Sztuczna inteligencjaRynekPolecane tematy

OpenAI uruchomiło Deep Research – nowego agenta w ChatGPT

Ma on pomóc użytkownikom w prowadzeniu złożonych badań i wykonywać “w dziesiątki minut to, co człowiekowi zajęłoby wiele godzin” – poinformowali przedstawiciele OpenAI. Deep Research napędzany jest przez wersję nadchodzącego modelu OpenAI o3, zoptymalizowanego pod kątem przeglądania sieci i analizy danych.

OpenAI uruchomiło Deep Research – nowego agenta w ChatGPT

Użytkownicy ChatGPT podają monit, a Deep Research znajdzie, przeanalizuje i zsyntetyzuje kilka źródeł internetowych – takich jak tekst, obrazy i pliki PDF – aby utworzyć kompleksowy raport na poziomie analityka badawczego, zapewnia OpenAI. Nową funkcję w ChatGPT zaprojektowana dla „osób, które wykonują intensywną pracę naukową w takich obszarach jak finanse, nauka, polityka i inżynieria i potrzebują dokładnych, precyzyjnych i wiarygodnych badań”. Firma dodała, że ​​może się ona również przydać każdemu, kto dokonuje spersonalizowanych „zakupów, które zazwyczaj wymagają starannych badań, takich jak samochody, urządzenia i meble”.

Deep Research ma być szczególnie skuteczny w znajdowaniu niszowych, nieintuicyjnych informacji, które wymagałyby przeglądania wielu stron internetowych. Rozwiązanie to ma “oszczędzać czas, umożliwiając odciążenie i przyspieszenie złożonych, czasochłonnych badań internetowych za pomocą tylko jednego zapytania”. Nowy agent niezależnie odkrywa, uzasadnia i konsolidują spostrzeżenia z całej sieci. Jak poinformowano, został on przeszkolony w zakresie zadań z rzeczywistego świata wymagających użycia przeglądarki i narzędzia Python, przy użyciu tych samych metod uczenia się wzmacniającego co o1 – pierwszy model rozumowania OpenAI

Aby skorzystać z nowej funkcjonalności ChatGPT, wystarczy wybrać opcję Deep Research, a następnie wprowadzić zapytanie z opcją dołączania plików lub arkuszy kalkulacyjnych. Póki co można to robić wyłącznie w internetowej wersji ChatGPT. Integracja aplikacji mobilnych i komputerowych nastąpi pod koniec lutego br. Wykonywane w ten sposób badania mogą zająć od 5 do 30 minut, a odpowiedź na pytanie pojawia się po zakończeniu wyszukiwania. Obecnie wyniki dogłębnych badań ChatGPT są wyłącznie tekstowe. OpenAI poinformowało jednak, że wkrótce zamierza dodać osadzone obrazy, wizualizacje danych i inne „analityczne” wyniki.

Deep Research udostępniono użytkownikom ChatGPT Pro, z ograniczeniem do 100 zapytań miesięcznie. Następnie dostęp otrzymają użytkownicy Plus i Team, a w kolejnym kroku Enterprise. Póki co nie wiadomo kiedy z tego narzędzia będą mogli korzystać użytkownicy w Unii Europejskiej.

Tagi

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *