Pierwszą połowę br. spółka zamknęła przychodami w wysokości 1 145 900 tys. zł oraz zyskiem netto na poziomie 20 793 tys. zł. W omawianym okresie marża wyniosła 8,82%. Firma kontynuowała rozwój działań w segmencie e-commerce, inwestując w nowe technologie oraz realizując strategiczne projekty. W I połowie 2024 roku spółka rozwijała swoje działania w obszarze handlu internetowego - zarówno w segmencie B2C, jak i B2B. Odpowiadając na zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz warunki rynkowe, firma skupiła się na inwestycjach w technologie przyszłości. Kluczowym krokiem była koncentracja działań pod nowy system ERP. Ma on umożliwić jeszcze większą optymalizację procesów wewnętrznych oraz poprawę efektywności operacyjnej. Action S.A. rozpoczęła też implementację rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji, automatyzujących procesy biznesowe i podnoszących jakość obsługi klienta. "Jak mówią znawcy zarządzania, najskuteczniejszym sposobem na przewidzenie przyszłości jest aktywne jej kształtowanie. I właśnie to robimy. Wyznaczamy kierunek biznesu na przyszłość. Z jednej strony wewnętrznie dostosowujemy firmę do potrzeb rynku, z drugiej osadzamy biznes na przyszłościowych jego segmentach wykorzystując do tego nowoczesne narzędzia do zarządzania projektami, w tym AI" - skomentował Piotr Bieliński, prezes zarządu Action S.A. W ramach strategii rozwoju portfolio e-commerce, spółka sfinalizowała zakup sklepu internetowego PomoceDlaSeniora.pl. Transakcja ta wpisuje się w długoterminowy plan rozwoju spółki w obszarze sprzedaży specjalistycznych produktów. Wzmacnia również jej pozycję na rynku zdrowia i opieki. Istotnym elementem strategii finansowej w pierwszym półroczu była także sprzedaż nieruchomości w Krakowie o wartości 19,8 mln zł. Pozwoliło to spółce na wzmocnienie bilansu finansowego.