Dynamics 365 Commerce organizacje z branży retail były jednak w stanie znacznie usprawnić proces sprzedaży w różnych kanałach dystrybucji, w tym on-line dzięki modułowi e-commerce. Umieszczenie i scentralizowanie procesów biznesowych w rozwiązaniu chmurowym platformy Azure pozwoliło klientom Retcon na koncentrację na najważniejszych dla nich zadaniach, na sprzedaży i podniesieniu satysfakcji kupujących – podsumowuje ostatnie lata Michał Zelik, Prezes Zarządu Retcon.
Teraźniejszość
Dziś Retcon to grupa kilkudziesięciu pracowników – doświadczonych konsultantów i deweloperów. Do portfolio jej klientów należą firmy z branż: FMCG, medycznej oraz usługowej, obsługiwanych w zakresie rozwiązań Microsoft Dynamics 365, który ułatwia zarządzanie i umożliwia podejmowanie szybszych i lepszych decyzji biznesowych. Retcon na stałe też zapewnia serwis dla przeszło 20 firm z szeregu branż – handlowej, dystrybucyjnej, magazynowania, produkcyjnej, medycznej czy usług profesjonalnych.